Hej
jeg har problemer med at sikring 47 (20A) springer af og til
den er til hydraulikpumpen selv om den hedder forlygtevasker,
det passer meget godt da bilen går i frigear når der ikke er mere tryk på
den springer mens man kører ud af vejen og jeg har ikke kunne finde et mønster
i hvad der sker, ny sikring i og stop og start bilen og jeg kører igen
Har kigget kabler efter og de små ting der er fundet er udbedret men fejlen er der stadigvæk
nogen der har et bud på fejlen
på forhånd tak
springer sikring 47
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: springer sikring 47
Hvis der ikke umiddelbart kan konstateres ledninger med gennemgnavet isolering, ville jeg måle hydraulikstationens strømforbrug mens pumpen kører. Tang-amperemeter er, hvad der skal til. Det er da ikke helt utænkeligt, at der er en elektrisk fejl i elektromotoren.
Eller lån en anden hydraulikstation og se, om det løser problemet.
Eller lån en anden hydraulikstation og se, om det løser problemet.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: springer sikring 47
Tænkte også at det kunne være en dårlig vikling men forstår så alligevel ikke hvorfor det så virker igen hvis man bare skifter sikringen så køre den nogle dage igen
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: springer sikring 47
Slidt pumpe. Har været udsat for det samme. Loddede en ny pumpe på.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: springer sikring 47
Ja, det er ret uhyggeligt, hvad der gemmer sig af afslidt, elektrisk ledende materiale - desværre er der flere forskellige versioner af el-motoren; jeg tror, atjeg har set tre. Og det kræver således etlager af hydraulikstationer for at kunne lodde en ny enhed på.
Tillige har eg oplevet, at O-ringen under selve pumpemodulet blev utæt (altså en indvendig lækage) ... eller rettere havde været det i nogen tid ... så kører pumpen alt for meget og bliver tilsvarende hurtigt træt.
El-motoren er lukket med nitter. Men kan let åbnes og samles igen med et par lange skruer M3.
Tillige har eg oplevet, at O-ringen under selve pumpemodulet blev utæt (altså en indvendig lækage) ... eller rettere havde været det i nogen tid ... så kører pumpen alt for meget og bliver tilsvarende hurtigt træt.
El-motoren er lukket med nitter. Men kan let åbnes og samles igen med et par lange skruer M3.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.