3L slukker sig selv
3L slukker sig selv
Hej forum...
Jeg har brug for jeres erfaring og viden - desværre. Min svigerindes Lupo ("Leif" ) gik pludselig ud i aftes, ud af lige motorvej. Der var ingen advarsler, lamper eller støj forud. Den slukkede bare motoren, koblede selv ud og trillede. Holdt ind i nødsporet, fandt intet var unormalt og startede igen som normalt. Bilen kørte helt normalt et par minutter hvorefter det gentog sig. Igen ingen indikation af fejl. Efter ventetid på en anden bil kunne den starte normalt igen, og gear virkede fint. Vi lod dog bilen stå...
Her til middag kørte jeg over til bilen med en OBD reader. Batteriet var ret fladt pga katastrofeblink i nat, som den selv havde slukket. Satte OBD til - ingen fejl, hverken gemte eller nye. Efter nogen opladning via startkabel startede den normalt. Gik fint i tomgang. Læste "LIVE" data med OBD, ved ikke lige hvad værdier skal være, men så ikke noget mistænkeligt. Kørte den så op på 2500-3000 RPM, hvor den slukkede sig selv efter 5s.
Læste fejl igen - der var ingen - men den ville ikke starte! Der er en halv tank på. Når den gør det er det "Clean cut" - ingen hakken eller mislyde. Kan det være batteri spænding der bliver for lav
Leif fik den store tur med bla. ny gangsteller hos VAGtec i januar. Jeg ved desværre ikke pt hvad der blev lavet ellers. 275KKm
Har søgt lidt rundt - men ikke fundet nogen med helt samme problem. På forhånd mange tak for input
Jeg har brug for jeres erfaring og viden - desværre. Min svigerindes Lupo ("Leif" ) gik pludselig ud i aftes, ud af lige motorvej. Der var ingen advarsler, lamper eller støj forud. Den slukkede bare motoren, koblede selv ud og trillede. Holdt ind i nødsporet, fandt intet var unormalt og startede igen som normalt. Bilen kørte helt normalt et par minutter hvorefter det gentog sig. Igen ingen indikation af fejl. Efter ventetid på en anden bil kunne den starte normalt igen, og gear virkede fint. Vi lod dog bilen stå...
Her til middag kørte jeg over til bilen med en OBD reader. Batteriet var ret fladt pga katastrofeblink i nat, som den selv havde slukket. Satte OBD til - ingen fejl, hverken gemte eller nye. Efter nogen opladning via startkabel startede den normalt. Gik fint i tomgang. Læste "LIVE" data med OBD, ved ikke lige hvad værdier skal være, men så ikke noget mistænkeligt. Kørte den så op på 2500-3000 RPM, hvor den slukkede sig selv efter 5s.
Læste fejl igen - der var ingen - men den ville ikke starte! Der er en halv tank på. Når den gør det er det "Clean cut" - ingen hakken eller mislyde. Kan det være batteri spænding der bliver for lav
Leif fik den store tur med bla. ny gangsteller hos VAGtec i januar. Jeg ved desværre ikke pt hvad der blev lavet ellers. 275KKm
Har søgt lidt rundt - men ikke fundet nogen med helt samme problem. På forhånd mange tak for input
Re: 3L slukker sig selv
Næste gang du får bilen startet accelerere du hurtigst muligt op til 100 km/t med vinduet nede.
Så kaster du den OBD reader ud af vinduet.
Så er vi allerede 50% tættere på at kunne finde fejlen.
VCDS er det eneste, og absolut eneste, der virker til Lupoerne.
Der er alt for mange special koder som de multifiduser ikke kan finde ud af/tyde så de giver ikke et retvisende billede
Når det så er sagt kunne du kigge i FAQèn og lede efter noget med relæ 109
Jeg har godt nok aldrig selv haft den fejl, men den lyder til det er en der ligner rigtigt meget du døjer med.
Så kaster du den OBD reader ud af vinduet.
Så er vi allerede 50% tættere på at kunne finde fejlen.
VCDS er det eneste, og absolut eneste, der virker til Lupoerne.
