Hejsa,
En nedslidt LMM fejllagres ikke i motorstyreenheden. Det er først nå den er funktionelt defekt det giver fejllog.
/Claus
min lupo 3l kører kun 22 km literen
- zackojensen
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
- Geografisk sted: Mariager
Re: min lupo 3l kører kun 22 km literen
Hej igen .
jeg har nu fået sat magnesiumfælge med de rigtige dæk som man anbefaler + rigtigt dæktryk. Den har fået lavet stort service skiftet oliefilter + luftfilter. Men min lupo kører stadig kun 22,7 km liter i eco funktion. kører den meget pænt. . . . . . . . . . . . nogle der har kan hjælpe med nogle nye tip, kan ikke passe den ikke kan kører længere.
jeg har nu fået sat magnesiumfælge med de rigtige dæk som man anbefaler + rigtigt dæktryk. Den har fået lavet stort service skiftet oliefilter + luftfilter. Men min lupo kører stadig kun 22,7 km liter i eco funktion. kører den meget pænt. . . . . . . . . . . . nogle der har kan hjælpe med nogle nye tip, kan ikke passe den ikke kan kører længere.
Re: min lupo 3l kører kun 22 km literen
LMM er det bud der er først, men hvordan trækker bilen/bilerne? Som de skal eller sløvere?
Hvad med luftfilteret? Hvornår er det skiftet? Ikke at det burde kunne gøre så meget.
Tjek evt. turbotryk med vagcom og se om armen på turboladeren bevæger sig?
Tjek den slange der kommer op nedefra og sidder fast på indsugnings manifolden, eller rettere egr ventilen, er den tæt og sidder fast?
Er problemerne kommet snigende, alt så over lang tid blevet tydeligere og tydeligere eller opstået fra den ene dag til den anden?
Min brugte ALT for meget brandstof og trak af helvede til i en lang periode, og jeg var også helt desperat til sidst. Havde tjekket alt hvad I er blevet rådet til i tråden, renset ventiler og skiftet katalysator, det hjalp ikke. Indtil jeg fandt ud af taktremmen var fejltimet, de den så kom på plads, ja så kørte bilen pludselig som den skulle og forbruget faldt drastisk. Se signatur.
Hvad med luftfilteret? Hvornår er det skiftet? Ikke at det burde kunne gøre så meget.
Tjek evt. turbotryk med vagcom og se om armen på turboladeren bevæger sig?
Tjek den slange der kommer op nedefra og sidder fast på indsugnings manifolden, eller rettere egr ventilen, er den tæt og sidder fast?
Er problemerne kommet snigende, alt så over lang tid blevet tydeligere og tydeligere eller opstået fra den ene dag til den anden?
Min brugte ALT for meget brandstof og trak af helvede til i en lang periode, og jeg var også helt desperat til sidst. Havde tjekket alt hvad I er blevet rådet til i tråden, renset ventiler og skiftet katalysator, det hjalp ikke. Indtil jeg fandt ud af taktremmen var fejltimet, de den så kom på plads, ja så kørte bilen pludselig som den skulle og forbruget faldt drastisk. Se signatur.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: min lupo 3l kører kun 22 km literen
Jeg har nu precis samme problem med min lupo.
Jeg har netop købt den og uden brug af aircon og masser morfarkørsel i en periode på en tankfuld.
Der kunne jeg også kun får den til 23km målt ved diesel vs. km.
Jeg har bestilt et Bell aid 1d+ og 2d samt det til at hælde i tanken.
Men den EGR ventil, der har jeg haft hovedet nede i motoren og jeg kan simpelthen ikke finde den, og jeg ved da slet ikke hvordan man tager den ud og renser den.
Jeg har fundet LLM på luft-røret og umiddelbart foran LLM mod turboen, sidder der noget der ligner en usb-memory-stik, men den er ren og selve luftrøret er rent.
Kigger jeg det forkerte sted?
Jeg har netop købt den og uden brug af aircon og masser morfarkørsel i en periode på en tankfuld.
Der kunne jeg også kun får den til 23km målt ved diesel vs. km.
Jeg har bestilt et Bell aid 1d+ og 2d samt det til at hælde i tanken.
Men den EGR ventil, der har jeg haft hovedet nede i motoren og jeg kan simpelthen ikke finde den, og jeg ved da slet ikke hvordan man tager den ud og renser den.
Jeg har fundet LLM på luft-røret og umiddelbart foran LLM mod turboen, sidder der noget der ligner en usb-memory-stik, men den er ren og selve luftrøret er rent.
Kigger jeg det forkerte sted?
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Re: min lupo 3l kører kun 22 km literen
Du kigger det rigtige sted, det er usb nøglen med stik på der er lmmèn du kan ikke se om den er defekt, kun udlæse med med vagcom. Trækker bilen som den skal, eller er den sløv også. Den behøver nemlig ikke være sløv selvom lmmèn er gået og de har en begrænset holdbarhed. Jeg køre men nummer 4 tror jeg, men sidst var det jo ikke den der var defekt, men fordi det meget kendte Sjællandske værksted havde lavet lort med timingen, min brugte for meget. Men jag har skiftet mindst 2 gange på 380k km. fordi de gav forkert signalthebat18 skrev:Jeg har nu precis samme problem med min lupo.
Jeg har netop købt den og uden brug af aircon og masser morfarkørsel i en periode på en tankfuld.
Der kunne jeg også kun får den til 23km målt ved diesel vs. km.
Jeg har bestilt et Bell aid 1d+ og 2d samt det til at hælde i tanken.
Men den EGR ventil, der har jeg haft hovedet nede i motoren og jeg kan simpelthen ikke finde den, og jeg ved da slet ikke hvordan man tager den ud og renser den.
Jeg har fundet LLM på luft-røret og umiddelbart foran LLM mod turboen, sidder der noget der ligner en usb-memory-stik, men den er ren og selve luftrøret er rent.
Kigger jeg det forkerte sted?