HJÆLP

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Vapn
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 26. maj 2018 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Herning

HJÆLP

Indlæg af Vapn »

Hej alle sammen

Nu har jeg har jeg fået kikket på min lille Lupo for at få noget gearolie på, men jeg giver fortabt. Er der nogen i Herning området der kan hjælpe. Vi ukyndige i Lupo motorrum. Kan ikke finde ud af at få noget gearolie på.
Den skulle gerne have lidt på, da den er utæt. Den skal på et tidspunkt have det lavet.
Jeg vil være MEGET taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe.
I
helmuth2
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 10. mar 2012 11:35
Geografisk sted: Midtjylland

Re: HJÆLP

Indlæg af helmuth2 »

Hej ...
Af med speedometerdrevet og lidt ekstra olie i, jeg bor lidt udenfor Herning og vil godt hjælpe.
Vh. Thomas
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: HJÆLP

Indlæg af Vyffe »

1. Lav en bedre overskrift næste gang.
2. Søg efter svar først - dit spørgsmål er besvaret 1000 gange.
3. Hvorfor tror du der mangler gearolie?
4. Mener du måske hydraulikolie?
5. Ikke smart blindt at hælde gearolie på. Skift det i stedet (3,1 L).

Et venligt råd: brug en formiddags tid til at trawle indlæg igennem i FAQ, så er du straks meget klogere omkring din bil. Evt start med emner omkring gearolie/hydraulikolie :)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Vapn
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 26. maj 2018 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Herning

Re: HJÆLP

Indlæg af Vapn »

Tak Thomas. Mit nummer er 31510468.
Så hvis vi kunne aftale noget 😁 vil jeg være glad og taknemmelig.

Og til andet svar.
Jeg har fundet svaret men min bror og jeg gav fortabt.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: HJÆLP

Indlæg af doktorfrank »

Når man nu har taget speedometerdrevets omløber af, trækker man forsigtigt det hvide nylondrev ... og vupti Gine står man med oliemålepinden! Korrekt oliemængde er når der er olie til midt imellem tænderne og brystet. :ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: HJÆLP

Indlæg af sussi »

doktorfrank skrev: man 28. maj 2018 09:37 Når man nu har taget speedometerdrevets omløber af, trækker man forsigtigt det hvide nylondrev ... og vupti Gine står man med oliemålepinden! Korrekt oliemængde er når der er olie til midt imellem tænderne og brystet. :ugeek:
Den fortjente at komme med i FAQ :-) :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar