3l med et lille problem (hjælp)
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
- Geografisk sted: midtjylland
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
det er den vacum dåse med den lille vacum slange, der sidder på siden af turboen, der med den lille juster stang går videre ind i turboen, ind til vende bladene, der er med til at bestemme selve trykket i turboen.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Det gør den netop ved at ændre geometrien i turboen, ikke ved at lukke noget tryk uden om, som en wastegate gør..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
- Geografisk sted: midtjylland
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Det er det der er hele pointen den hedder ikke en wastegate .. det har intet med en sådan at gøre
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
- Geografisk sted: midtjylland
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
nej men folk ved som regel hvad det er for en når man kalder den det
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
- Geografisk sted: midtjylland
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
hvad plejer du da at kalde "tingesten" når du står og forklare folk hvad det er for en fætter?
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
"Vakuum dåsen på turboen, som regulerer trykket" skåret ud i PAP, så folk netop forstår det...
jeg tror faktisk ikke der er et decideret navn udover, at det er en vakuumdåse, som laver vakuum regulering om til en mekanisk bevægelse..
jeg tror faktisk ikke der er et decideret navn udover, at det er en vakuumdåse, som laver vakuum regulering om til en mekanisk bevægelse..
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
- Geografisk sted: midtjylland
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
ja det er jo det, den hedder jo ikke rigtig noget, men det skal der da lige findes ud af
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Hejsa,
OK, godt så, bare lige for at slå det fast med 7"-søm:
Lupoen har INGEN waste gate!
Den korrekte tekniske beskrivelse er helt korrekt givet af VAGtech. Og du finder ingen beskrivelse på vacuum-dåsen hos VAG, idet denne er en integreret del af turboladeren.
Altså:
Ingen waste gate...
/Claus
OK, godt så, bare lige for at slå det fast med 7"-søm:
Lupoen har INGEN waste gate!
Den korrekte tekniske beskrivelse er helt korrekt givet af VAGtech. Og du finder ingen beskrivelse på vacuum-dåsen hos VAG, idet denne er en integreret del af turboladeren.
Altså:
Ingen waste gate...
/Claus
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
hej derude
nu er min ene a2 begyndt at te sig på samme måde - mister lige pludseligt pusten - kan lige slæbe sig op på 80 km/t - og kører fint igen efte ren sluk og tænd - var der nogen der fandt den rigtige årsag til de nævnte symptomer her (for mig ser det egentligt ud til at der var 2 fejl her) - men se - min har disse fejl i loggen:
2 Faults Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
nogen der rimeligt sikkert kan vurdere hvad det er?
mvh ti
nu er min ene a2 begyndt at te sig på samme måde - mister lige pludseligt pusten - kan lige slæbe sig op på 80 km/t - og kører fint igen efte ren sluk og tænd - var der nogen der fandt den rigtige årsag til de nævnte symptomer her (for mig ser det egentligt ud til at der var 2 fejl her) - men se - min har disse fejl i loggen:
2 Faults Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
nogen der rimeligt sikkert kan vurdere hvad det er?
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
17571 Fuel temp sensor, er sikkert en knækket ledning. Har haft samme fejl, Og ledningen sidder i forbindelse med den nederste af 3 gummislanger på højre side af motoren lige på højde med ventildæksel, på den sidder der lige under 90 graders knækket en temp. sensor (rund med en grøn clips på)hvor du finder ledningen og så er det bare at finde knækket. højst sandsynligt er den knækkede bandit i forbindelse med et af stikkene. håber det var til at forstå
Hmm, den anden. Hvad med N75 ventil ? synes det minder lidt om samme fejl. Og de er nemme at bytte rundt..........
Hmm, den anden. Hvad med N75 ventil ? synes det minder lidt om samme fejl. Og de er nemme at bytte rundt..........
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Selvfølgelig hedder den noget..john b. nielsen skrev:ja det er jo det, den hedder jo ikke rigtig noget, men det skal der da lige findes ud af
Det er en AKTUATOR ... helt præcist en VAKUUM AKTUATOR... og via aktuatorarmen regulerer (kke styrer! - det gør N75 ventilen) den turboens variable geometri..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Og Thore helt enig med dig.
Hmm kan Kermit ikke køre hurtigere tror det var dig jeg overhalede ved 1515 tiden på motorvejen mod Odense
Hmm kan Kermit ikke køre hurtigere tror det var dig jeg overhalede ved 1515 tiden på motorvejen mod Odense
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
kenjano skrev:Og Thore helt enig med dig.
Hmm kan Kermit ikke køre hurtigere tror det var dig jeg overhalede ved 1515 tiden på motorvejen mod Odense
Jo, det kan den - tror jeg..
Men jeg sad lige og nød min lydbog - og tillige blev jeg grebet at lidt sparekørsel.. . og havde holdt 3,0 l/100km på de første godt 1100 km af tanken, så jeg ville lige så om jeg kunne holde den på resten også..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Ja man kan godt blive grebet af både spare kørsel og lydbøger, og lydbøger er faktisk rigtigt gode når man prøver at hive nogle flere km ud af ulven. Man slapper helt af og tænker ikke så meget over om man når 5 min. før frem, man skal jo lige ha' det næste kapitel med
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Re: 3l med et lille problem (hjælp)
Min "loppe" havde samme problem i perioder Tænd og sluk var akut løsningen, men problemet forsvandt da jeg i en anden sammenhæng skiftede bremsekontakt. Har ikke oplevet det siden! Om det er mere held end løsningen aner jeg ikke