springer sikring 47

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kanalt
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 29. jun 2013 20:21
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

springer sikring 47

Indlæg af kanalt »

Hej
jeg har problemer med at sikring 47 (20A) springer af og til
den er til hydraulikpumpen selv om den hedder forlygtevasker,
det passer meget godt da bilen går i frigear når der ikke er mere tryk på
den springer mens man kører ud af vejen og jeg har ikke kunne finde et mønster
i hvad der sker, ny sikring i og stop og start bilen og jeg kører igen


Har kigget kabler efter og de små ting der er fundet er udbedret men fejlen er der stadigvæk

nogen der har et bud på fejlen

på forhånd tak
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: springer sikring 47

Indlæg af doktorfrank »

Hvis der ikke umiddelbart kan konstateres ledninger med gennemgnavet isolering, ville jeg måle hydraulikstationens strømforbrug mens pumpen kører. Tang-amperemeter er, hvad der skal til. Det er da ikke helt utænkeligt, at der er en elektrisk fejl i elektromotoren.
Eller lån en anden hydraulikstation og se, om det løser problemet.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
kanalt
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 29. jun 2013 20:21
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: springer sikring 47

Indlæg af kanalt »

Tænkte også at det kunne være en dårlig vikling men forstår så alligevel ikke hvorfor det så virker igen hvis man bare skifter sikringen så køre den nogle dage igen 🤨
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: springer sikring 47

Indlæg af Vyffe »

Slidt pumpe. Har været udsat for det samme. Loddede en ny pumpe på.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: springer sikring 47

Indlæg af doktorfrank »

Ja, det er ret uhyggeligt, hvad der gemmer sig af afslidt, elektrisk ledende materiale - desværre er der flere forskellige versioner af el-motoren; jeg tror, atjeg har set tre. Og det kræver således etlager af hydraulikstationer for at kunne lodde en ny enhed på.
Tillige har eg oplevet, at O-ringen under selve pumpemodulet blev utæt (altså en indvendig lækage) ... eller rettere havde været det i nogen tid ... så kører pumpen alt for meget og bliver tilsvarende hurtigt træt.
El-motoren er lukket med nitter. Men kan let åbnes og samles igen med et par lange skruer M3.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar