Original cruise control

Alt vedrørende teknikken på 3L
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Original cruise control

Indlæg af Clayton »

Hejsa

Jeg tror jeg har det program i motorstyringen som gør at jeg kan trække 3 ledninger fra den originale blinkerarm som jeg har monteret,
mit spørgsmål er:

Har vi en guide til hvor og hvordan, mere hvor ledningerne skal sidde i boxen ??

God weekend

Hilsen Clayton
Hader FB :roll:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Original cruise control

Indlæg af KMDTHY »

Har du kigget i FAQ? :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Original cruise control

Indlæg af KMDTHY »

2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Original cruise control

Indlæg af Clayton »

Takker, kan jeg se hvis jeg sætter computer på om jeg har det rigtige program i boxen?
Hader FB :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Original cruise control

Indlæg af sussi »

Hvis navnet 3literværkstedet dukker op når du udlæser med VCDS er softwaren ændret til fartpilot.
Selv om det ikke gør kan den dog godt være det alligevel.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Original cruise control

Indlæg af Thore J »

Søg og du skal finde..
Det har været oppe herinde et par gange hvordan man med VCDS kan se om fartpilot er aktiveret... Det kunne jo være andre end 3literværkstedets software der var i ;)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Original cruise control

Indlæg af Skipper »

Softwaren er i alle "boxe" ab fabrik. Den skal blot aktiveres ved at remappe et enkelt 0 til et 3 tal. At der kan stå et andet navn som eksempeltvis 3liter osv, er oftest blot et forsøg på at låse ECU for læsning, i et forsøg på at holde det hemmeligt hvordan man gør. Mere er der ikke i den historie.

Hvis du tjekker i VCDS, efter aktivering i VCDS, så er der tilføjet et "G" i komponentnavnet, for GRA. Så simpelt er det.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
John_hjul
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 8. aug 2018 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Stevns øl

Re: Original cruise control

Indlæg af John_hjul »

Hej Skipper.
Har du noget til den remap, eks hvor? :)
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Original cruise control

Indlæg af Skipper »

John_hjul skrev: lør 23. feb 2019 14:35 Hej Skipper.
Har du noget til den remap, eks hvor? :)
Hvad mener du. Det er ikke et remap at aktivere GRA. Blot en simpel aktivering af en funktion.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Original cruise control

Indlæg af ph. »

Skipper skrev: søn 24. feb 2019 23:10
John_hjul skrev: lør 23. feb 2019 14:35 Hej Skipper.
Har du noget til den remap, eks hvor? :)
Hvad mener du. Det er ikke et remap at aktivere GRA. Blot en simpel aktivering af en funktion.
Det er ellers din egen formulering :lol:
Skipper skrev: tors 23. feb 2017 08:06 Softwaren er i alle "boxe" ab fabrik. Den skal blot aktiveres ved at remappe et enkelt 0 til et 3 tal.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Original cruise control

Indlæg af Skipper »

Ja fair nok, der har jeg vist haft for travlt. Det er som om det er temaet for tiden. Tænk at det er et helt år siden jeg skrev det :D

Hvorom alting er, så kan man jo nok retfærdiggøre at kalde det remap, for omend det er en lille bitte streng, så kan den jo ses som et lille bitte map. Men på den anden side, så er det jo også blot en switch der skal sættes fra off til on.

Polemikken opstår i at det som remappe egentligt refererer til, er at ændre på de maps, som er data i 2 akser, som styrer eksempelvis ladetryk i forhold til omdr og speedertryk.

Skal vi ikke lade det være op til den enkelte at kalde det hvad man ønsker, det skulle såmænd ikke undre mig om jeg evt. selv falder i den igen, og så er der hermed en undskyldning til John. Jeg har nok siddet på en tegnestift da jeg skrev det :lol:

John, send din fil til mig, så skal jeg aktivere den for dig. Det er mange gange hurtigere for mig, end at forklare hvordan. Så må det være et lille plaster på såret.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Original cruise control

Indlæg af ph. »

Skipper skrev: ons 27. feb 2019 23:24 Ja fair nok, der har jeg vist haft for travlt. Det er som om det er temaet for tiden. Tænk at det er et helt år siden jeg skrev det :D
2.år :P
Hummel
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 25. jan 2017 20:52
Geografisk sted: Odense

Re: Original cruise control

Indlæg af Hummel »

Hej Skipper.

Jeg sidder og søger rundt efter en guide til hvor jeg kan finde den parameter i min egen fil, men der er ikke rigtig nogen der vil ud med det :)

Jeg har monteret blinkerarm med fartpilot og trukket kablerne, jeg har så fået en anden ECU som skulle være lavet, men desværre er startspærren ikke koblet fra, såden kan jeg ikke bruge, og filen er selvfølgelig låst... :roll:


Så nu kommer der en lille bøn.... Vil du kigge på min fil og ændre den også ? :D :D

Mvh Tommy
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Original cruise control

Indlæg af Skipper »

Besked sendt. Hvis du ikke modtager den, så skriv lige her igen.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
John_hjul
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 8. aug 2018 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Stevns øl

Re: Original cruise control

Indlæg af John_hjul »

Skipper skrev: ons 27. feb 2019 23:24 Ja fair nok, der har jeg vist haft for travlt. Det er som om det er temaet for tiden. Tænk at det er et helt år siden jeg skrev det :D

Hvorom alting er, så kan man jo nok retfærdiggøre at kalde det remap, for omend det er en lille bitte streng, så kan den jo ses som et lille bitte map. Men på den anden side, så er det jo også blot en switch der skal sættes fra off til on.

Polemikken opstår i at det som remappe egentligt refererer til, er at ændre på de maps, som er data i 2 akser, som styrer eksempelvis ladetryk i forhold til omdr og speedertryk.

Skal vi ikke lade det være op til den enkelte at kalde det hvad man ønsker, det skulle såmænd ikke undre mig om jeg evt. selv falder i den igen, og så er der hermed en undskyldning til John. Jeg har nok siddet på en tegnestift da jeg skrev det :lol:

John, send din fil til mig, så skal jeg aktivere den for dig. Det er mange gange hurtigere for mig, end at forklare hvordan. Så må det være et lille plaster på såret.
Tak Skipper men hvordan sender jeg den?
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Original cruise control

Indlæg af Skipper »

Jeg har sendt dig en privat besked med min email add. Send filen på den. :-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
John_hjul
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 8. aug 2018 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Stevns øl

Re: Original cruise control

Indlæg af John_hjul »

Jeg har ikke fået noget ? 😢
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Original cruise control

Indlæg af Skipper »

Det er langt fra første gang beskedsystemet ikke fungerer korrekt :-)

Jeg har nu sendt dig en email igennem kontakt på din profil.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Original cruise control

Indlæg af sussi »

Skipper skrev: ons 1. maj 2019 12:10 Det er langt fra første gang beskedsystemet ikke fungerer korrekt :-)
Det er også nemt at overse den lille anmærkning der angiver at der er en besked, øverste højre hjørne 2. linie, midterste felt :-(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Original cruise control

Indlæg af KMDTHY »

Skipper skrev: ons 1. maj 2019 12:10 Det er langt fra første gang beskedsystemet ikke fungerer korrekt :-)

Jeg har nu sendt dig en email igennem kontakt på din profil.
Måske. Har dog aldrig oplevet det de sidste 11 år.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar