Vil Ikke skifte Gear.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Cosmo
Indlæg: 19
Tilmeldt: søn 18. jul 2010 19:21
Geografisk sted: Holbæk

Vil Ikke skifte Gear.

Indlæg af Cosmo »

Hej... :)

Bilen vil ikke skifte fra første til anden gear om morgen.
Den bliver smipel hen i første gear. Hvis man trækker den i manuel vil den heller ikke skifte.

Der er olie på stationen og den er grundjusteret.

Nogen der har prøver noget tilsvarende?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Vil Ikke skifte Gear.

Indlæg af KMDTHY »

Ja den er grundjusteret, men hvornår er den sidst blevet det ? Hvad med olie på gearkassen ? Hvornår er det sidst efterset ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Vil Ikke skifte Gear.

Indlæg af yaknudsen »

Hvad sker der så :?: Kører du så altid rundt i første gear :?: Nej, det gør du nok ikke. :roll: Du må vældig gerne gerne fortælle noget mere :!:

En "halv" fejlbeskrivelse gør det ualmindeligt svært at hjælpe på en ordentlig måde. :oops:

NB: Og ja, jeg oplever en sjælden gang imellem noget der kunne ligne lidt med min Lupo. Men det forsvinder når jeg slipper gaspedalen, lader farten falde til det omdrejningstal hvor bilen normalt skifter gear og langsomt giver gas igen. Men jeg har aldrig oplevet at bilen nægtede at skifte gear når jeg benyttede muligheden for at skifte gear "manuelt" (medmindre gearskiftet ville resultere i et omdrejningstal udenfor det acceptable naturligvis).
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Besvar