Vil ikke starte efter..

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Guffertfyr
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 14:44
Geografisk sted: Århus

Vil ikke starte efter..

Indlæg af Guffertfyr »

Hej Banditter

Min Lupo 3L har kørt fint indtil i fredags. Jeg var på vej op af motorvejen til aalborg. På et tidspunkt ville jeg overhale og der var den meget langtid om at finde 4 gear, men jeg kom forbi da den så skulle finde 5 gear to det igen meget langtid..
Da jeg så kom af motorvejen var det alle gear den brugte en evighed på at finde men kørte ellers fint. Lige ind til at jeg skulle holde helt stille, der koblet den ikke ud jeg gik ud fordi jeg holdte den på bremsen. Jeg satte den i N og startet bil igen. Men nu ville den slet ikke finde gear, jeg stoppet den og skubbet den ind til siden. Kigget i motoren, men kunne ikke se noget. Herefter vil den ikke starte..

Jeg fik Falck til at kører den til en kammerat, han siger at han har haft en tester på men den siger ingen fejl!!

Hvad skal jeg gøre nu ?

Håber i kan hjælpe eller har nogle bud på hvad det kunne være.
På forhånd tak Kim
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Vil ikke starte efter..

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

1.
Kontroller hydraulikoliestand. Kontroller på den rigtige måde!!

2.
Gearkassegrundindstilling


- Der er komponenter/varer for mindre end 50kr i de to operationer.



/Claus
Guffertfyr
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 14:44
Geografisk sted: Århus

Re: Vil ikke starte efter..

Indlæg af Guffertfyr »

Hej Claus

Tak for hurtigt svar :D

Hvordan kontroller hydraulikoliestand, på den rigtige måde? Er det noget jeg selv kan gøre?
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Vil ikke starte efter..

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Det har været beskrevet til hudløshed her på siden, og Sussi vil sikkert skrige 'Læs dog FAQ'en'. Men til ære for dig:

1.
Åbne motorhjelm. Tændingsnøgle ud. Luk førerdør

2.
Løsne hydraulikstationens trykkugle - Det sorte æg i højre side af motorrummet. 2-3 omgange. Skal løsnes med en 24mm gaffelnøgle

3.
Oliestanden i ekspansionsbeholderen skal nu stå midt i 'vinduet' - udskæringen i metallet rundt højre om ekspansionsbeholderen. Der skal gennemlyses med en lommelygte for at sikre korrekt aflæsning.

4.
Efterfylde med den korrekte hydraulikolie i tilfælde af mangel. Hæld bare op til studsen i ekspansionsbeholderen (Det grønne låg mærrket med 'nicht öffnen') (staveplade)

5.
Fastspænde trykkugle - 25Nm

6.
Done - veludført øl


/Claus
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vil ikke starte efter..

Indlæg af 383CI »

Sangen nederst i min signatur, det er klart det billigste bud. Husk at tjekke armene på gangstelleren og "blokken" der sidder fast på "pinden" der går ind i gearkassen. "blokken" gik læst på min en dag. Der kunne den heller ikke skifte eller grundjustere for den sags skyld.
Virker det er næst billigste bud en ny trykkugle.
Virker det ikke er et rigtigt trælst bud er fejl på koblingen eller udrykkerleje/rør. Så skal gearkassen af og "man" bør overveje nye lejer i den og ny kobling ved sådan en operation. Så skal bilen tilbage nordpå igen. gearteknik.dk
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Guffertfyr
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 14:44
Geografisk sted: Århus

Re: Vil ikke starte efter..

Indlæg af Guffertfyr »

Hej igen

Nu har jeg fået fuldt hydraulikolie på ca 100 ml. Så kunne den starte igen.. Men vil så ikke gå i gear, man kan mærke at den prøver på at komme i gear, men det er som om at den ikke kan koble ud!

Den vist så denne gang 2 fejl. Den ene var noget med en cylinder den anden kan jeg ikke huske. Det som der desværre skete for ham var at han troede at han havde gemt de to fejl og slettet dem. Men de var ikke gemt og den vil ikke vise dem igen.

Så prøvet han at kører et koblings program. Hvor den skulle gå fra 1,8 volt og 3,8 når man bremser.
Den viser 1,70 og 2,60 - 2,62 når man bremser..

Har hørt at det kunne være slavecylinderen til koblingen?

Hvad siger i?
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Vil ikke starte efter..

Indlæg af VAGtech.dk »

Det kunne det godt tyde på, men prøv at grundjustere den og se om værdien er den samme...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar