betyder produktionsåret noget ??

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Jurger
Indlæg: 408
Tilmeldt: lør 4. jun 2011 01:07
Geografisk sted: kbh

betyder produktionsåret noget ??

Indlæg af Jurger »

hej alle 3L ejere

leder efter en lille fin Lupo 3L til mig selv.
men kan ikke rigtig finde ud af om årstallet betyder noget. herinde på lupo3L klup læser jeg det er en skrøne. men mange andre steder læser jeg man helst skal gå efter 2003 og frem for at slippe for børnesygdomme og gammel model gear kasse.

men er det skrøner. for kan godt irritere mig lidt når man kigger på 3L'er der lige præcis kunne opfylde ens kriterier, men så er årstallet 2001 eller 2002. hvor jeg så måske er skeptisk uden grund :?

på forhånd tak :mrgreen:

Jesper baggesen
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: betyder produktionsåret noget ??

Indlæg af sussi »

Jurger skrev:Men er det skrøner. for kan godt irritere mig lidt når man kigger på 3L'er der lige præcis kunne opfylde ens kriterier, men så er årstallet 2001 eller 2002. hvor jeg så måske er skeptisk uden grund :?
Det er de sædvanlige historier, om en der kender en, der engang havde en ven, der havde en Lupo ;) ;)
Læs evt:
viewtopic.php?f=22&t=14
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: betyder produktionsåret noget ??

Indlæg af yaknudsen »

Enig med Sussi og den opsummering han henviser til. Der fortælles utrolig mange skrøner om 3L'en selvom der dog også af og til høres berettiget kritik.

Årgangen er IKKE det vigtigste. Heller ikke kilometertallet. Det vigtigste er at bilen er passet og vedligeholdt korrekt, og at slidte dele bliver udskiftet i tide.

Se feks. lidt om holdbarhed og pålidelighed i denne tråd: viewtopic.php?f=13&t=1032

Der findes selvfølgelig også mandagsudgaver af Lupo 3L, men størstedelen af skrækhistorierne skyldes dårlig vedligehold, ofte grundet uvidende mekanikere, og at nogle mennesker (brian typer) behandler deres 3L som om det var en racerbil. Det slipper man sjældent godt fra med en 3L.

Men hvis man bruger bilen til det den er beregnet til (økokørsel) så findes de ganske enkelt ikke bedre.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Besvar