abs lampe lyser efter hjul skift

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

abs lampe lyser efter hjul skift

Indlæg af mallef »

Efter og have sat sommer dæk på lupoen og var kørt hjem begyndte min abs lampe pludselig at lyse og den sagde underligt fra højre forhjul. Nogen der har en idé om hvad der sket og hvor kan kam evt. købe en abs censor til h. forhjul? :)
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

Re: abs lampe lyser efter hjul skift

Indlæg af mallef »

skal siges vi bøvlede lidt med og få de gamle stål fælg af da de var rustet fast så der blev brugt lidt krafter så måske det har noget med det at gøre..
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: abs lampe lyser efter hjul skift

Indlæg af ph. »

mallef skrev:skal siges vi bøvlede lidt med og få de gamle stål fælg af da de var rustet fast så der blev brugt lidt krafter så måske det har noget med det at gøre..
Hmm hvis der er brugt nok vold så kan du/i jo godt ha banket lejet løst...
eller banket yderdel fra inderdel Hvis det i forvejen var træt

Tror da jeg ville hive lidt i fælgen og se om der er kommet slør i lejet og hvis der ikke er mærkbart slør så drej hjul rundt og hør efter mislyde
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

Re: abs lampe lyser efter hjul skift

Indlæg af mallef »

hvilket leje? :)

der er slør i styrekuglen, hvilket der også var inden som jeg skal have skiftet nu her :)
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: abs lampe lyser efter hjul skift

Indlæg af ph. »

mallef skrev:hvilket leje? :)

der er slør i styrekuglen, hvilket der også var inden som jeg skal have skiftet nu her :)
He he ...Det eneste!!
hjulleje i /ved forhjulnav til det forhjul hvor du nu hører larm fra...
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

Re: abs lampe lyser efter hjul skift

Indlæg af mallef »

Der er intet og høre længere det var kun da det skete, ligesom absen slog til selvom jeg ikke bremsede hårdt, og begyndte derefter og lyse komsekvent. Så tror ikke hjullejet har noget med det og gøre?

Men ellers må lortet kører til classic og få smidt en tester på, kan vel ikke koste det store.
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
Besvar