grundjustering, ingen bevægelse

Spørgsmål til, info om og forslag til forummet.
Besvar
RNA
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Dk

grundjustering, ingen bevægelse

Indlæg af RNA »

jeg har en lupo hvor jeg har skiftet hydraulik systemet men når jeg vil grundjustere tæller den bare gearene derop af på pc men der sker ingenting, og der er ingen tryk til akkumulatoren men pumpen har kørt tryk på, der er det olie der skal være på og ingen fejlkoder, er der nogen der lige ved hvad der er galt her... ja så kan jeg jo sefølig ikke starte den når jeg ikke kan grundjustere..
Senest rettet af RNA man 14. apr 2025 17:39, rettet i alt 1 gang.
Ejner
Geografisk sted: Odense

Re: grundjustering

Indlæg af Ejner »

Senest når du sætter tænding på, vil hy-systemet være ca. 25-30 sekunder om korrekt tryksætning, herunder vil trykkuglen med sit nitrogen indhold virke som en blød fjeder ved gearskift.
Husk at starte med justering af kobling.
Men bedre - end jeg sidder og giver dig input som på tid og sted måske ikke passer ind i programmet - så find på hjemmesiden den punkt opstillede opskrift på grundjustering, og følg denne.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
RNA

Indlæg af RNA »

det er ikke fordi jeg ikke ved hvordan man grundjusterer det har jeg prøvet mange gange men den er er der et eller andet lige med denne her, det er som om den ikke har nogen kontakt med gearskifte systemet / akkumulatorens kabel er helt slap, og gangstelleren bevæger sig ikke og den blinker også vi lyset på gearvælgeren, og den har kørt det her halve minut ca. så der er tryk, det har jeg ikke været udsat for før, der er nogen andre der har prøvet og kunne ikke komme videre derfor har jeg taget hele systemet fra en anden og sat i men den går ikke i gang med grundjusteringen
RNA

Indlæg af RNA »

fejlen fundet, det var åbenbart gearboksen nu er der bevægelse igen og er nu grundjusteret
acroberts
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Re: grundjustering, ingen bevægelse

Indlæg af acroberts »

Hvad var fejlen?
2002 Lupo 3L Moon Silver, anskaffet nov 2024 ved 183.000km. DPF monteret. Akkumulator fra Ib monteret. Kosmetisk medtaget. Forsøges restoreret
Besvar