Starter ikke altid på STOP ??

Alt vedrørende teknikken på 3L
Olsen-k
Indlæg: 51
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 03:03
Geografisk sted: arhus

Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af Olsen-k »

Ja min lupo 3l starter ikke altid når den er på STOP.
Ellers starter jeg den på N, ingen problem der..
Og den fejler ikke andet derudover. Så ved ikke hvad det kan være.
Så derfor håber jeg nogen herinde kan hjælpe mig med det
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af VAGtech.dk »

Et typisk tegn på enten bremselyskontakt eller koblings cylinder der svigter lidt...
Olsen-k
Indlæg: 51
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 03:03
Geografisk sted: arhus

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af Olsen-k »

bremselys kontakt virker, Når jeg træder på bremsen, så forsvinder den grønne fod fra skærmen.
Men koblings cylinder, Hvor sidder sådan en ?
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af VAGtech.dk »

sidder oven på gearkassen i højre side af motorrummmet til højre for "gangstelleren" sort aflang genstand med en wire der stikker du af og har fat i gaflen til koblingen.
Olsen-k
Indlæg: 51
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 03:03
Geografisk sted: arhus

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af Olsen-k »

Hvad kan der være galt med den ? :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af sussi »

Olsen-k skrev:bremselys kontakt virker, Når jeg træder på bremsen, så forsvinder den grønne fod fra skærmen.
For 10.000 gang, at den grønne fod slukker, er ikke ensbetydende med at den virker, der er 2 kredse i den. Læs i FAQen
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Olsen-k
Indlæg: 51
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 03:03
Geografisk sted: arhus

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af Olsen-k »

sussi, Hvorfor skal du altid være negativ i alle emner.
Prøv være lidt rolig .
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af VAGtech.dk »

Olsen-k skrev:Hvad kan der være galt med den ? :)
Potentiometer fejlviser, slidt oliering.. det kan også være en slidt kobling...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af sussi »

Olsen-k skrev:sussi, Hvorfor skal du altid være negativ i alle emner.
Prøv være lidt rolig .
Jeg er helt rolig ;) ;) og absolut ikke negativ på nogen måde :lol:
Se jeg smiler og ler, men når du kategorisk skriver:
bremselys kontakt virker, Når jeg træder på bremsen, så forsvinder den grønne fod fra skærmen.
Så har det været beskrevet til bevistløshed, at det at lampen lyser/slukker, ikke behøver at betyde at kontakten virker.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af 383CI »

Eller bare en grundjustering kan også hjælpe i nogle tilfælde.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af VAGtech.dk »

Ja det er selvfølgelig rigtig, men grunden til at problemt opstår ligger oftest i koblings området... hvis man bare grundjusterer kommer problemet ofte igen for eller siden ..
john b. nielsen
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af john b. nielsen »

jeps jeg ville også skifte slavecylinderen
puttitat
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 14. jun 2011 13:16
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af puttitat »

Hvad er org.nummeret på den kontakt der kan være defekt ifm. bilen ikke vil starte i stop-stilling?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
Olsen-k skrev:bremselys kontakt virker, Når jeg træder på bremsen, så forsvinder den grønne fod fra skærmen.
For 10.000 gang, at den grønne fod slukker, er ikke ensbetydende med at den virker, der er 2 kredse i den. Læs i FAQen
...Hmm
den ene kreds er til bremselys
den anden kreds er til at fortælle comp. at der trædes på bremsen
hvilken kreds er det der skal slukke grøn "fod"
så vidt jeg husker kan man godt få problemer med "grøn fod" uden at bremselys svigter...!!
IMO =Det må være den kreds der giver besked til comp. som også skal slukke "grøn fod"

men kan da godt være det er mig der er galt på den...

findes der et let læseligt diagram hvori det er muligt at se hvilken kreds der gør hvad??
KaKa@
Indlæg: 123
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:26
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af KaKa@ »

VAGtech.dk skrev:Et typisk tegn på enten bremselyskontakt eller koblings cylinder der svigter lidt...
1. Ja det er tegn på at koblingscylinderen kan være slidt
2. Hvordan skal man kunne rykke gearstangen NED i N hvis bremselyskontakten IKKE virker?
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af VAGtech.dk »

1. Tak fordi du lige godkender min udtalelse..

2. Er normalt ikke her jeg mener problemet ligger, men det er der mange her inde der gør.. Der er selvfølgelig altid sandsynlighed for det.. og Der er trodsalt to kontaktsæt.. men det bør du vel vide??

Ansat ved 3liter.dk??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
KaKa@
Indlæg: 123
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:26
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af KaKa@ »

VAGtech.dk skrev:1. Tak fordi du lige godkender min udtalelse..

2. Er normalt ikke her jeg mener problemet ligger, men det er der mange her inde der gør.. Der er selvfølgelig altid sandsynlighed for det.. og Der er trodsalt to kontaktsæt.. men det bør du vel vide??

Ansat ved 3liter.dk??
Hmm. Er det normalt man bliver børnefornærmet herinde lige så snart man spørger ind til folks udtalelser? Næsten værre end inde på bilgalleri...

Nu var det et konkret spørgsmål til dit forslag, da JEG ikke lige kunne lure det. Kunne jo være DU kunne lære mig noget nyt som JEG ikke vidste. Man kan ALTID blive klogere. Så var ikke andet en et simpelt spørgsmål til dig. Hvis man bliver stødt over dette, skal jeg nok lære ikke at gøre det igen herinde...

Ang. 3liter.dk. - Hvor kommer det ind i billedet? - Nu ligger landet sådan at jeg selv er en heldig ejer af en Lupo, så hvis man dermed ikke må kloges på andres udtagelser uden at blive bebrejdet for noget, skal jeg nok hoppe af forumet. Var faktisk IKKE ment som kritik, men ren nysgerrighed...
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af VAGtech.dk »

Den med 3liter.dk kommer ind i billedet fordi du har den angivet som hjemmeside under din profil.. og at du samtidig er rimelig aktivt med indlæg, så det var også blot fordi jeg var nysgerrig..
KaKa@
Indlæg: 123
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:26
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af KaKa@ »

VAGtech.dk skrev:Den med 3liter.dk kommer ind i billedet fordi du har den angivet som hjemmeside under din profil.. og at du samtidig er rimelig aktivt med indlæg, så det var også blot fordi jeg var nysgerrig..
Okay, lød bare som om du blev fornærmet over mit spørgsmål fordi jeg kom fra 3liter.dk

Men jo. Jeg er ansat derude. Men jeg vil lige understrege at i min fritid er det som privatperson jeg er herinde. For at kunne bidrage med noget til andre, og evt. lære noget nyt af andre herinde. Og da jeg jo også selv har en Lupo, jamen så er det jo oplagt jeg er herinde.

Så det jeg skriver har INTET med mit firma at gøre. Jeg arbejder fra 8-16 og er en helt normal privat person derudover. Bare så vi ikke blander de to ting sammen ;)
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Starter ikke altid på STOP ??

Indlæg af VAGtech.dk »

Jeg blev ikke fornærmet over spørgsmålet..

jeg studsede over din "godkendelse" af pkt 1...

Men det er jo også forskel på at slynge erfarringer ud som privat person der har rodet med 2-3 lupoer til at være ansat et sted hvor der mere eller mindre kun arbejdes med lupoer.. Det giver en del mere pondus set i forhold til ens erfarringsniveau... og forklarer din "godkendelse" af min udtalelse om koblingscylinderen..

Men du har ret i at forummet har godt af alle de inputs det kan få..
Besvar