Gearkasseolie ved koblingsskift A2 3L

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Emil1502
Indlæg: 9
Tilmeldt: lør 26. maj 2018 12:00
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Lolland

Gearkasseolie ved koblingsskift A2 3L

Indlæg af Emil1502 »

Hejsa Folkens! :D

I virker som om I virklig har styr på Lupo og Audi A2’eren, så tænker dette er det rigtige forum at henvende sig til :)

Jeg har en A2’er 3L og skal have skiftet Koblingen på den. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt der skal skiftes gearkasseolie samtidig, men min mekaniker anbefaler det.
Jeg kan ikke finde i instruktionsbogen hvilken type oile og mængden der skal købes.

Umiddelbart på Castrol’s hjemmeside kan jeg finde frem til én olietype til gearkassen CASTROL SYNTRANS V FE 75W-80
Men er det den rigtige?

Håber der sidder nogle kloge mennesker der kan svare mig på det.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gearkasseolie ved koblingsskift A2 3L

Indlæg af sussi »

Der er en FAQ på dette forum, der er svar på næsten ALT
viewtopic.php?f=10&t=20
viewtopic.php?f=22&t=36
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gearkasseolie ved koblingsskift A2 3L

Indlæg af 383CI »

sussi skrev: lør 26. maj 2018 15:34 Der er en FAQ på dette forum, der er svar på næsten ALT
viewtopic.php?f=10&t=20
viewtopic.php?f=22&t=36
15 års LupoErfaring, det er fandeme et stabilt værk.

Det er faktisk ved at være lidt trist der ikke rigtigt er noget vi kan nørde I mere, me vi må se hvad der byder sig når vi når over 750k km.

Så kommer der sikkert noget nyt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar