VCDS kursus

Til planlægning af og orientering om træf og events m.m.
Besvar
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

VCDS kursus

Indlæg af lotus »

Der har tidligere været omtalt at "den gamle klub" havde et beløb stående.

Ville det ikke være en ide at arrangere et VAG-COM /VCDS kursus, jeg ved gennem Audi klubben at NETECH i Silkeborg afholder sådanne kurser. Jeg ved godt at Audi klubben en gang i fremtiden vil afholde sådan et kursus, men det kunne være interessandt for os i 3L klubben at få sådan et kursus kun for vores biler (VW Lupo 3L), da dette ville give maksimalt udbytte med hensyn til vores brug.

Selvfølgelig ville der være egenbetaling, men kunne "3L klubben" yde et tilskud hertil ville meget være nået.

Det kunne også være en anden slags kurser hvor vi evt. også gennemgik kopi/Kinaprodukterne og fik en indsigt i hvordan man bruger dem, hvad de kan og til hvad.

Jeg tror der er mange der gerne vil lære at udføre en grundjustering, udmåling m.m. (for mit eget vedkommende har jeg noget udstyr (kinakabel) men ved ikke hvordan det bruges og er bange for at gøre mere skade end gavn når jeg ikke har indsigt i hvorledes det anvendes).

Vh
Jesper
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: VCDS kursus

Indlæg af SVK »

Jeg tror måske det vil blive et lidt "snævert" kursus, da det trods alt er ret begrænset hvad man kan med VCDS på en 3L.

Misforstå mig ikke: Der er selvfølgeligt grundindstilling, fejludlæsning og diverse muligheder for at mappe f.eks. LMM-føler. Men på nyere biler fra VAG koncernen er der jo mange flere muligheder for at kode alle mulige features :)

Måske det ville være nok, hvis en af de mere garvede VCDS-brugere herinde var villig til at stille op?
Besvar