Gummibøsninger ??

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Gummibøsninger ??

Indlæg af søens »

Hej -
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe bøsningerne som krængningsstangen går igennem på forbroen på A2?
det er faktisk bare de plastikforinger der ligger om stangen inden i bøsningerne der er gået i stykker - så nu banker det i bilen for hvert lille bump i vejen - kan godt finde bøsningerne på eBay men ikke "plastik rørerne" indeni?
Håber der er en der har en ide? :o)

God aften :o)

Mvh. Erik
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gummibøsninger ??

Indlæg af doktorfrank »

Jeg tror at jeg mener at vide, at plastdimserne er en integreret del af stabilisatoren, og jeg mener at de ikke fås som del. Deres funktion er udelukkende at styre stabilisatoren i tværretningen, og da knirkelydene på den ene af mine A2 var uLidelige selv med smøring hver uge, monterede jeg nye gummi fra Autodoc og sikrede imod sidebevægelse med et par skiver og spændebånd ... det ser lidt uprofessionelt ud men det har virket til min tilfredshed i tre år.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Gummibøsninger ??

Indlæg af søens »

Tak for dit svar og gode ide med sidevers sikring :) - jeg måtte opgive at få de plastikstykker mast ind på plads igen hvilket så har givet slup i hullet i bøsningen og deraf banker den ved hver et lille hul eller dæksel på vejen - jeg ha ikke problemer med tværgående bevægelse og deraf knirkelyde. jeg må ha' fat i nogle bøsninger med et mindre hul så den kan spænde om stangen. :) :) :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gummibøsninger ??

Indlæg af doktorfrank »

Eller lav en bøsning som mellemlæg - fx af en stump 3/4 slange eller lign. :o :oops:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Gummibøsninger ??

Indlæg af søens »

En god ide _ Tak :)
Besvar