Der er alt for mange special koder som de multifiduser ikke kan finde ud af/tyde så de giver ikke et retvisende billede
Når det så er sagt kunne du kigge i FAQèn og lede efter noget med relæ 109
Jeg har godt nok aldrig selv haft den fejl, men den lyder til det er en der ligner rigtigt meget du døjer med.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: 3L slukker sig selv
Skal jeg komme med et bud er det relæ 109.
Alle andre styreenheder end motor vil lægge en fejl på manglende kommunikation med ECU hvis det er relæ 109.
Alle andre styreenheder end motor vil lægge en fejl på manglende kommunikation med ECU hvis det er relæ 109.
Re: 3L slukker sig selv
Update:
Ovre og besøge Lupoen "Leif" igen i dag. Lidt strøm på og forsøgte at starte, den ville ikke slå starter til. Men ingen fejllamper lyste. Så skiftede jeg relæ 109.. Ikke meget plads dér bag fusebox. Men den startede med det samme bagefter
Kørte en kilometer for lave omdrejninger - der var et par gange den hakkede lidt, meget kort, mest som at den var kold og fik for højt gear. Så døde den igen. Igen satte den i friløb selv.. Ind til siden, holdt et dumt sted, kunne starte igen men kørte nu kun 30s inden den døde..
Troede lige at jeg havde fixet det med et nyt 109 relæ. Men nåede ikke engang op på de påkrævede 100 km/t så jeg kunne smide min BDO reader ud af vinduet - hvor ærgeligt var det lige...
Ovre og besøge Lupoen "Leif" igen i dag. Lidt strøm på og forsøgte at starte, den ville ikke slå starter til. Men ingen fejllamper lyste. Så skiftede jeg relæ 109.. Ikke meget plads dér bag fusebox. Men den startede med det samme bagefter
Kørte en kilometer for lave omdrejninger - der var et par gange den hakkede lidt, meget kort, mest som at den var kold og fik for højt gear. Så døde den igen. Igen satte den i friløb selv.. Ind til siden, holdt et dumt sted, kunne starte igen men kørte nu kun 30s inden den døde..
Troede lige at jeg havde fixet det med et nyt 109 relæ. Men nåede ikke engang op på de påkrævede 100 km/t så jeg kunne smide min BDO reader ud af vinduet - hvor ærgeligt var det lige...
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: 3L slukker sig selv
Oven i brændstoffiltret sidder der et t-stykke, pil begge slanger af og vend det 180 grader og monter igen - sørg for ikke at beskadige de små oringe der går ned i filtret
Hvis det er et brændstofrelateret problem, som jeg godt kunne formode når det ikke var relæet, burde den kunne køre nu
Så kan du få fat på en ny returventil eller køre videre
Du prøvede ikke det her ?
Nå - fik fucked indlægget helt op
Hvis det er et brændstofrelateret problem, som jeg godt kunne formode når det ikke var relæet, burde den kunne køre nu
Så kan du få fat på en ny returventil eller køre videre
Du prøvede ikke det her ?
Nå - fik fucked indlægget helt op
Senest rettet af Kim B Olesen fre 13. jul 2018 16:13, rettet i alt 2 gange.
Re: 3L slukker sig selv
Ja så er relæ 109 jo udelukket med 99,99% så brandsstoffilter og returventil som Hr. Kim foreslår, nu den hakker.
Andre brændstof relaterede problemer kunne være at der opstår vakkum i tanken som følge af stoppet ånderør, at filteret i bunden af tanken er stoppet eller at tandempumpen er træt.
Når du skifter filteret så prøv at save det over og se om der er motorolie i det altså at det er "forkert" sort. Du skal jo ikke bruge det igen og det giver en indikation af om pumpen er slidt.
Andre brændstof relaterede problemer kunne være at der opstår vakkum i tanken som følge af stoppet ånderør, at filteret i bunden af tanken er stoppet eller at tandempumpen er træt.
Når du skifter filteret så prøv at save det over og se om der er motorolie i det altså at det er "forkert" sort. Du skal jo ikke bruge det igen og det giver en indikation af om pumpen er slidt.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: 3L slukker sig selv
Kan det være noget så enkelt som en sikring med tilstrækkelig overgangsmodstand, der varmer benene og fjedrene op så de mister forbindelsen?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: 3L slukker sig selv
Update:
Skiftede brændstof filteret. Gav desværre ikke den helt store forbedring. Dvs den kan startes op nu, men kun gå i tomgang. Giver jeg lidt gas går den straks ud - når kun op på en 11-1200 RPM. Lod den køre lidt og kørte en omgang på P-pladsen.
Desværre kunne jeg ikke umiddelbart få en returventil. Jeg kunne heller ikke få et original filter, kun et WIX. Søgte på erfaringer med dette i forhold til 3L, og fandt intet negativt. Så må nu gå ud fra det virker.
Fandt på en ret nem måde at fylde det:
1) Man tager en 1,5l sodavands flaske og skærer toppen af - lige der hvor den går ud i fuld diameter. De 2 dutter i rørene på filteret tages ud, en stump brændstofslange sættes på den ene (dette kan måske undlades).
2) Filteret passer perfekt ned i flasken, der så forsigtigt fyldes op med diesel. Der skal fyldes efter hele tiden. Det smarte er at flasken kan stå selv i modsætning til fileret. Man kan forsigtigt suge luften ud med slangen - men den bobler også stille ud af sig selv. (Det smager af H til )
3) Filteret løftes forsigtigt op og tørres af. Monteres - og man har så samtidigt en fiks "holder" til det brugte filter..
@doktorFrank; godt tænkt, men der er ikke sammenhæng mellem hvor lang tid den fx kører og hvor længe den så køler af. Så tror ikke der er noget i den retning.
Resume; Bilen blev startet op kold og kørte normalt 30min. Gik ud (110-120km/H). Rullede i frigear. Kunne starte op og kørte normalt i 2 min. Stod så i 30 min, kunne starte og kørte 1-2 minutter. Kort efter kunne den starte og kørte vel 20s. Derefter kunne den ikke startes.
Skift af relæ 109 - ingen ændring. Skift af brændstof filter - nu kan den starte og køre (stabilt) i tomgang, men kun tomgang.
Overvejede lidt noget med speeder positions giver. Men det giver ikke helt mening alligevel. Min Passat 3B5 havde det problem, og gik i nødprogram = 1200RPM konstant (fejl "irratic speeder pos"), og kunne bare slukkes og starte så kunne den lidt igen. Er det mon den berygtede returventil?
Skiftede brændstof filteret. Gav desværre ikke den helt store forbedring. Dvs den kan startes op nu, men kun gå i tomgang. Giver jeg lidt gas går den straks ud - når kun op på en 11-1200 RPM. Lod den køre lidt og kørte en omgang på P-pladsen.
Desværre kunne jeg ikke umiddelbart få en returventil. Jeg kunne heller ikke få et original filter, kun et WIX. Søgte på erfaringer med dette i forhold til 3L, og fandt intet negativt. Så må nu gå ud fra det virker.
Fandt på en ret nem måde at fylde det:
1) Man tager en 1,5l sodavands flaske og skærer toppen af - lige der hvor den går ud i fuld diameter. De 2 dutter i rørene på filteret tages ud, en stump brændstofslange sættes på den ene (dette kan måske undlades).
2) Filteret passer perfekt ned i flasken, der så forsigtigt fyldes op med diesel. Der skal fyldes efter hele tiden. Det smarte er at flasken kan stå selv i modsætning til fileret. Man kan forsigtigt suge luften ud med slangen - men den bobler også stille ud af sig selv. (Det smager af H til )
3) Filteret løftes forsigtigt op og tørres af. Monteres - og man har så samtidigt en fiks "holder" til det brugte filter..
@doktorFrank; godt tænkt, men der er ikke sammenhæng mellem hvor lang tid den fx kører og hvor længe den så køler af. Så tror ikke der er noget i den retning.
Resume; Bilen blev startet op kold og kørte normalt 30min. Gik ud (110-120km/H). Rullede i frigear. Kunne starte op og kørte normalt i 2 min. Stod så i 30 min, kunne starte og kørte 1-2 minutter. Kort efter kunne den starte og kørte vel 20s. Derefter kunne den ikke startes.
Skift af relæ 109 - ingen ændring. Skift af brændstof filter - nu kan den starte og køre (stabilt) i tomgang, men kun tomgang.
Overvejede lidt noget med speeder positions giver. Men det giver ikke helt mening alligevel. Min Passat 3B5 havde det problem, og gik i nødprogram = 1200RPM konstant (fejl "irratic speeder pos"), og kunne bare slukkes og starte så kunne den lidt igen. Er det mon den berygtede returventil?
Re: 3L slukker sig selv
Når du ikke har fejl i loggen tror jeg ikke problemet er elektrisk.
Så er der umiddelbart 2 muligheder tilbage.
En træt tandempumpe og/eller en utæthed i dieselsystemet.
Så er der umiddelbart 2 muligheder tilbage.
En træt tandempumpe og/eller en utæthed i dieselsystemet.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: 3L slukker sig selv
Har du prøver at hive tankdækslet af og se om set giver nogen forskel...hint -> vakuum
Ulven kommer, ulven kommer
Re: 3L slukker sig selv
Det foreslog jeg for nogle indlæg siden, men det er lidt svært når vi ikke får præcise tilbagemeldinger eller opretter ikke forholder sig til alle punkter der er nævnt
Vi kan jo ikke gætte hvad der sker og ikke sker, så lad det være en opfordring til præcision.
Enormt mange problemer er løst her men det sker jo der kommer nye til,, men dem kan vi jo ikke finde før vi kan udelukke de sædvanlige, og det med vakuum i tanken er set mere end en gang.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: 3L slukker sig selv
Kim B Olesen skrev: ↑søn 8. jul 2018 20:20 Oven i brændstoffiltret sidder der et t-stykke, pil begge slanger af og vend det 180 grader og monter igen - sørg for ikke at beskadige de små oringe der går ned i filtret
Hvis det er et brændstofrelateret problem, som jeg godt kunne formode når det ikke var relæet, burde den kunne køre nu
Så kan du få fat på en ny returventil eller køre videre
Du prøvede ikke det her ?
Re: 3L slukker sig selv
Hej igen.
Først en stor tak for besvarelserne.
Desværre er bilen endnu ikke kørende. Meget frustrerende...
Nu er relæ 109 skiftet, brændstoffilter skiftet og returventil skiftet. Tankdæksel checket - ingen tegn på vacuum. Og en P-bøde på 750kr er indløbet - bare lige for at gøre det hele endnu mere surt . Efter jeg skiftede brændstoffilteret kunne den køre i tomgang. Men den vil nu slet ikke starte. Det drillede også lidt forrige gang jeg arbejdede med den, men efter batteri fra + drej nøgle 10 s så kunne den.
Jeg har overvejet om det kunne være den der fejl på bundstykke i tændingslås - men synes ikke det rigtig hænger sammen. Findes der en "manuel" måde at resette ECU? Startspærre fejl? Hælder mest til at det kunne være løst med den nye returventil (tak VAGshop), men kan jo ikke vide det når nu den ikke vil slå starter relæ til. Og at den er "låst" i startspærre eller fejl tilstand i ECU. Ingen fejlkoder iflg min BDO.
Først en stor tak for besvarelserne.
Desværre er bilen endnu ikke kørende. Meget frustrerende...
Nu er relæ 109 skiftet, brændstoffilter skiftet og returventil skiftet. Tankdæksel checket - ingen tegn på vacuum. Og en P-bøde på 750kr er indløbet - bare lige for at gøre det hele endnu mere surt . Efter jeg skiftede brændstoffilteret kunne den køre i tomgang. Men den vil nu slet ikke starte. Det drillede også lidt forrige gang jeg arbejdede med den, men efter batteri fra + drej nøgle 10 s så kunne den.
Jeg har overvejet om det kunne være den der fejl på bundstykke i tændingslås - men synes ikke det rigtig hænger sammen. Findes der en "manuel" måde at resette ECU? Startspærre fejl? Hælder mest til at det kunne være løst med den nye returventil (tak VAGshop), men kan jo ikke vide det når nu den ikke vil slå starter relæ til. Og at den er "låst" i startspærre eller fejl tilstand i ECU. Ingen fejlkoder iflg min BDO.
Re: 3L slukker sig selv
Brotti skrev: ↑ons 25. jul 2018 21:28
Jeg har overvejet om det kunne være den der fejl på bundstykke i tændingslås - men synes ikke det rigtig hænger sammen. Findes der en "manuel" måde at resette ECU? Startspærre fejl?
Hælder mest til at det kunne være løst med den nye returventil (tak VAGshop), men kan jo ikke vide det når nu den ikke vil slå starter relæ til. Og at den er "låst" i startspærre eller fejl tilstand i ECU. Ingen fejlkoder iflg min BDO.
Hvis det er en startspærre der fejler, kører statmotoren, motoren starter og går ud igen, så jeg tror du hælder forkert.
Det hænger, i min optik, langt bedre sammen med en elektrisk fejl i bundstykket på tændingslåsen.
Det er et helt almindeligt problem med bilerne og koster ikke det vilde at skifte og dermed udelukke.
Startspærren kan slåen fra på ca. 30 sekunder med VagKan kabelm´, det er manualen til at slå den fra.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: 3L slukker sig selv
Tak 383CI,
Så kan jeg udelukke startspærre problemer. Den har ikke på noget tidspunkt gjort som du beskriver.
Mht til bundstykket - viser den fejl sig ved at den ikke reagerer på det sidste "drej" på nøglen? kunne godt passe med at der ikke sker noget, heller ikke noget klik, eller ændring i lysstyrke i instrument panel (hvis der kom strøm til starter relæ-spolen tror jeg godt jeg kunne se et spændingsfald, men kan jo prøve at måle det).
Egentlig burde jeg vel kunne trække den igang - der er en guide til det i FAQ sektionen.
Så kan jeg udelukke startspærre problemer. Den har ikke på noget tidspunkt gjort som du beskriver.
Mht til bundstykket - viser den fejl sig ved at den ikke reagerer på det sidste "drej" på nøglen? kunne godt passe med at der ikke sker noget, heller ikke noget klik, eller ændring i lysstyrke i instrument panel (hvis der kom strøm til starter relæ-spolen tror jeg godt jeg kunne se et spændingsfald, men kan jo prøve at måle det).
Egentlig burde jeg vel kunne trække den igang - der er en guide til det i FAQ sektionen.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: 3L slukker sig selv
Du har ikke svaret på om du har gjort som Kim har efterspurgt!
Jeg gætter på dysepakninger. Mon ikke dit filter er tomt? Resultatet af Kims test vil eftervise min påstand
Jeg gætter på dysepakninger. Mon ikke dit filter er tomt? Resultatet af Kims test vil eftervise min påstand
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: 3L slukker sig selv
@ Vyffe, jo jeg har jo sat en ny returventil på. Og nyt filter, som jeg fyldte op på snedig vis op inden montage.. Har også prøvet at vende returventilen, gjorde nu ikke rigtig forskel.
Re: 3L slukker sig selv
Det med den manglende reaktion på "sidste trin" på nøglen passer lidt for godt med defekt bundstykke, specielt set i det lys det er en kendt saghed.
http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-2 ... 0&refloc=2
Teoritisk burde du kunne trække den igang hvis det udelukkende er "start signal den mangler, men jeg gad ikke forsøge for det erkender jeg. Du risikere at smadre andet, så er du jo lige vist.
EN ting af gangen
http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-2 ... 0&refloc=2
Teoritisk burde du kunne trække den igang hvis det udelukkende er "start signal den mangler, men jeg gad ikke forsøge for det erkender jeg. Du risikere at smadre andet, så er du jo lige vist.
EN ting af gangen
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.