Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Indlæg af mallef »

Hej Lupo folk :)

Her tilmaften da jeg kørte hjem kom der et rådyr springe de ud forand mig. Jeg nåede og bremseog undvige men da min ABS ikke funker pt. Blokerede hjulene selfølgelig. Efter ville jeg køre videre men den trillede bare og var som om den var i frigear. Kunne sagtens give den gas men der skete intet. Prøvede så og sætte i bak gear med samme resultat. Slukkede motoren og tændte igen og den kørte helt som før.?

Er det en "nød program ved en så hård opbremsning" eller skal jeg være urolig for noget med gear kassen nu??


Er der forresten nogen som kender et billigt sted og købe en ABS censor til forand ? :)
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
Sirmikkel
Indlæg: 217
Tilmeldt: søn 26. dec 2010 01:48
Geografisk sted: Billund

Re: Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Indlæg af Sirmikkel »

Vagtech har div sjove ting og sager , han kan helt sikkert skaffe abs sensor til en rimelig pris :)


Mikkel Kring....
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Indlæg af ph. »

mallef skrev:Hej Lupo folk :)

Her tilmaften da jeg kørte hjem kom der et rådyr springe de ud forand mig. Jeg nåede og bremseog undvige men da min ABS ikke funker pt. Blokerede hjulene selfølgelig. Efter ville jeg køre videre men den trillede bare og var som om den var i frigear. Kunne sagtens give den gas men der skete intet. Prøvede så og sætte i bak gear med samme resultat. Slukkede motoren og tændte igen og den kørte helt som før.?

Er det en "nød program ved en så hård opbremsning" eller skal jeg være urolig for noget med gear kassen nu??


Er der forresten nogen som kender et billigt sted og købe en ABS censor til forand ? :)
godt nok et stykke tid siden jeg har kørt lupo men mener da at de kobler ud når man bremser...
ved ikke lige hvorfor den har valgt at finde på en fejl så den er ude af stand til at gi gas men som du selv er inde på så sikkert noget med at forhjul har stået stille mens baghjul har trillet alt sammen samtidig med at den har stået i 3, 4.eller 5.gear
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

Re: Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Indlæg af mallef »

Kunne godt give gas:) men vir bare i"frigear"

Kan være vagtech.dk vil skrive en pris til mig? :)
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Indlæg af ph. »

mallef skrev:Kunne godt give gas:) men vir bare i"frigear"

Kan være vagtech.dk vil skrive en pris til mig? :)
hvis du vil ha en pris så skriv en pb til ham
...Du kan da ikke forvente at han gennemlæser ALLE tråde bare for at lede efter stupehungrene kunder ;)

ok så har jeg bare misforstået:
#Kunne sagtens give den gas men der skete intet#

Hvilket gear stod gearindikator på da den startede på ikke at kunne køre (stod i "frigear") og flyttede den indikator da du satte den i R
...Normalt når den går i fejl så tager den ikke omdr. når du giver gas =det virker som om forbindelse fra speederen er forsvundet
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

Re: Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Indlæg af mallef »

Den stod i fremadgående gear. Og kunne fint skifte til bak gear men den var stadig i "fri gear" men efter jeg slukkede og tændte har der ikke været noget, og har kørt 170 km idag
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: Automatisk frigear ved blokering af hjul?

Indlæg af thebat18 »

Apropo din abs, så tjek dine 5 sikringer ude i motorrummet ved batteriet, for hvis éen af dem ikke virker, så fejler din abs, jeg havde samme problem for en måned siden.
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Besvar