VCDS kabel

Alt vedrørende teknikken på 3L
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Kære forum.

Jeg er ganske ny 3L ejer, og dette er mit første indlæg om disse fantastiske køretøjer. Hvis jeg må have lov til at introducere mig selv, stiftede jeg for første gang bekendtskab med en 3L'er, da jeg i foråret købte en fin lille Audi A2 med klima, servo, splitbagsæde m.v. Efter at have betalt afgiften har jeg siden været ovenud begejstret for den lille fine sparebøsse, men må også erkende, at den lidt specielle teknik omkring bilen er helt ukendt land for mig. Blandt andet derfor købte jeg for 14 dage siden en meget billig (men rigtig pæn og velholdt) Lupo 3L, med hul i gearkassen. Det var jo den oplagte mulighed for at komme lidt tættere på teknikken, og i weekenden fik jeg pillet gearkassen af, og monteret en brugt, som jeg fandt ved en hugger. Jeg har kun huggerens ord for at den virker, men jeg tager chancen... Nu til mit problem. I forbindelse med købet af Audi'en tilmeldte jeg mig straks dette fantastiske forum, og har brugt timer på at bladre rundt. For at være lidt selvhjulpen besluttede jeg mig for at købe et VCDS kabel, og efter at have søgt råd her på siden, faldt mit valg på et uoriginalt kabel, dog med en masse gode anbefalinger fra jer. Det blev til et kabel fra www.VAG-diagnostics.com, som ved første øjekast så rigtig fornuftigt ud. Den medfølgende software blev installeret, men da jeg første gang ville bruge det i forbindelse med grundjustering af den netop indkøbte Lupo med "ny" gearkasse, kunne jeg ikke komme længere end til at justere koblingskablet. Så snart jeg forsøgte selve grundindstillingen kom en tekstboks frem med en melding om, at jeg ikke havde rettighederne. Jeg husker ikke ordlyden præcist... Ved at rode lidt på producentens hjemmeside kunne jeg se, at den medfølgende software var den forkerte version. Versionen som er kompatibel med kablet hedder 11.11.3, og kan downloades fra hjemmesiden. Troede jeg... For så snart jeg forsøger at åbne zip-filen, beder den mig indtaste en kode, som kan fås ved henvendelse til VAG-diagnostics.com. De er imidlertid helt umulige at få fat i, svarer overhovedet ikke på adskillige henvendelser. Derfor. Er der en af jer, der tilfældigvis har haft samme problem, og har formået at lokke koden ud af dem? Nu behøver I ikke drukne mig i alverdens formaninger om, at jeg burde have købt et originalt Ross-tech kabel til 3000 kr, eller at man får, hvad man betaler for... Alternativt kunne man måske rette en forsigtig forespørgsel til en venlig sjæl om udlån af et brugbart kabel, så jeg kan få testet om den lille Lupos nye gearkasse virker. Min søn glæder sig helt vildt til at komme ud at køre i den.
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: VCDS kabel

Indlæg af 383CI »

Hej

Alternativt virker

https://www.aliexpress.com/item/Best-Qu ... 6f16f5470a

strålende, bare husk at bede dem om at angive 7,99 dollerser.
Det kommer I selvfølgeligt ikke ud og køre af lige nu, men jeg kan lige se om ikke jeg kan finde 12.12 og smide den i en dropboks, så kan du se om det virker med kablet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Pisse-fedt:-) Download af 11.11.6 er nu gennemført:-) Det fremgår godt nok af hjemmesiden, at det skal være version 11.11,3, men måske jeg er heldig. Det bliver testet i weekenden. Tusind tak for din hurtige hjælp - du er sgu noget mere kompetent end VAG-diagnostics LTD.....
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: VCDS kabel

Indlæg af Ejner »

Jeg købte for £79,95 et VCDS kabel hos firmaet VAG-Diagnostics 5. februar 2018, og kunne ikke få SW til at fungere på min bærbare efter det var lagt over fra medfølgende disc. Rykkede firmaet adskillige gange på e-mail for hjælp til problemet, der gik knap 3 uger inden der endeligt kom et ubrugeligt svar tilbage fra en der kaldte sig Sam. Rykkede adskillige gange for at få noget brugeligt SW. Omsider efter ca. 6 uger modtog jeg et link til SW download, men fik det ikke til at fungere, og fandt også en 'trojan' virus i fil mapperne. Jeg afinstallere skidtet, og kørte virus rens på PC.
Rejste en sag/protest/eskalation den 25. marts mod firmaet via Paypal, som jeg anvendte ved købet, og den 30. marts var pengene rub og stub tilbage på min konto igen. Jeg blev faktisk lidt glad for Paypal, selvom deres veksel kurs ikke er favorabel, så er man som forbruger rigtig godt sikret mod useriøse udbydere på nettet.
KØB IKKE VCDS UDSTYR HOS DENNE UDBYDER, det er ikke et seriøst firma, der er overhovedet ingen hurtig arbejdende helpdesk funktion tilstede, du er total lost !
Så nu har jeg et kabel til at ligge som jeg mangler SW version 11.11.3 til....
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Hej Ejner.

