Maks sænkning for 195-15 R15 dæk på 3L?

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Maks sænkning for 195-15 R15 dæk på 3L?

Indlæg af MichaelSmed »

Hej folkens. Sagen den, at jeg har fået et sæt Silverline alufælg med påmonterede 195-15 R15 dæk på. Og har lige skaffet mig gevind undervogn også, hvorved jeg derfor gerne vil have den kastet mod jorden. Men ifølge mit øje ligner det, at det ikke kan lade sig gøre, grundet dækket er for bredt. Så mit spørgsmål er, om dækket på en måde 'kryber' ind under skærmen når den sænkes, eller om bilen bliver sænket lige ned, så dækket skraber imod skærmene osv. Det ligner det i hvert fald lige i øjeblikket.

http://peecee.dk/upload/view/307692
http://peecee.dk/upload/view/307693

Her er lidt billeder, så I kan se hvad jeg mener.

Mvh Michael Pedersen.
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Brugeravatar
Papseman
Indlæg: 55
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:32
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Maks sænkning for 195-15 R15 dæk på 3L?

Indlæg af Papseman »

Hej Michael
Min Loco er sænket 70 mm med gevind undervogn 8-) , og køre med 195-45-15. :P så du kan godt sænke den, men det har jo også noget at gøre med hvilke et dine fælge har, mine er et 38.
Køre i nok dk´s sprødeste Lupo 3L Hel omlakeret i perlemor hvid med Blank sorte detaljer.
Alt oem udstyr er installeret.
Import fra De.
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Maks sænkning for 195-15 R15 dæk på 3L?

Indlæg af MichaelSmed »

Kan satme bare ikke huske ET'et på dem, men som du kan se på billederne, så stikker de jo godt ud foran.
Men en kammerat siger, at når man smider den godt i jorden med gevindundervogn, så ryger der en 6-8 graders camber på, så må håbe det er nok :)
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Besvar