Gearks. problem syngende lyd?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Michael404
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 4. apr 2011 13:50
Geografisk sted: Esbjerg, Jylland, Danmark, Europa.

Gearks. problem syngende lyd?

Indlæg af Michael404 »

Hej.

Jeg går med kraftige overvejelser og købe en lupo 3l, og har nu prøve kørt den jeg havde kig på, der er dog en lyd ved mellem 1.100-1.500 omdr. lyder som et leje i gearkassen, MEN jeg vil mene det skulle være der hele tiden så? (fra ca. 1.500omdr. er der intet og den kører perfekt og skifter som den skal)
Udover denne har jeg haft mulighed for at prøve 2 andre som ikke havde denne lyd.

Det er ikke problemet i at skifte selve lejet i gearks. jeg er bange for, men det er mere hvad der mere skal laves grund justering kommer jeg ikke uden om, er der andet?

Må nok tilstå man bliver da helt skræmt når man ser på gearteknik.dk for følger man deres anvisninger, skal der service for MIN. 1500kr. pr. 15.000km. foruden tandrem, dæk og diesel.
Så er der ikke meget økonomi tilbage, fra den 1,9 TDI golf jeg vil udskifte med en lupo

P.S. Behøver ikke få af vide jeg skal finde en anden bil, da den er tilpas billig til den kan laves. :)

-Michael
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gearks. problem syngende lyd?

Indlæg af sussi »

Michael404 skrev:Må nok tilstå man bliver da helt skræmt når man ser på gearteknik.dk for følger man deres anvisninger, skal der service for MIN. 1500kr. pr. 15.000km. foruden tandrem, dæk og diesel.
Her er en god begyndelse:
viewtopic.php?f=22&t=14
Service på en 3l er ikke meget dyrere end på de fleste andre biler, og kan du selv skifte olie, så koster det under 500kr.
Prøv f.eks. at søge på Castrol her på forummet.

Se også denne tråd:
viewtopic.php?f=11&t=384
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
john b. nielsen
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Gearks. problem syngende lyd?

Indlæg af john b. nielsen »

hej med dig, den lyd du hører, er du sikker på at den kommer fra gearkassens lejer, det lyder bare sært når det kun er ved så lave omdr.
Besvar