Rust i Lupo

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
metal10
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 3. jun 2011 12:35
Geografisk sted: Ringkøbing

Rust i Lupo

Indlæg af metal10 »

Jeg ved at der indimellem er nogle som er slemt ramt, hvorfor?
Hvad er I løvrigt tilhænger af SUVO eller Dinitrol?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Rust i Lupo

Indlæg af KMDTHY »

Slemt ramt? Hvordan slemt ramt? Har aldrig set en :-) kun omkring bagklap håndtag
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Rust i Lupo

Indlæg af sussi »

Hvis sprinklerrøret på bagrudeviskeren har været/er knækket, kan klappen være meget tæret i bunden, især de første med alubagklap. Ellers er rust normalt ikke noget problem.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Rust i Lupo

Indlæg af Bandit »

Jeg vil ikke sige at min er/var slemt ramt, men jeg har repereret rust/ir følgende steder:

Bunden af bagklappen (alu) - fik det klaret inden den var gennemtæret.
Bunden af begge forskærme ved panelet (alu) - De blev skiftet i forbindelse med en mindre skade.
Paneler ved forskærme (stål) - blevet slebet ned og lakeret i forbindelse med de nye forskærme.
Skærmkanter i bag (stål) - Der var en enkelt bobbel, men inden jeg var færdig, var lakken fjernet på hele skærmkanten i begge sider.

Der udover har jeg hørt om folk som har fundet rust ved tagrenden; omkring udløbet ved bagklappen.

Bilen er en sølvgrå 2000 blanding:
Gammel bagklap, ny battery placering, gammel skiftekonsol, ny midterkonsol (knapper), gammel motor
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Rust i Lupo

Indlæg af ph. »

Der er himmelvid forskel på hvor lidt/meget en lupo3l ruster ...også inde for samme årg. og farve så nej jeg ved ikke hvor det går galt
det er idag muligt at finde årg.00' der er klart bedre stand end årg.05' mht. rust selv om de har kørt ca lige langt pr. år og har kørt i samme miljø
det er så også muligt at finde årg.00' som ligner noget der har holdt hele livet på Esbjerg havn :(

Rust/ir er set i
forruderamme alt lige fra gennemtærring til svag overfladerust
tagrender alt lige fra intet til kraftig overfladerust tæt på gennemtærring
bagbro ...endnu ikke kriminelt men kraftig overfladerust
vanger samlinger
paneler pga. stenslag og løfteskader
bagklap og håndtag alt lige fra intet til kraftig overfladerust tæt på gennemtærring
forskærme
bagskærmkanter alt lige fra intet til kraftig overfladerust tæt på gennemtærring

generelt set så er en lupo dog klart bedre rustbeskyttet end f.eks. mercedes og mazda/ford
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Rust i Lupo

Indlæg af Thore J »

Jeg har en 00'er med en "smule" rust..

Der er lidt omkring forruden.. både i ruderammen under ruden og lige over ruden.. begge dele overfaldisk..
Så er der ved tagrenden i højre siden over et enkelt stykke på ca. 8 cm, ret tæt på gennemtæring..
Så er lidt ved panelet i højre side.. endnu ikke alvorligt..
lidt i bagklappen omkring håndtaget,..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar