Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi

Indlæg af Robert »

Passer alle aludelene fra en 3l over på en 1,7sdi.
Jeg tænker på forklap-bagklap -forskærme-døre-magnesiumhjul-og den del af undervognen der er udført i alu.
Grunden er at jeg er nødt af have et anhængertræk, men jeg vil ikke af med de gode dele så jeg overvejer at købe en 1,7sdi og bygge alle de gode stumper over på den, hvis man kunne finde en skadet lupo til en fornuftig pris.
Den koster så lidt mere 1480 kr halvår incl dummebøde (partikelfilter)men må trække 800 kg med bremser og 450 kg uden.
Er rigtig ked af, måske skulle af med min lille lupo 3l men det kan være jeg kan få en tur i min kones en gang imellem :lol:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi

Indlæg af ph. »

Robert skrev:Passer alle aludelene fra en 3l over på en 1,7sdi.
Jeg tænker på forklap-bagklap -forskærme-døre-magnesiumhjul-og den del af undervognen der er udført i alu.
Grunden er at jeg er nødt af have et anhængertræk, men jeg vil ikke af med de gode dele så jeg overvejer at købe en 1,7sdi og bygge alle de gode stumper over på den, hvis man kunne finde en skadet lupo til en fornuftig pris.
Den koster så lidt mere 1480 kr halvår incl dummebøde (partikelfilter)men må trække 800 kg med bremser og 450 kg uden.
Er rigtig ked af, måske skulle af med min lille lupo 3l men det kan være jeg kan få en tur i min kones en gang imellem :lol:
Ja det er vel ikke for sjov at de har brugt hule aksler, og alu og magnesium i stor stil
når det er sagt så vil jeg stadig mene at der der er mest at hente er på gearskifterobot og (og stop/start funktion hvis du primært kører i byen)
her er en anden tråd om brug af bærearme fra alm. lupo ikke passer direkte over på 3l så gælder vel også den anden vej
vægtforskel på døre og bag/forklap er da så lille at det ikke er besværet værd
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi

Indlæg af Robert »

vægtforskel på døre og bag/forklap er da så lille at det ikke er besværet værd.
jeg tror alligevel der er lidt vægt at spare men hovedsagen er at det ikke RUSTER ;)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi

Indlæg af KMDTHY »

Robert skrev:kan være jeg kan få en tur i min kones en gang imellem :lol:
Den lader vi lige stå alene.... hahaha :lol:

Ja undskyld, men det er jo fredag :-P
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi

Indlæg af Robert »

Ja den kan misforstås :D
Men lige for at forklare så har jeg en kedelig grå standart 3l og min kone har så en sort sænket 3l med sorte lygter :D
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Forskel lupo 3l og lupo 1,7 sdi

Indlæg af Bandit »

Robert skrev:vægtforskel på døre og bag/forklap er da så lille at det ikke er besværet værd.
jeg tror alligevel der er lidt vægt at spare men hovedsagen er at det ikke RUSTER ;)
Det er korrekt at det ikke ruster, men det kan så irre.
I det gamle forum var de en bruger, som havde lagt billeder op af sin bagklap, som var udsat for naturens vægtbesparing -> Hul i bunden

Jeg fik selv ordnet min bagklap før der gik hul, men det var tæt på :o
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar