start problemer
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: søn 19. aug 2018 20:14
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Thisted
start problemer
Hej med jer,
Jeg har et problem med at min bil til tider ikke vil starte. Troede først at det var batteriet, men dette er skiftet.
Når jeg drejer nøglen går alt lys ud som om den mangler strøm og der sker intet kun et lille "klik". Syntes faktisk det har virkning hvis tændingsnøglen drejes hårdt..... Start og stop virker heller ikke altid i ECO mode.
Udover det så kører hydraulik pumpen igen og igen. Jeg prøver at køre gearene igennem, og lade hydraulik pumpen blive færdig. Så lige pludselig i mine forsøg lykkedes det og bilen starter uden problemer med det samme. Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende eller har en god guide til hvordan problemet kan findes/løses ? Er der nogen som kender et godt lupo værksted i Thy eller nærheden ?
Med venlig hilsen
Cecilie
Jeg har et problem med at min bil til tider ikke vil starte. Troede først at det var batteriet, men dette er skiftet.
Når jeg drejer nøglen går alt lys ud som om den mangler strøm og der sker intet kun et lille "klik". Syntes faktisk det har virkning hvis tændingsnøglen drejes hårdt..... Start og stop virker heller ikke altid i ECO mode.
Udover det så kører hydraulik pumpen igen og igen. Jeg prøver at køre gearene igennem, og lade hydraulik pumpen blive færdig. Så lige pludselig i mine forsøg lykkedes det og bilen starter uden problemer med det samme. Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende eller har en god guide til hvordan problemet kan findes/løses ? Er der nogen som kender et godt lupo værksted i Thy eller nærheden ?
Med venlig hilsen
Cecilie
Re: start problemer
Vi mangler nogle data på bilen, km stand osv.
Det tyder på du har flere problemer men et langskud er der mangler hydraulik olie på stationen eller trykkuglen er træls, basseret på pumpen køre meget og den ikke frigiver til start.
Kan den starte "bedre" i "N" end på normal vis?
Ja kender er godt sted meget tæt på Thisted men må hellere lade pågældende kontakte direkte hvis der er tid, lyst, lejlighed og plads.
Det tyder på du har flere problemer men et langskud er der mangler hydraulik olie på stationen eller trykkuglen er træls, basseret på pumpen køre meget og den ikke frigiver til start.
Kan den starte "bedre" i "N" end på normal vis?
Ja kender er godt sted meget tæt på Thisted men må hellere lade pågældende kontakte direkte hvis der er tid, lyst, lejlighed og plads.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: søn 19. aug 2018 20:14
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Thisted
Re: start problemer
Her er lidt data.: Lupo 1,2 tdi 3l årg.: 2002 km.: 395000
Har haft den i 8 måneder og kun haft problem med start og start/stop i eco mode. Den stopper, og starter ikke altid derefter igen. Har fået ny kobling i 2018.
Den starter ikke bedre i N.
Har haft den i 8 måneder og kun haft problem med start og start/stop i eco mode. Den stopper, og starter ikke altid derefter igen. Har fået ny kobling i 2018.
Den starter ikke bedre i N.
Re: start problemer
Har koblingscylinder været skiftet? Det kan være koblingscylinder der er slidt i potentiometeret. Prøv at få den indstillet med ca. 1,7 Volt i stedet for 1,85.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: start problemer
Hej Cecilie. Jeg kan godt kaste et blik på bilen hvis det er. Bor i Thisted
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- Marlene S
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: tirs 1. jan 2019 21:50
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Brønderslev
Re: start problemer
Ved ikk om det har noget at sige men hvis vi venter med at starte vores til hydraulik pumpen er færdig så starter den med det samme
Men med hensyn til din eco start stop er der jo flere faktorer der skal være iorden vand temp batt osv specielt hvis du har skruet helt op for varmen så virker stop funktionen ikk
Kig evt her viewtopic.php?f=22&t=73
Men med hensyn til din eco start stop er der jo flere faktorer der skal være iorden vand temp batt osv specielt hvis du har skruet helt op for varmen så virker stop funktionen ikk
Kig evt her viewtopic.php?f=22&t=73
Marlene s VW Lupo 3l
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
Christian s Mercedes w210 E300td
VCDS og delphi tester haves
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: søn 19. aug 2018 20:14
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Thisted
Re: start problemer
Det ville være super, hvis du vil det! Jeg bor 20min fra Thisted, så hvornår vil det passe dig bedst at se bilen?
Re: start problemer
Så er du i trygge hænder er min fuldstændigt ufravigelige mening, sådan Hr. KMDTHY det er den rigtige stil og LupoMobilÅnd.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: start problemer
Hvor henne af? Jeg har skrevet en mail til dig med mit nummer i så kan vi lige aftale nærmere.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: start problemer
Cecilie var forbi i dag. Mit bud er en træt starter/relæ. Den har også begyndende kalkun lyd under start
Typisk første gang man vrider nøglen klikker den bare svagt i start relæ, næsten gang går den korrekt i indgreb.
