LED nummerpladelys Audi A2

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
MortenPW
Indlæg: 34
Tilmeldt: tors 24. nov 2016 17:47
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4500 Nykøbing Sj

LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af MortenPW »

Begge mine lygteglas til nummerpladelys er ødelagte og en skrue er knækket oppe i huset.
Jeg kunne godt tænke mig at montere originale LED lys fra en nyere Audi eller VW.
Har nogen erfaring med det?
Mon et nyere lygtehus passer oppe i hullet evt med hjælp fra noget lim / fugemasse?
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af omjomj »

Jeg har købt originale, de er ikke særlig dure fra VW. Pærer følger med, eller du kan sætte en led pinol i hvis du har lyst.
Min skrue var også knækket, mener jeg “fuskede” en rustfri træskrue i ved siden af den rustne stump.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af doktorfrank »

Hvis det skal gøres rigtigt, kræver det afmontering af plastpanelet udvendigt OG fiberpanelet indvendigt, fordi nummerpladelygtehusene er monteret indefra (Lad alle magter forbande den amatør i konstruktionsafdelingen, der er årsag til det). Det anbefales at købe stort ind i clips. Og forresten synes jeg, prisen er alt andet end lav - som jeg husker det, gav jeg over 400 kr. for to sidste år. Desuden tog det mig mere end en halv dag at fumle mig igennem projektet :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
MortenPW
Indlæg: 34
Tilmeldt: tors 24. nov 2016 17:47
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4500 Nykøbing Sj

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af MortenPW »

Jeg har foreløbig løst det ved at tage lygteglas fra min anden a2er uden plader og isætte en LED-pære med kun én diode så det ikke oplyser nummerpladen helt vildt.

Til doktoren : Jeg kunne godt forestille mig det er et større arbejde at skulle gøre det helt korrekt ved at skille hele bagklappen ad, så min plan er at finde et komplet lygtehus der ca passer oppe i og så lime det fast med fx biltema's fugemasse/lim (kan ikke lige huske hvad det hedder) det plejer at lime/holde virkelig godt.
MortenPW
Indlæg: 34
Tilmeldt: tors 24. nov 2016 17:47
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4500 Nykøbing Sj

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af MortenPW »

* altså jeg håber på at kunne få det gamle hus ud uden at skulle skille bagklappen ad.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af doktorfrank »

Så må du endelig tage et par billeder, og fortælle hvordan du gør det 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
MortenPW
Indlæg: 34
Tilmeldt: tors 24. nov 2016 17:47
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4500 Nykøbing Sj

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af MortenPW »

Det gør jeg gerne, men det nuværende virker egentlig ret fint og ser originalt ud, så det kan være jeg ender med ikke at mase med det andet ;)

Vil du mene der er en mulighed for at vrikke huset ud uden at afmontere noget på bagklappen, evt med en begrænset mængde forsigtige kræfter?
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af omjomj »

doktorfrank skrev:Hvis det skal gøres rigtigt, kræver det afmontering af plastpanelet udvendigt OG fiberpanelet indvendigt, fordi nummerpladelygtehusene er monteret indefra (Lad alle magter forbande den amatør i konstruktionsafdelingen, der er årsag til det). Det anbefales at købe stort ind i clips. Og forresten synes jeg, prisen er alt andet end lav - som jeg husker det, gav jeg over 400 kr. for to sidste år. Desuden tog det mig mere end en halv dag at fumle mig igennem projektet :roll:
Hehe, ja det er rigtigt, nu kan jeg pludselig huske hvorfor jeg har to nye nummerpladelygtehuse liggende. Jeg valgte den hurtige løsning med skift bare af glas ....og det bliver nok også den permanente (medmindre MortenPW kan trylle en lettere løsning frem)
Jeg også 400 for to originale kan jeg se.....og jo det er jo faktisk voldsomt mange penge i forhold til alle de krumspring vi ellers gør os for at holde sparegrisene kørende Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: LED nummerpladelys Audi A2

Indlæg af Atjuh 3L »

3-6 dioder fra en led strip og en loddekolbe, så lidt lim/ny træskrue ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar