Tandrem. Er det her kritisk?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Jakob J »

I forbindelse med reparation på ledningsnettet til pumpe-dyse enhederne afmonterede jeg det øverste dæksel ved tandremmen. Denne er beskadiget i den ene side. Fra kanten og ca. 3 mm ind. Den har tilsyneladende kørt mod noget. Ved godt det er svært at se ordentligt på billedet, men det er sindsyg svært at fange med et kamera.
IMG_7050.jpg
IMG_7050.jpg (69.79 KiB) Vist 8305 gange
IMG_7049.jpg
IMG_7049.jpg (101.65 KiB) Vist 8305 gange
Bilen er i sin tid importeret af 3literværkstedet og tandremmen skulle være skiftet i forbindelse hermed samme sted.
IMG_7061.jpg
IMG_7061.jpg (110.62 KiB) Vist 8305 gange
Spørgsmålet er om skaden er kritisk eller jeg kan køre intervallet ud. Bilen har pt. kørt 225kkm. Dvs. remmen har 40kkm tilbage.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror i hvert fald ikke jeg turde andet end at tjekke hvad det var der havde skadet remmen :) hvis nu der sad et eller andet og gnavede i den længere nede kunne den jo springe lige pludselig :( men det er så heldigvis den gode originale rem :D den springer ikke sådan lige :D
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Jakob J »

Kim B Olesen skrev:Jeg tror i hvert fald ikke jeg turde andet end at tjekke hvad det var der havde skadet remmen :) hvis nu der sad et eller andet og gnavede i den længere nede kunne den jo springe lige pludselig :( men det er så heldigvis den gode originale rem :D den springer ikke sådan lige :D
Jeg kunne se på selve dækslet, at remmen eller et remhjul havde kørt på det. Om det er nok til at udrette en sådan skade er spørgsmålet. Dækslet er jo trods alt kun lavet af hård plast...
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Interessant at andre også kan bruge CT1090 til service.

Jeg har netop fået en pris på lige under 2k for et CT1090K2 med alt den danske rabat den kan trække. Fair pris?

For mig at se er remmen ikke skadet, blot (lettere) slidt.



/Claus
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af VAGtech.dk »

Contitech, continental.. er ganske udemærket..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af ph. »

Muligt det efterhånden er std. men
Hmm Hvor kommer al rusten fra??
Døende leje?
Tror Jeg ville smide en donkraft under den, fjerne motorophæng og tandremskjold og se den nærmere efter...
Hvilken motorkode er den ANY eller...? /60-eller 90K skifteinterval
uanset hvad vil jeg stadig holde på Hvad jeg altid har ment
Skifteinterval på L3l =max.60K eller 3.år
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Jakob J »

90 kkm interval. Er det ikke AYZ den hedder?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af sussi »

Jakob J skrev:90 kkm interval. Er det ikke AYZ den hedder?
Jeps, og ANY ( de første Lupoer) har 60kkm. skifteinterval.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Jakob J »

Mht. rusten. Hvordan ser jer andres ud?

Jeg har ikke registreret nogen mislyde, men omvendt er 3literværkstedet jo nok sluppet billigst muligt om ved tandremsskiftet og har næppe skiftet nogen "unødvendige" dele i forbindelse hermed. Dvs. der er næppe skiftet andet end selve remmen og strammehjulet ved sidste tandremsskift.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej Jakob - nu er jeg jo rimelig ny Lupo-ejer :D men jeg kan i hvert fald sige at min så fuldstændig ligesådan ud med ruststøv da jeg lige pillede det øverste dæksel af for at se til remmen :D Jeg tror ikke det er noget der gør noget men jeg skal snart til at skifte rem, hjul og vandpumpe, så jeg skal nok lige melde tilbage om jeg finder et sted rusten kommer fra :D jeg tror bare du skal holde lidt øje med om det bliver være, det varer jo ikke længe at pille det øverste dæksel af :D og den der VW/contitech rem springer sgu ikke sådan lige - hvis man kigger på dine billeder er den jo ikke engang skadet på den glatte side så det kan jo bare være en lidt skarp kant på strammerhjulet der har lavet ravagen :D

Hvad angår remskiftet på 3literværkstedet formoder jeg at de har solgt bilen på garanti :) Så er der jo ingen grund til at spare et remhjul til 300 kr hvis de risikerer at skulle lave et topstykke på garanti :D Men de har temmelig sikkert ikke skiftet vandpumpe, det kan jeg forstå at der er mange der ikke gør på en Lupo :? Jeg har aldrig turdet andet på de biler jeg har serviceret :D Jeg har set en motor efter at vandpumpen valgte at stå stille efter at være vurderet ok til remskift for ikke særligt mange km siden(godt nok på en Opel, men mon ikke det er det er lidt det samme) :D
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Jakob J »

Hej Kim

Det ville være super med en tilbagemelding på, hvor rusten kommer fra. Som sagt er der ikke umiddelbart nogen mislyde fra området, så jeg tvivler også på at det er kritisk.
amlupo
Indlæg: 57
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 14:35
Geografisk sted: 9870

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af amlupo »

jeg ville køre videre med den rem ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej Jakob - så fik jeg skiftet tandrem og tjekket hvor rusten kommer fra :D Jeg er ret sikker på at den fremkommer imellem det justerbare knasthjul og så den blikting/skive bag knasthjulet gnider lidt mod hinanden - jeg havde det hele skilt ad der, mit ser fuldstændig ligesådan ud, og jeg tror ikke på det har noget at sige :D Det er bare fordi det kan sidde og arbejde lidt :D
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af arj9k »

Både min lupo og min golf gti ser sådan ud ved tandremmen. Det er bare skidt og metalstøv. Metal = rust. Det betyder ikke noget.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Jakob J »

Okay. Tak for jeres tilbagemeldinger ;)
john b. nielsen
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af john b. nielsen »

jeg ville få remmen skiftet, da det er tydeligt at den ikke kører som den skal, måske pga dæksel eller en defekt vandpumpe kontroller evt. om bilen har brugt vand fra vandbeholderen, ligger den under minimum?
rusten vil jeg tro kommer fra variabel rem hjul ved knast, strammer hjul og vandpumpen, men er ikke unormalt.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Tandrem. Er det her kritisk?

Indlæg af Jakob J »

Lige en tilbagemelding.

Så er der tilbagelagt 20 kkm mere = 245 kkm. Tandremmen ser fuldstændig ud som på billedet. Dvs. at den får lov til at køre intervallet ud = 265 kkm.
Besvar