Sidespejle varme

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Sidespejle varme

Indlæg af Brabus »

Nogle der ved virkende for varmen i sidespejlene?
Hvornår slår det til. Er de temperatur styret eller tænder det med elbgruden eller?
Jeg synes nemlig ikke jeg kan se det virker i mine og der sider da 2 ledninger til begge. De er dog ikke elektrisk styret men de har elvarme i.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Sidespejle varme

Indlæg af Kim B Olesen »

I min fik jeg af vide da jeg købte den at kontakten til at stille spejlene med skulle stå i 0 så tændte det sammen med elbagruden 8-)
Mener også jeg har tjekket det, men kan sgu ikke lige huske det nu 😜
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sidespejle varme

Indlæg af Brabus »

Kim B Olesen skrev:I min fik jeg af vide da jeg købte den at kontakten til at stille spejlene med skulle stå i 0 så tændte det sammen med elbagruden 8-)
Mener også jeg har tjekket det, men kan sgu ikke lige huske det nu Billede
Ok., ja jeg måler på sagen i dag. Så må jeg se, hvad jeg finder ud ad.
Jeg synes bare det er ulogisk med elbagruden da trods man har is eller dug på spejlene ikke nødvendigvis har det på bagruden.

Min Mercedes fra 1991 er det temperatur styret så når der er under 5 grader tænder det automatisk.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Sidespejle varme

Indlæg af Kim B Olesen »

Jo jo - men nu er en Lupo jo ikke en Mercedes ;)
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Sidespejle varme

Indlæg af Robert »

Kim B Olesen skrev: lør 24. mar 2018 10:47 Jo jo - men nu er en Lupo jo ikke en Mercedes ;)
Nej heldigvis så var de skrottet for længst 8-)
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sidespejle varme

Indlæg af Brabus »

Robert skrev:
Kim B Olesen skrev: lør 24. mar 2018 10:47 Jo jo - men nu er en Lupo jo ikke en Mercedes ;)
Nej heldigvis så var de skrottet for længst 8-)
Haha. En W124er nok bygget 10 gange så solidt som en Lupo. Men de nyere mercere. Jep det skrot ;)

Nå men det var jo også blot for at have noget og sammenligne med hvordan jeg ved andre gør der.

Men men... Tyskerne er åbenbart ikke så vægt besparende alligevel i lupoen. Fordi trods der både var Alvar e I mine spejle OG monteret ledninger. Så var der altså ingen sikring I fatningen til elvarme I spejlene. Og ej heller noget fatning I holderen. Dvs. Dem må være født uden. Men bare forberedt til det.

Så mysteriet er stadig ulyst om hvordan en Lupo fungere med elvarme I spejlene.
Der ikke mange virkelig super erfarne Lupo nørder her Billede jeg nok lidt forvent med den passion og entusiasme der florerer blandt Mercedes nørder er på et noget højere nivaue {ironi kan forekomme} Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Besvar