Sikkerhed

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
petrolhead
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors 3. feb 2011 10:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Sikkerhed

Indlæg af petrolhead »

Hejsa

Med fare for emnet er debateret tidligere (Har ikke kunne finde emner i søgefunktionen)...

Vores kære ulv får fine 4 stjerner i sikkerhed. I miniklassen reelt kun overgået af Fiat 500, som med modificeret Panda platform også er nogle år nyere, og plastret til med airbags. MEN: Hvad med påkørsel bagfra? Det bliver mig bekendt ikke testet af euroNcap? Jeg har to prinsesser siddende i deres autostole om dem er jeg meget glad for! I min stationcar har jeg 1 meter fra bagskærm til bagsæderyk, mens der i Lupoen vel er 30? Jeg har længe haft tanken omkring sikkerhed ved påkørsel bagfra, og det fik ekstra næring da jeg ved et tilfælde så dette link:

http://xoz.dk/ahl/auto/ExitLupo/ahl_4945.html

Nogle der kender historien for ovenstående billed(er)? Det er en firehjulstrækker der har ramt ulven, men hvad var hasatighed osv? Linket er fra Sussi's generele Lupo tråd, hvor der bliver linket til et andet billed samme steds.

Forsædet er knækket bagover.. Jeg går ikke ud fra det er med vilje som på eksempelvis Renault er andre mærker med fokus på sikkerhed?

Vi er MEGET glade for ulven, men et par tusinde kr sparet på brændstof om året, er ikke mine pigers sikkerhed værd!

Er der nogle herinde der har erfaring for den hårde virkelige verden? Er ulven sine flotte 4 stjerner værd?
2011 Renault Megane Sport Tourer 1,5dCi EDC (23,7km/l)
2000 Renault Clio II 1,2
1950 Nimbus C
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Sikkerhed

Indlæg af KMDTHY »

Mener det er Ahlmann Lupo
memberlist.php?mode=viewprofile&u=193
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Sikkerhed

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Alle biler kan påkøres med en kraft der er så stor at den kan være livstruende for passagerene. Punktum.

Jeg kan en historie om en påkørsel af en Lupo 3L:

For lang tid siden blev jeg påkørt bagfra af en Mercedes B160. Min Lupo 3L holdt helt stille, og Mercedesen har måske ramt mig med blot 10km/t.
På Lupoen var der kommet en enkelt lille bitte ridse i lakken på kofangeren, et lygteglas på en nummerpladelygte slået itu samt buk på U-profilen umiddelbart bag ved kofangeren.

På Mercedesen var to forskærme bulet, motorhjelmen stod i V, forkofangeren og kølergrill var flækket/revnet. Begge tågelygter ødelagte og en eller anden oliekøler lækkede olie.

Der er ingen tvivl om at U-profilen har taget hele skraldet på Lupoen... Men igen, med en 40 tons lastbil med 100km/t ville selv Guderne have kæmpet forgæves :|



/Claus
Brugeravatar
petrolhead
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors 3. feb 2011 10:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Sikkerhed

Indlæg af petrolhead »

Citat: Alle biler kan påkøres med en kraft der er så stor at den kan være livstruende for passagerene. Punktum.

.. Jeg vil nu hellere sidde på bagsædet af en Phaeton end en Lupo ved en påkørsel, men det kan godt være det bare er mig?

I tilfældet med påkørslen af Mercedes, så håber jeg at Lupoen er så solid som den virker til at være. Men det billede jeg henviser til, er ikke helt så tryg læsning fra min side..
Jeg har skrevet til brugeren herinde fra, og håber han vil poste en besked her.
2011 Renault Megane Sport Tourer 1,5dCi EDC (23,7km/l)
2000 Renault Clio II 1,2
1950 Nimbus C
Besvar