Der manglede meget lidt hydraulik olie, det det blev toppet op.
Typisk første gang man vrider nøglen klikker den bare svagt i start relæ, næsten gang går den korrekt i indgreb.
Der manglede meget lidt hydraulik olie, det det blev toppet op.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: start problemer
De der krydsfilede kobberkontakter i relæet bliver med tiden så sortbrændte, at det forhindrer ordentlig kontakt. Jeg har skåret er relæ op, renset grundigt og “samlet” med et spændebånd og rigelige mængder tokomponentlim; det virker, men jeg gider ikke bruge det, så længe jeg har velfungerende relæer i kassen.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: start problemer
Trods meget lille teknisk indsigt, forsøger jeg mig med et bud.
"Futte" har rundet 610.000 og det sidste halve år har den ikke villet starte, hvis den var stoppet via start/stop automatik,. Så skulle gearvælger sættes tilbage til stop. Nøgle drejes - altså starte forfra. Og så gik den i gang.
Nu kan den ikke længere starte. Det lyder som om, startmotoren går i indgreb - men så sker der ikke mere.
Derfor tog jeg en ekstern akkumulator, og satte kablerne på ude i motorrummet, altså ikke på akkumulatoren som i mit tilfælde ligger bagi (årgang 2002). Og så startede den.
Nu er det vel logisk at lede efter den berømte løse forbindelse imellem akkumulator og startmotor? Det vil jeg forsøge mig med, og så hører I nærmere....
"Futte" har rundet 610.000 og det sidste halve år har den ikke villet starte, hvis den var stoppet via start/stop automatik,. Så skulle gearvælger sættes tilbage til stop. Nøgle drejes - altså starte forfra. Og så gik den i gang.
Nu kan den ikke længere starte. Det lyder som om, startmotoren går i indgreb - men så sker der ikke mere.
Derfor tog jeg en ekstern akkumulator, og satte kablerne på ude i motorrummet, altså ikke på akkumulatoren som i mit tilfælde ligger bagi (årgang 2002). Og så startede den.
Nu er det vel logisk at lede efter den berømte løse forbindelse imellem akkumulator og startmotor? Det vil jeg forsøge mig med, og så hører I nærmere....
Re: start problemer
Dit batteri kan være blevet træt, så du skal se dig om efter et nyt.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Re: start problemer
Jeg tror du og din mekaniker er på sporet af noget.
Min egen historie.
Overtog Lupo med et VARTA Blue Dynamic E11, 74Ah, 680A, dimension 278x175x190 i januar 2017. Batteriet fik en hel del opfriskninger i den kolde tid med CTEK MXS7.0, og kunne da klare at starte igen om morgenen.
En dag i oktober 2018 hvor der blev passeret en 4-5 lyskryds med aktivering af stop-start kunne den i sidste kryds aldeles ikke genstarte. Ej heller ved at tage tænding fra - til - N - start. Et frisk murersjak på 3 mand hjalp med at få Lupo fri af krydset og ind på en p-plads. Kort tid efter ankom fruen med Astra og med hjælp af startkabler kunne Lupo startes fint igen. Den fik CTEK på og fik en god nats (søvn) opladning. Multimeter viste ikke meget over 12V og det var lidt udfordrende at starte den.
Få dage senere blev monteret et nyt Exide EK800 start-stop AGM batteri, 80Ah, 800A, dimension 315x175x190 med B13 bespænding, købt hos REFAKO, Odense. Nu spiller det hele som det skal.
VARTA batteri holdt 7 år over 85.000 km (øv)
Ydermere blev koblingscylinder skiftet, da den efterhånden tabte en del hydraulikolie ud af den røde tut, og det har samtidigt givet en noget blødere kobling.
Min egen historie.
Overtog Lupo med et VARTA Blue Dynamic E11, 74Ah, 680A, dimension 278x175x190 i januar 2017. Batteriet fik en hel del opfriskninger i den kolde tid med CTEK MXS7.0, og kunne da klare at starte igen om morgenen.
En dag i oktober 2018 hvor der blev passeret en 4-5 lyskryds med aktivering af stop-start kunne den i sidste kryds aldeles ikke genstarte. Ej heller ved at tage tænding fra - til - N - start. Et frisk murersjak på 3 mand hjalp med at få Lupo fri af krydset og ind på en p-plads. Kort tid efter ankom fruen med Astra og med hjælp af startkabler kunne Lupo startes fint igen. Den fik CTEK på og fik en god nats (søvn) opladning. Multimeter viste ikke meget over 12V og det var lidt udfordrende at starte den.
Få dage senere blev monteret et nyt Exide EK800 start-stop AGM batteri, 80Ah, 800A, dimension 315x175x190 med B13 bespænding, købt hos REFAKO, Odense. Nu spiller det hele som det skal.
VARTA batteri holdt 7 år over 85.000 km (øv)
Ydermere blev koblingscylinder skiftet, da den efterhånden tabte en del hydraulikolie ud af den røde tut, og det har samtidigt givet en noget blødere kobling.
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor