Tandrem. Er det her kritisk?
Tandrem. Er det her kritisk?
I forbindelse med reparation på ledningsnettet til pumpe-dyse enhederne afmonterede jeg det øverste dæksel ved tandremmen. Denne er beskadiget i den ene side. Fra kanten og ca. 3 mm ind. Den har tilsyneladende kørt mod noget. Ved godt det er svært at se ordentligt på billedet, men det er sindsyg svært at fange med et kamera.
Bilen er i sin tid importeret af 3literværkstedet og tandremmen skulle være skiftet i forbindelse hermed samme sted.
Spørgsmålet er om skaden er kritisk eller jeg kan køre intervallet ud. Bilen har pt. kørt 225kkm. Dvs. remmen har 40kkm tilbage.
Bilen er i sin tid importeret af 3literværkstedet og tandremmen skulle være skiftet i forbindelse hermed samme sted.
Spørgsmålet er om skaden er kritisk eller jeg kan køre intervallet ud. Bilen har pt. kørt 225kkm. Dvs. remmen har 40kkm tilbage.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Jeg tror i hvert fald ikke jeg turde andet end at tjekke hvad det var der havde skadet remmen hvis nu der sad et eller andet og gnavede i den længere nede kunne den jo springe lige pludselig men det er så heldigvis den gode originale rem den springer ikke sådan lige
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Jeg kunne se på selve dækslet, at remmen eller et remhjul havde kørt på det. Om det er nok til at udrette en sådan skade er spørgsmålet. Dækslet er jo trods alt kun lavet af hård plast...Kim B Olesen skrev:Jeg tror i hvert fald ikke jeg turde andet end at tjekke hvad det var der havde skadet remmen hvis nu der sad et eller andet og gnavede i den længere nede kunne den jo springe lige pludselig men det er så heldigvis den gode originale rem den springer ikke sådan lige
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Hejsa,
Interessant at andre også kan bruge CT1090 til service.
Jeg har netop fået en pris på lige under 2k for et CT1090K2 med alt den danske rabat den kan trække. Fair pris?
For mig at se er remmen ikke skadet, blot (lettere) slidt.
/Claus
Interessant at andre også kan bruge CT1090 til service.
Jeg har netop fået en pris på lige under 2k for et CT1090K2 med alt den danske rabat den kan trække. Fair pris?
For mig at se er remmen ikke skadet, blot (lettere) slidt.
/Claus
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Contitech, continental.. er ganske udemærket..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Muligt det efterhånden er std. men
Hmm Hvor kommer al rusten fra??
Døende leje?
Tror Jeg ville smide en donkraft under den, fjerne motorophæng og tandremskjold og se den nærmere efter...
Hvilken motorkode er den ANY eller...? /60-eller 90K skifteinterval
uanset hvad vil jeg stadig holde på Hvad jeg altid har ment
Skifteinterval på L3l =max.60K eller 3.år
Hmm Hvor kommer al rusten fra??
Døende leje?
Tror Jeg ville smide en donkraft under den, fjerne motorophæng og tandremskjold og se den nærmere efter...
Hvilken motorkode er den ANY eller...? /60-eller 90K skifteinterval
uanset hvad vil jeg stadig holde på Hvad jeg altid har ment
Skifteinterval på L3l =max.60K eller 3.år
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Jeps, og ANY ( de første Lupoer) har 60kkm. skifteinterval.Jakob J skrev:90 kkm interval. Er det ikke AYZ den hedder?
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Mht. rusten. Hvordan ser jer andres ud?
Jeg har ikke registreret nogen mislyde, men omvendt er 3literværkstedet jo nok sluppet billigst muligt om ved tandremsskiftet og har næppe skiftet nogen "unødvendige" dele i forbindelse hermed. Dvs. der er næppe skiftet andet end selve remmen og strammehjulet ved sidste tandremsskift.
Jeg har ikke registreret nogen mislyde, men omvendt er 3literværkstedet jo nok sluppet billigst muligt om ved tandremsskiftet og har næppe skiftet nogen "unødvendige" dele i forbindelse hermed. Dvs. der er næppe skiftet andet end selve remmen og strammehjulet ved sidste tandremsskift.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Hej Jakob - nu er jeg jo rimelig ny Lupo-ejer men jeg kan i hvert fald sige at min så fuldstændig ligesådan ud med ruststøv da jeg lige pillede det øverste dæksel af for at se til remmen Jeg tror ikke det er noget der gør noget men jeg skal snart til at skifte rem, hjul og vandpumpe, så jeg skal nok lige melde tilbage om jeg finder et sted rusten kommer fra jeg tror bare du skal holde lidt øje med om det bliver være, det varer jo ikke længe at pille det øverste dæksel af og den der VW/contitech rem springer sgu ikke sådan lige - hvis man kigger på dine billeder er den jo ikke engang skadet på den glatte side så det kan jo bare være en lidt skarp kant på strammerhjulet der har lavet ravagen
Hvad angår remskiftet på 3literværkstedet formoder jeg at de har solgt bilen på garanti Så er der jo ingen grund til at spare et remhjul til 300 kr hvis de risikerer at skulle lave et topstykke på garanti Men de har temmelig sikkert ikke skiftet vandpumpe, det kan jeg forstå at der er mange der ikke gør på en Lupo Jeg har aldrig turdet andet på de biler jeg har serviceret Jeg har set en motor efter at vandpumpen valgte at stå stille efter at være vurderet ok til remskift for ikke særligt mange km siden(godt nok på en Opel, men mon ikke det er det er lidt det samme)
Hvad angår remskiftet på 3literværkstedet formoder jeg at de har solgt bilen på garanti Så er der jo ingen grund til at spare et remhjul til 300 kr hvis de risikerer at skulle lave et topstykke på garanti Men de har temmelig sikkert ikke skiftet vandpumpe, det kan jeg forstå at der er mange der ikke gør på en Lupo Jeg har aldrig turdet andet på de biler jeg har serviceret Jeg har set en motor efter at vandpumpen valgte at stå stille efter at være vurderet ok til remskift for ikke særligt mange km siden(godt nok på en Opel, men mon ikke det er det er lidt det samme)
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Hej Kim
Det ville være super med en tilbagemelding på, hvor rusten kommer fra. Som sagt er der ikke umiddelbart nogen mislyde fra området, så jeg tvivler også på at det er kritisk.
Det ville være super med en tilbagemelding på, hvor rusten kommer fra. Som sagt er der ikke umiddelbart nogen mislyde fra området, så jeg tvivler også på at det er kritisk.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Hej Jakob - så fik jeg skiftet tandrem og tjekket hvor rusten kommer fra Jeg er ret sikker på at den fremkommer imellem det justerbare knasthjul og så den blikting/skive bag knasthjulet gnider lidt mod hinanden - jeg havde det hele skilt ad der, mit ser fuldstændig ligesådan ud, og jeg tror ikke på det har noget at sige Det er bare fordi det kan sidde og arbejde lidt
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Både min lupo og min golf gti ser sådan ud ved tandremmen. Det er bare skidt og metalstøv. Metal = rust. Det betyder ikke noget.
-
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
- Geografisk sted: midtjylland
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
jeg ville få remmen skiftet, da det er tydeligt at den ikke kører som den skal, måske pga dæksel eller en defekt vandpumpe kontroller evt. om bilen har brugt vand fra vandbeholderen, ligger den under minimum?
rusten vil jeg tro kommer fra variabel rem hjul ved knast, strammer hjul og vandpumpen, men er ikke unormalt.
rusten vil jeg tro kommer fra variabel rem hjul ved knast, strammer hjul og vandpumpen, men er ikke unormalt.
Re: Tandrem. Er det her kritisk?
Lige en tilbagemelding.
Så er der tilbagelagt 20 kkm mere = 245 kkm. Tandremmen ser fuldstændig ud som på billedet. Dvs. at den får lov til at køre intervallet ud = 265 kkm.
Så er der tilbagelagt 20 kkm mere = 245 kkm. Tandremmen ser fuldstændig ud som på billedet. Dvs. at den får lov til at køre intervallet ud = 265 kkm.