Koblingsproblem løst. Opdateret

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Campinglarsen
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs 14. jan 2020 14:13
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Herning

Koblingsproblem løst. Opdateret

Indlæg af Campinglarsen »

Først og fremmest skal der lyde en stor tak til Doktor frank, for utrætteligt at have lagt øre til mine problemer med en underlig kobling. Efter at have læst en masse på dette fremragende forum, var det næsten skrevet i stjernerne, at jeg havde det sædvanlige problem med pølsehorn, udrykkerleje osv.

Problemet: Når ulven var kold skiftede og koblede den til rimeligt anstændigt (ny Lupo ejer) men blev dårligere efterhånden som den blev varm.
Det var som om den koblede til forsinket. Svært at beskrive, men som om styringen egentlig var forberedt på, at nu kommer koblingen, hvilket den så ikke gjorde og derfor kom med et ryk.
Den kunne ikke starte i stop og når den slukkede motoren i start / stop funktion kunne den kun lige tørne motoren i et nanosekund. Kunne derfor kun startes i N.
Med megen snak om virkemåde og Doktor franks erfaring med koblingscylindere, tog jeg chancen og skiftede til en meget lidt brugt cylinder.
Grundindstilling og efterfølgende virker alt. Stop / start. Start i stop osv.

Problemet vendte tilbage og jeg fandt ud af den spildte ret meget hydraulikolie. Skiftede diverse oringe på slanger, samt ved slangen ind i koblingscylinderen. (burde nok have skiftet slangen samtidig)
Rensede hele hydraulikstationen.
Inden da, havde jeg forsøgt, at få den grundindstillet, som ikke løste problemet. Den kunne så ikke starte i stop længere. Den skulle også bruge 2 forsøg, for at blive færdig.
Efter alle utætheder er ordnet, kørte den grundindstillingen fint igennem og den kan starte i stop og kører fint.


Helt "ny" Lupo. :D :D
Senest rettet af Campinglarsen fre 10. jul 2020 18:15, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Koblingsproblem løst.

Indlæg af doktorfrank »

Hvor er det dejligt at høre. Giv gerne et kald en anden gang ... også selv om der ikke skal løses problemer. :ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar