Hakker/rusker ved tilkobling - løst

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
sn76
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg
Been thanked: 2 times

Hakker/rusker ved tilkobling - løst

Indlæg af sn76 »

Koblingsaktuatoren er ca 6 år gammel(har kørt ca 74.000km), jeg har ikke haft noget skilt ad.... Men har været ved at justere på koblingsværdien grundet at den gled en smule ved gearskift og ved tilkobling...... Havde en naiv ide om at jeg kunne justere lidt på koblingskablet og kompensere for slid på koblingen.... troede jeg bare kunne justere tilbage til den værdi jeg havde fra før jeg gik i gang hvor det fungerede nogenlunde, hvis alt gik galt, Har kun et Kina kabel.... Værdien var 1,72-1,74 volt kan nemt ramme værdien, og fin gentagelses nøjagtighed, men hugger/kobler hårdt til/går i stå, når jeg prøver at koble til.... Ydermere skal jeg en gang i mellem trække kablet for at få den til at koble ud...
Spændingen ved udkoblet tilstand svinger mellem ca 3,10-3.20 og samtidig rokker koblingsarmen frem og tilbage, luft i koblingsaktuatoren?

Hvad kan der være galt?

Noget tyder på selve koblingsaktuatoren er problemet, men bruger ikke store mængder hydraulikolie

Hvad med O-ringene på hydraulikslangerne kan de have indflydelse?

Luft i systemet?

Link til Rep. sæt til koblingsaktuator mm søges....
Senest rettet af sn76 søn 21. apr 2024 16:50, rettet i alt 1 gang.
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 439000
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
sn76
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg
Been thanked: 2 times

Re: Hakker/rusker ved tilkobling

Indlæg af sn76 »

Fik kina kablet + software til at virke så kunne den grundjusteres og det hjalp + Den trængte også til det , kobler meget bedre til nu! :)
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 439000
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Besvar