Passer alle aludelene fra en 3l over på en 1,7sdi.
Jeg tænker på forklap-bagklap -forskærme-døre-magnesiumhjul-og den del af undervognen der er udført i alu.
Grunden er at jeg er nødt af have et anhængertræk, men jeg vil ikke af med de gode dele så jeg overvejer at købe en 1,7sdi og bygge alle de gode stumper over på den, hvis man kunne finde en skadet lupo til en fornuftig pris.
Den koster så lidt mere 1480 kr halvår incl dummebøde (partikelfilter)men må trække 800 kg med bremser og 450 kg uden.
Er rigtig ked af, måske skulle af med min lille lupo 3l men det kan være jeg kan få en tur i min kones en gang imellem
Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi
Ja det er vel ikke for sjov at de har brugt hule aksler, og alu og magnesium i stor stilRobert skrev:Passer alle aludelene fra en 3l over på en 1,7sdi.
Jeg tænker på forklap-bagklap -forskærme-døre-magnesiumhjul-og den del af undervognen der er udført i alu.
Grunden er at jeg er nødt af have et anhængertræk, men jeg vil ikke af med de gode dele så jeg overvejer at købe en 1,7sdi og bygge alle de gode stumper over på den, hvis man kunne finde en skadet lupo til en fornuftig pris.
Den koster så lidt mere 1480 kr halvår incl dummebøde (partikelfilter)men må trække 800 kg med bremser og 450 kg uden.
Er rigtig ked af, måske skulle af med min lille lupo 3l men det kan være jeg kan få en tur i min kones en gang imellem
når det er sagt så vil jeg stadig mene at der der er mest at hente er på gearskifterobot og (og stop/start funktion hvis du primært kører i byen)
her er en anden tråd om brug af bærearme fra alm. lupo ikke passer direkte over på 3l så gælder vel også den anden vej
vægtforskel på døre og bag/forklap er da så lille at det ikke er besværet værd
Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi
vægtforskel på døre og bag/forklap er da så lille at det ikke er besværet værd.
jeg tror alligevel der er lidt vægt at spare men hovedsagen er at det ikke RUSTER
jeg tror alligevel der er lidt vægt at spare men hovedsagen er at det ikke RUSTER
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi
Den lader vi lige stå alene.... hahahaRobert skrev:kan være jeg kan få en tur i min kones en gang imellem
Ja undskyld, men det er jo fredag
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi
Ja den kan misforstås
Men lige for at forklare så har jeg en kedelig grå standart 3l og min kone har så en sort sænket 3l med sorte lygter
Men lige for at forklare så har jeg en kedelig grå standart 3l og min kone har så en sort sænket 3l med sorte lygter
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi
Det er korrekt at det ikke ruster, men det kan så irre.Robert skrev:vægtforskel på døre og bag/forklap er da så lille at det ikke er besværet værd.
jeg tror alligevel der er lidt vægt at spare men hovedsagen er at det ikke RUSTER
I det gamle forum var de en bruger, som havde lagt billeder op af sin bagklap, som var udsat for naturens vægtbesparing -> Hul i bunden
Jeg fik selv ordnet min bagklap før der gik hul, men det var tæt på
Ulven kommer, ulven kommer