Det er præcis den samme opfattelse jeg har. Ingen respons og ingen kundeservice. Herfra ligeledes en advarsel til andre eventuelle købere - undgå www.vag-diagnostics.com. Jeg har ligeledes betalt via paypal, så jeg vil forfølge det samme spor som dig, og kræve mine penge tilbage.

Jeg vil dog i løbet af weekenden prøve om jeg kan få det til at fungere med 11.11.6 software - har dog ikke de store forhåbninger. Andre der måske ligger inde med 11.11.3 software, så er vi da nu mindst 2, der måske kan bruge vores kabel:-)
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: VCDS kabel

Indlæg af 383CI »

Ellers virker dem jeg linker til fra Kinesien faktisk rigtigt fint, så der er bare "put i kurv" og der er faktisk support på,, men jeg håber selvfølgeligt 11.11.6 eller hvad den nu hedder kommer op. Kender den iøvrigt ikke, bruger selv 12.12
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Så fik jeg afprøvet de 2 software-versioner fra 383CI, og lige lidt hjalp det... LORTEKABEL...

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl i omegnen af Fredericia - Kolding - Vamdrup, der kunne yde lidt førstehjælp til en nødstedt Lupo-ejer... Jeg mangler at låne et kabel, eller en, der kan lave en grundindstilling for mig... Mod betaling, naturligvis:-) Min 21-årige søn plager mig hver dag, og glæder sig som et lille barn til at hans nye loppe bliver kørende...
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
sut-ske
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 14. okt 2018 07:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skive

Re: VCDS kabel

Indlæg af sut-ske »

jeg købt et hex-v2 kabel

virker perfekt taber ikke forbindelsen og køre med sidste nyest v. 18.9.0 og så på dansk

der kommer nok en på banen i dit område med en vcds :D
2007 Volvo S60 2.5t til weekenden
2002 VW Lupo 3l til hverdagene

Interesser>>> biler der starter med v <<<
Har vcds Karup området
moelgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 26. sep 2018 11:31
Geografisk region: København
Geografisk sted: Herlev

Re: VCDS kabel

Indlæg af moelgaard »

Melder mig i koret af utilfredse kunder hos www.vag-diagnostics.com/
Købte kablet og fulgte alle instruktioner nøje. Jeg har ikke et drev til den medfølgende cd så jeg hentede softwaren fra hjemmesiden, men skulle så bruge en kode. Der kom ret hurtigt svar fra dem og så kunne jeg hente og installere.
Men det virker stadig ikke for computeren vil ikke genkende USB enheden. Windows 10 foreslår udelukkende at jeg søger efter den på nettet - og det er lige netop hvad man ikke må i følge manualen...
Prøvede så på en anden PC med en ældre Windows version. Same same....
Kan ikke finde en måde at installere/opdatere driveren manuelt, så jeg når kun til opstart af programmet og så strander jeg der.
Jeg undrer mig i øvrigt over at mit kabel er påtryk "VAG168" (eller "VAG 16.8") når firmaet slet ikke har et kabel som hedder sådan...
Er der nogen som har fået held med at bruge det kabel?
Det vigtigste min far lærte mig: "Der kan da ikke ske noget ved liiige at skrue toppen af og se hvordan der ser ud nede i maskineriet"
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VCDS kabel

Indlæg af Atjuh 3L »

Jeg installerede det på min pc med XP, og det virker upåklageligt.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Moelgaard. Nixen bixen... Jeg har efterhånden prøvet adskillige forskellige SW versioner, og intet virker. Den der kode du fik, kan du ikke røbe den - så vil jeg prøve at downloade softwaren fra deres hjemmeside. Og til dig Athju - hvilken SW version fik du medsendt, og kan den evt. deles? Jeg er lige ved at tro, at det var på din anbefaling jeg købte kablet - din bandit:-)
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: VCDS kabel

Indlæg af HamSjelv »

Til Jer der nu har udfordringer med piratkopierne:

Er I sikre på diagnosekablerne ikke kar været tilsluttet en PC med VCDS installeret og internetadgang?

11.11 og 12.12 er alligevel henholdsvis 7 og 6 år gamle versioner. Jeg mener der blev opdateret firmware i 16.xx.

Hvis Jeres kaber er firmwareopdateret er det skrot.

Patched 11.11 og 12.12 må ligge og flyde på 'ethvert' gadehjørne...
moelgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 26. sep 2018 11:31
Geografisk region: København
Geografisk sted: Herlev

Re: VCDS kabel

Indlæg af moelgaard »

Nimbushelle skrev: tirs 4. dec 2018 10:12 Moelgaard. Nixen bixen... Jeg har efterhånden prøvet adskillige forskellige SW versioner, og intet virker. Den der kode du fik, kan du ikke røbe den - så vil jeg prøve at downloade softwaren fra deres hjemmeside. Og til dig Athju - hvilken SW version fik du medsendt, og kan den evt. deles? Jeg er lige ved at tro, at det var på din anbefaling jeg købte kablet - din bandit:-)


Nimbushelle: Send en mail på b.moelgaard@gmail.com så returnere jeg med linket.
Det vigtigste min far lærte mig: "Der kan da ikke ske noget ved liiige at skrue toppen af og se hvordan der ser ud nede i maskineriet"
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: VCDS kabel

Indlæg af 383CI »

HamSjelv skrev: tirs 4. dec 2018 15:58 Til Jer der nu har udfordringer med piratkopierne:

Er I sikre på diagnosekablerne ikke kar været tilsluttet en PC med VCDS installeret og internetadgang?

Jeg har ingen udfordringer med 12.12 og min pc kan sagtens være på nettet med kablet i og VCDS åbent!
Dog har jeg, af gode grunde, ikke klikket "Ja" til at opdatere 12.12 til 18.xx
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Til Hamsjelv.

Jeg er som tidligere skrevet ret ny på dette punkt, og har svært ved at se, hvad det skulle betyde at computeren har adgang til internettet. Er det virkelig sådan, at hvis man kommer til at sætte kablet i USB porten mens computeren er på nettet, så er kablet efterfølgende defekt, eller hvordan skal det forstås. Jeg har både en Lupo og en A2, og på Lupoen kan jeg ikke foretage grundjustering, på Audien kan jeg slet ikke få forbindelse med bilen, uanset hvilken af de efterhånden 3 SW versioner jeg har forsøgt mig med. Det kan selvfølgelig også være, at netop mit kabel er defekt, men det meste af min anke går sådan set også mod firmaet, der først medsender en helt forkert SW version, og efterfølgende er HELT umulige at få kontakt med - det er sgu da noget rod... :)
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: VCDS kabel

Indlæg af HamSjelv »

Nimbushelle skrev: tirs 4. dec 2018 21:19Jeg er som tidligere skrevet ret ny på dette punkt, og har svært ved at se, hvad det skulle betyde at computeren har adgang til internettet...
Standard-indstilingen i VCDS er automatisk forespørgsel på, og opdatering af software på PC'en. Hvis der forefindes en nyere version af VCDS med tilhørende kabel-firmware, vil begge ting blive opdateret.

Man kan slå den automatiske forespørgsel og opdatering fra under \programindstillinger\ Brugerinterface og identifikation\.. (Som kubiktommer også beskriver).

Har sagt ja tak til firmware-opdatering én gang er kablet skrot (nogle hævder dog at kunne reetablere en fungerende firmware, men....)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VCDS kabel

Indlæg af sussi »

Nimbushelle skrev: tirs 4. dec 2018 21:19 Er det virkelig sådan, at hvis man kommer til at sætte kablet i USB porten mens computeren er på nettet, så er kablet efterfølgende defekt.
Dette gælder mange (måske de fleste) programmer hvor softwaren er stjålet/cracket/kopieret :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Ved du hvad der sker? Altså sådan rent fysisk... Er der en eller anden ic-kreds der brænder af eller hvad? Det lyder helt utroligt at et kabel med noget indbygget hardware skulle stå af, blot fordi man kobler sig op på internettet...
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: VCDS kabel

Indlæg af 383CI »

Nimbushelle skrev: ons 5. dec 2018 18:20 Det lyder helt utroligt at et kabel med noget indbygget hardware skulle stå af, blot fordi man kobler sig op på internettet...
Det er, for 12.12`s vedkommende direkte usandt.
Min pc er stort set altid på nettet og det har ikke ødelagt kablet, men igen ikke opdatere det.

Jeg syntes faktisk det lyder som lidt en "dundertale" slet skjult, med de skrækfortællinger og halv moralisering mod kabler der ikke er originale.
I min verden skal den sgu være ren der skyder efter andre, direkte eller indirekte.
Jeg gad nok se den pc der ikke er ikke registret SW på! og/men den debat er ikke hjemmehørende her på siden, i min optik, så længe der ikke er forbud med brug, og omtale, af alternative kabler fra admin på siden.

Iøvrigt er min office på pcèn betalt, modsat rigtigt mange.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VCDS kabel

Indlæg af sussi »

Nimbushelle skrev: ons 5. dec 2018 18:20 Ved du hvad der sker? Altså sådan rent fysisk... Er der en eller anden ic-kreds der brænder af eller hvad? Det lyder helt utroligt at et kabel med noget indbygget hardware skulle stå af, blot fordi man kobler sig op på internettet...
Læs lige hvad HamSjelv skriver "Hvis der forefindes en nyere version af VCDS med tilhørende kabel-firmware" det er ikke noget hardware der tager skade, det er det tilhørende kabel-firmware.

Til 383CI, du har nok bare været heldig. (Rigtige mænd bruger Libre Office helt gratis) :-) :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar