Turbo tryks fejl

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Turbo tryks fejl

Indlæg af zackojensen »

Jeg har en periodisk fejl jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad kan det være? Jeg kan køre med bilen i flere dage uden der er noget galt (i ikke eco) men pludseligt mister den trykket og den lagre denne fejl 17958/P1550/005456 - Boost Pressure Control Valve (N75): Control Deviation. Jeg har bare skiftet n75 ventilen og fejlen kommer stadig. men hvis jeg køre i eco så kommer den næsten hele tiden. Det skal lige siges at bilen ikke køre så langt på literen som den burde.

Tror i det er turboen eller har i andre ideer?
Har Ross-tech vcds
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Har du kontrolleret for knækkede ledninger til MAP-sensoren?

(Knækkede kobberledere kan _ikke_ ses udefra. Du skal trække/vride/... ledningen).


Erfaringen her på sitet siger at kobber-lederen knækker ca. 15cm fra stikket til MAP-sensoren ;)



/Claus
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af VAGtech.dk »

Ellers kan det være armen på turboen der er ikke har fuld frigang :)
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af zackojensen »

Den med MAP-sensore tror jeg ikke på for hvis jeg piller stikket af kommer computeren med en fejl.
Turbo armen køre fint altså der er modstand i men jeg har en anden turbo til at ligge og det virker som om den køre lige sådan.
Hvordan ved man om der er nok undertryk til at drive n75 ventilen og de andre ventiler?
Har Ross-tech vcds
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af VAGtech.dk »

Utæt vakuumslange ???

Eller worst case!! Defekt turbo....
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af zackojensen »

Så nu har jeg byttet turboen ud med den anden jeg havde til at ligge og det ser ud som om det har hjulpet. jeg kunne ikke finde nogle utætheder.
Har Ross-tech vcds
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af VAGtech.dk »

Det kan være VNT bladene der sidder godt og vel fast..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af zackojensen »

Jeg har skiftet turboen så det er ikke den fik fejlen igen i dag ved ikke helt hvor jeg nu skal lede.
Har Ross-tech vcds
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Knækkede ledninger...

Alt efter _hvilken_ af de 4 ledninger der knækker til MAP'en får du forskellige fejl logget i motorstyreenheden.


/Claus
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af zackojensen »

Altså der er jo ingen fejl hele tiden men kun en lige en gang imellem men hvad gør i hvis ledningen er knækket kan man købe stikket løs eller skifter i bare ledningerne og lodder sammen?
Har Ross-tech vcds
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af sussi »

zackojensen skrev:Altså der er jo ingen fejl hele tiden men kun en lige en gang imellem men hvad gør i hvis ledningen er knækket kan man købe stikket løs eller skifter i bare ledningerne og lodder sammen?
Nyt ledningsnet som koster - ellers:
Lodning, evt med et "forlængerstykke" så der bliver 2 lodninger, derefter krympeflex, gerne 2 lag alt efter hvor udsat ledningen ligger. Alt andet er KLAMP.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jeg vil anbefale kun eet lag krympeflex, og gerne i en højfleksibel udgave. Hvis du bruger to lag krympeflex vil jeg vædde en spist ostemad på at ledningen knækker i kanten af krympeflexen næste gang :(
- Og hvis du nu drejer det stive stykke rør hvori MAPén sidder en smule så det statiske træk i ledningerne reduceres, har du gjort dig selv en god gerning.

- Nej, to samlinger/lodninger er ikke et must. Hvis ledningsbruddet er klart, kobberet ikke er sort og du samtidig drejer røret, er en samling helt i topkvalitet.



/Claus
Kimo
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 17. sep 2010 12:56
Geografisk sted: Århus

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af Kimo »

Jeg døjer lidt med et lignende problem og er ikke helt igennem fejlfindingen endnu.

Jeg er dog stødt på denne instuktion på nettet som forklarer hvordan man tester om N75 ventilen virker som den skal.
http://www.scribd.com/doc/51479585/N75- ... e-Pierburg
john b. nielsen
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af john b. nielsen »

hej ved godt at det er noget tid siden at der er blevet skrevet noget til dette her med periodisk turbo trykfejl men det kan godt være at der er noget bøvl med din katalysator da porcelæns indsatsen kan være gået løs og kan derfor af og til blokere for udstødnings gassen
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af zackojensen »

Ja det er et stykke tid siden, men jeg leger stadig med problemet, Har skiftet n75 og turbo tryks måler i dag og nu virker det som fejlen er gået væk, men jeg har stadig et problem min bil kører ikke over 140 og virker stadig lidt sløv så jeg tror jeg prøver at pille katten af i morgen og trille en tur.
Har Ross-tech vcds
john b. nielsen
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 2. maj 2011 22:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af john b. nielsen »

så tror jeg også at det er katten den er gal med
Borgen
Indlæg: 42
Tilmeldt: tirs 24. maj 2011 16:08
Geografisk sted: Horsens

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af Borgen »

Virkede det at afmontere katten?
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af zackojensen »

Hej ja det gjorde det har ingen problemer nu så jeg skal have fundet mig en anden kat er der nogen der ved hvor ud over huggeren?
Har Ross-tech vcds
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Turbo tryks fejl

Indlæg af VAGtech.dk »

Er det den foreste eller bagerste??
Besvar