Lupo vil ikke altid starte
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 28. sep 2018 00:42
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg Ø
Lupo vil ikke altid starte
Hej alle.
Har gennem den sidste uge haft start problemer med lupoen og nu må det være på tide at søge hjælp fra nogen der ved noget om det.
Det er, for mig at se, tilfældigt om den starter eller ej. Hydraulikpumpen kører når dør åbnes og der kan fint sættes tænding på bilen. Men når den så skal startes og nøglen drejes sker der intet.
Starteren kører ikke og prøver man det samme i 'N' i stedet for stop, sker der heller intet (Der kan dog ikke høres noget gearskifte til 'N' eller 'D' (Men skiftet ses i displayet)).
De fleste gange virker det at tage batteriet fra i et minuts tid og så prøve igen. Her skifter den fint mellem gearene og ved startforsøg starter den uden problemer.
Mistænkte først bremselyskontakt for at starten ikke virkede og et skift af denne ændrede intet.
Periodevist kunne relæet godt stå og klikke, når start blev forsøgt, så der er kommet et nyt batteri på, men også uden held.
Nogle gange står hydraulikstationen og summer svagt fra trykkuglen, hvilket ikke virker rigtigt.
De gange hvor bilen bare starter er der intet at komme efter. Hvis den starter så kører den som den har gjort siden jeg købte den. Når jeg så stopper motoren og forsøger at starte igen indenfor 1-2 minutter opstår problemet, oftest, igen og jeg må have batteriet af.
Har prøvet at trække stel rundt diverse steder på motoren uden nogen hjælp. Har haft relæ 53 og 405 ude, men disse virker umiddelbart fint.
Er der nogen der har stået med et sådanne problem før eller bare har en ide om hvad der kan være årsagen til dette?
Har gennem den sidste uge haft start problemer med lupoen og nu må det være på tide at søge hjælp fra nogen der ved noget om det.
Det er, for mig at se, tilfældigt om den starter eller ej. Hydraulikpumpen kører når dør åbnes og der kan fint sættes tænding på bilen. Men når den så skal startes og nøglen drejes sker der intet.
Starteren kører ikke og prøver man det samme i 'N' i stedet for stop, sker der heller intet (Der kan dog ikke høres noget gearskifte til 'N' eller 'D' (Men skiftet ses i displayet)).
De fleste gange virker det at tage batteriet fra i et minuts tid og så prøve igen. Her skifter den fint mellem gearene og ved startforsøg starter den uden problemer.
Mistænkte først bremselyskontakt for at starten ikke virkede og et skift af denne ændrede intet.
Periodevist kunne relæet godt stå og klikke, når start blev forsøgt, så der er kommet et nyt batteri på, men også uden held.
Nogle gange står hydraulikstationen og summer svagt fra trykkuglen, hvilket ikke virker rigtigt.
De gange hvor bilen bare starter er der intet at komme efter. Hvis den starter så kører den som den har gjort siden jeg købte den. Når jeg så stopper motoren og forsøger at starte igen indenfor 1-2 minutter opstår problemet, oftest, igen og jeg må have batteriet af.
Har prøvet at trække stel rundt diverse steder på motoren uden nogen hjælp. Har haft relæ 53 og 405 ude, men disse virker umiddelbart fint.
Er der nogen der har stået med et sådanne problem før eller bare har en ide om hvad der kan være årsagen til dette?
Re: Lupo vil ikke altid starte
Går "GrønFodLampen" altid ud når du træder på bremsen for start?
Jeg spørger fordi begge mine har haft problemer i samme retning. Her hjalp det at "lirke" med bremsepedalen indtil det hele klikkede og nøglen kunne drejes.
Det var ikke selve kontakten der var defekt, det var 2 biler med samme problem og kontakterne blev selvfølgeligt skiftet. Problemerne var de samme og helt uden "naturlighed" sammenhæng.
Ingen af bilerne går det mere og det er ikke opmuntrende jeg skriver at jeg intet har gjort. Jeg tror det er SWèn i styringen der har drillet, den er skiftet i mine mange gange i forbindelse med optimering, så det er faktisk det eneste der er ændret.
Jeg spørger fordi begge mine har haft problemer i samme retning. Her hjalp det at "lirke" med bremsepedalen indtil det hele klikkede og nøglen kunne drejes.
Det var ikke selve kontakten der var defekt, det var 2 biler med samme problem og kontakterne blev selvfølgeligt skiftet. Problemerne var de samme og helt uden "naturlighed" sammenhæng.
Ingen af bilerne går det mere og det er ikke opmuntrende jeg skriver at jeg intet har gjort. Jeg tror det er SWèn i styringen der har drillet, den er skiftet i mine mange gange i forbindelse med optimering, så det er faktisk det eneste der er ændret.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- Marlene S
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: tirs 1. jan 2019 21:50
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Brønderslev
Re: Lupo vil ikke altid starte
Kender desværre ikke til pågældende problem men venter du med at starte til hydraulik pumpen stopper og har lavet tryk
Ellers så har jeg en org vcds tester i Tylstrup hvis det kan være til nogen hjælp er dog ikke ekspert
Ellers så har jeg en org vcds tester i Tylstrup hvis det kan være til nogen hjælp er dog ikke ekspert
Marlene s VW Lupo 3l
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
Re: Lupo vil ikke altid starte
Et bud - det kan være bundstykket der er slidt, og som sidder i forlængelse af tændingsnøglen under beklædningen ved ratstammen. Udskiftning kræver demontage af rat, visker og afviserstilke, airbag mv. Jeg oplevede i sin tid, at nøglen skulle vrides maksimalt for netop at kunne starte, men til sidst blev det umuligt, og nyt bundstykke løste problemet.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 28. sep 2018 00:42
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg Ø
Re: Lupo vil ikke altid starte
Den går fint ud hver gang. Der er ikke noget synligt anderledes. Lampen går ud og nøglen kan drejes som altid, der sker bare ikke noget når dette gøres.
I dag da den ikke ville lod jeg den rulle 2 cm baglæns og så startede den med det samme.
Jep venter til den stopper. Den starter også nogle gange, så tænker ikke at det er fordi der ikke er opbygget tryk.
Hvad er en "vcds"? Fejludlæser eller hvordan? Har heller ikke den store forstand på sådan noget.,
Er det noget der er til at skifte, og hvad er prisen på sådan noget? Kræver det omkodning af nøgle? Starter også fint hvis batteriet tages af og på. Kræver ikke noget voldsomt vrid eller andet der ellers ikke har været nødvendig tidligere.Ejner skrev: ↑man 30. dec 2019 20:41 Et bud - det kan være bundstykket der er slidt, og som sidder i forlængelse af tændingsnøglen under beklædningen ved ratstammen. Udskiftning kræver demontage af rat, visker og afviserstilke, airbag mv. Jeg oplevede i sin tid, at nøglen skulle vrides maksimalt for netop at kunne starte, men til sidst blev det umuligt, og nyt bundstykke løste problemet.
- Marlene S
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: tirs 1. jan 2019 21:50
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Brønderslev
Re: Lupo vil ikke altid starte
Vcds er en VW tester så jeg kan læse evt fejl koder på bilen og kode justere osv
Bundstykke er nemt nok og koster ca 100kr hos thansen osv
intet skal kodes har selv skiftet på vores Lupo
Der ligger vist også en guide til bundstykke i FAQ her på siden
Bundstykke er nemt nok og koster ca 100kr hos thansen osv
intet skal kodes har selv skiftet på vores Lupo
Der ligger vist også en guide til bundstykke i FAQ her på siden
Marlene s VW Lupo 3l
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
Re: Lupo vil ikke altid starte
Såfremt du kan udføre start, ved at vride nøglen med en normal kraft som to fingre kan klare, lyder det ikke til du har det problem.
Nyt bundstykke koster i øvrigt ca. kr 200, og er set på sigt en sliddel.
Nyt bundstykke koster i øvrigt ca. kr 200, og er set på sigt en sliddel.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Re: Lupo vil ikke altid starte
Er almindelig vedligehold udført som fex skift af?
- dieselfilter
- returventil
- luftfilter
- dieselfilter
- returventil
- luftfilter
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 28. sep 2018 00:42
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg Ø
Re: Lupo vil ikke altid starte
Olie- og dieselfilter er skiftet sidst i november. Tror ikke at Luft filter og retur ventil har været skiftet, mens jeg har haft den.
Re: Lupo vil ikke altid starte
Jeg hælder også til et bundstykke der er kedeligt i første omgang udfra nærmere beskrivelse af problemet.
Som det er skrevet er det en "almindelig" fejl, at den elektriske del går i stykker.
Det er også "normalt" at alu stykket knækker og det er anderledes træls at skifte, så en mere på bundstykket.
Som det er skrevet er det en "almindelig" fejl, at den elektriske del går i stykker.
Det er også "normalt" at alu stykket knækker og det er anderledes træls at skifte, så en mere på bundstykket.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: fre 28. sep 2018 00:42
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg Ø
Re: Lupo vil ikke altid starte
Så er problemet fundet!
Det egentlige problem var et hul på ledningen til klemme 50 der resulterede i en rusten forbindelse. Ny ledningen loddet på og nu er lupoghinien kørende igen. Bundstykket fejlede intet, men kan forstå hvorfor folk mente det kunne have været denne del.
Tak for hjælpen.
Det egentlige problem var et hul på ledningen til klemme 50 der resulterede i en rusten forbindelse. Ny ledningen loddet på og nu er lupoghinien kørende igen. Bundstykket fejlede intet, men kan forstå hvorfor folk mente det kunne have været denne del.
Tak for hjælpen.
Re: Lupo vil ikke altid starte
Sådan og selv tak for tilbagemelding. Kun på den måde bliver vi alle klogere.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Lupo vil ikke altid starte
Når fejlen ligger ude i periferien af de vanlige steder skal der er god gang vedholdenhed til at få skovlen under problemet.
Fint med tilbagemelding.
Fint med tilbagemelding.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: fre 14. jan 2022 10:35
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Hadsund
Re: Lupo vil ikke altid starte
Kan du sige noget mere om det var ud ved starter fejl var eller var 50 klemme inde ved bundstykket for har samme fejl som dig?
- Marlene S
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: tirs 1. jan 2019 21:50
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Brønderslev
Re: Lupo vil ikke altid starte
Fejlen var ude ved starter hvor ledningen kører op i ledningsbundtet
Marlene s VW Lupo 3l
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: fre 14. jan 2022 10:35
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Hadsund
- Marlene S
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: tirs 1. jan 2019 21:50
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Brønderslev
Re: Lupo vil ikke altid starte
Bestemt ikke nemt at se
Opdagede det ved et tilfælde da vi tog ledningen af starteren for at måle om den fik signal
Også knækkede ledningen ved vi stod og bevægede den
Opdagede det ved et tilfælde da vi tog ledningen af starteren for at måle om den fik signal
Også knækkede ledningen ved vi stod og bevægede den
Marlene s VW Lupo 3l
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves