Hej Folkens
Vores 3L er i dag knækket sammen bagpå i højre side, baghjulet står mildest talt helt skævt
Nå men vi skal jo have fundet en anden bro, i følge ETKA så kører den med en 6X0 500 047 bagbro, da det er en AYZ fra 2001.
Har vi en herinde der ved om der er stor forskel på de forskellige bagbroer? Eller skal vi finde en 6X0 500 047 bagbro?
Knækket bagbro.. Er der forskel på bagbroerne?
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Knækket bagbro.. Er der forskel på bagbroerne?
Jeg tror Jesper 3L i Havdrup har én stående?
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Knækket bagbro.. Er der forskel på bagbroerne?
Der er forskel, men ikke mere end delene kan skrues af og flyttes over
Jeg skal faktisk til at skifte til en spansk arosa bagbro her i julen så bliver jeg klogere
Jeg skal faktisk til at skifte til en spansk arosa bagbro her i julen så bliver jeg klogere
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Knækket bagbro.. Er der forskel på bagbroerne?
Nå - til info med de bagbroer, jeg fik en fin Arosa bagbro fra Spanien, umiddelbart må den være fra en 1,0 uden jeg er helt sikker den var i hvert fald med tromler hvor lejerne sidder i det var jeg sgu ikke klar ober nogle af dem var
Spindler og ankerplader sidder bare med 4 skruer, så kan de flyttes over, der skal lige fræses/slibes lidt i bagbroen i ret tykt gods for at ABS føleren kan være der !
Jeg valgte så at bruge ankerpladerne fra den “nye” bagbro, dels fordi de jo så ud som nye og de gamle jo er tæt på lige så rustne som resten af bagbroen - dels fordi de slutter ordentligt tæt mod ståltromlerne som jeg altid synes har været lidt tilfældigt og så sidder der ikke de plasticglidere til bakkerne som der sidder på 3L de glider bare på ankerpladen
Nu tog det jo så lidt overhånd med at slibe, male og nye tromler der også blev malet - men så skal jeg heller ikke røre ved noget eller skifte andet end bakker i resten af den tid jeg kører i den
Spindler og ankerplader sidder bare med 4 skruer, så kan de flyttes over, der skal lige fræses/slibes lidt i bagbroen i ret tykt gods for at ABS føleren kan være der !
Jeg valgte så at bruge ankerpladerne fra den “nye” bagbro, dels fordi de jo så ud som nye og de gamle jo er tæt på lige så rustne som resten af bagbroen - dels fordi de slutter ordentligt tæt mod ståltromlerne som jeg altid synes har været lidt tilfældigt og så sidder der ikke de plasticglidere til bakkerne som der sidder på 3L de glider bare på ankerpladen
Nu tog det jo så lidt overhånd med at slibe, male og nye tromler der også blev malet - men så skal jeg heller ikke røre ved noget eller skifte andet end bakker i resten af den tid jeg kører i den
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Knækket bagbro.. Er der forskel på bagbroerne?
Det var sgu noget af en omgang
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.