Atjuh 3L skrev: ↑søn 5. jul 2020 15:39
Jeps, en af de 2 sidste.
Jeg sætter min 25 øre på tandempumpen, gi' endelig besked når du finder løsningen
Mvh,
Atjuh 3L.
Har du odds på det? Har en anden tandempumpe fra en lupo 3l ANY jeg kan prøve med inden jeg går over til O-ringene...
Hvad mærke pumper bruger VW/AUDI originalt?
Denne model: 038145209A er udgået ved AUDI 01.12.2002 så den har nok sat der fra ny.....
Men der var ikke olie i Dieselen og pumpen ser tæt ud..
Min nuværende hverdagsbil er en 2000 model VW lupo 3L som har kørt 465000 og den har samme fabrikat(LUK) og model tandempumpe som A2´eren og den fejler ikke endnu...
Vedhæftede filer
IMG_20200705_171955.jpg (1.56 MiB) Vist 6503 gange
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 439000
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Godmorgen.
Ved godt at tråden er gammel.
Men efterlyser hvor jeg skal starte med at søge med det symptom jeg har med Alu potten.
Dvs. let ujævn tomgang. trækker fint og ingen utætheder at finde.
Har du evt flere symptomer ? Er der registreret fejl i motorstyringen?
Symptomer på dårlige O-ringe kan være:
periodisk svært ved at starte(kold og varm) / motor kan sætte ud ved længere tids friløb i ECO mode
Hakkende / urolig motorgang i tomgang /dårlig trækkraft
Ingen fejlmeldinger lagret i ECU....
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 439000
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Starter let og holder fint tomgang. Men uregelmæssig. det følses som om motoren "snubler" lidt
Køre pt med dieselrens additiv i tanken.
Ser ud til at hjælpe lidt på den uregelmæssige tomgang. men hakker stadig ved acceleration.
Har svært ved at holde hastighed over "ahem" 130km/t så hakker den. Hjælper, når jeg letter lidt med gassen.
Mit gæt er nok lavt indsprøjtningstryk. men hvordan tjekkes brændstof tryk? kan det ses i VCDS?
Turbo'en fejler intet. laver fint tryk. (via wifi OBD modul og mobil app.)
VCDS viser ingen fejl.
Status: 25-04-2021
Bilen har nu kørt ca 7000 km siden jeg skiftede O-ringene og den starter og kører stadig uden problemer dog har jeg måttet skifte Knastaksel pos. føleren i Dec mdr 2020(nok død p.g.a alder bilen nærmer sig snart sin 20års fødselsdag , er fra 9 mdr. 2001)....
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 439000
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Jeg har samme symptomer og idag været igang med at skifte dieselfilter og jagte fejl. Har i den forbindelse et pr spørgsmål:
1. Jeg har det nyeste type filterhus der har løs indsats. Det var meningen jeg ville skifte returventil, men jeg kunne ikke komme til toppen. Men har den overhovedet returventil, det ser nemlig ikke sådan ud på reservedelsskitsen?
2. Det er beskrevet hvordan dysetætninger tjekkes med en klar plastslange og der kigges efter bobler. Det gjorde jeg efter tandempumpen, og der var ingen bobler. Kan jeg så antage at dysepakninger stadig er ok?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Den metode virkede i hvert fald ikke på min gamle, der blev pakningerne også udelukket på den måde, men ikke desto mindre forsvandt alle mærkelige ting da dysepakninger blev udskiftet
Kim B Olesen skrev:Den metode virkede i hvert fald ikke på min gamle, der blev pakningerne også udelukket på den måde, men ikke desto mindre forsvandt alle mærkelige ting da dysepakninger blev udskiftet
Ok, tak for svar.
Måske boblerne også kun er periodiske, ligesom startproblemerne. Dysetætningerne bliver næste skridt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
13-11-2021:
Kører stadig problemfrit! , har kørt ca. 12000 km siden skift af O-ringene...
Håber den holder indtil det bliver mere attraktivt(billigere) at anskaffe sig en (ren)EL-bil(som jeg tror er det bedste alternativ)...
Bliver nok de stigende diesel priser(som kun kommer til at stige yderligere i fremtiden) der slår den ihjel ikke rust(korrosion) som andre ældre biler...
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 439000
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Hej
Min lupo 3l osede helt vildt jeeg skifte de dyser fra en anden 3l jeg havde og efter motoren havde rotere ca 10 til 15 omd startede den fint og gik OK uden os men efter ca 15 min I tomgang gik den ud og vil ikke starte skal. Man kunne hoere for pumpe den elektriske? Hvilke relae og sikring styrer for pumpen?