Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af thch »

Hej Lupo-folk.
Min dieselkøler under bilen er blevet utæt. Inden jeg går ud og smider en masse penge efter en ny, ville jeg høre om der i dette forum er en der har en brugt liggende ?
Er det i det hele taget nødvendigt med den køler, eller kan man bare bypasse den med en slange ?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af doktorfrank »

Jeg tror sørme, at jeg lige har fået sådan én op under neglene ... hvad kan den være værd?
:P
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af sussi »

thch skrev: lør 13. jan 2018 13:01Er det i det hele taget nødvendigt med den køler, eller kan man bare bypasse den med en slange ?
Der er jo en grund til at den er der, men med de temperaturer vi har pt. ville jeg godt turde køre "småture" uden.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af thch »

doktorfrank skrev: lør 13. jan 2018 19:52 Jeg tror sørme, at jeg lige har fået sådan én op under neglene ... hvad kan den være værd?
:P
Har lige sendt dig en pb.
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af Bo Jacobsen »

Tør man foreslå at prøve og køre uden.
Jeg har nu i 3-4 år kørt med blokeret slange ud til Vakum beholderen i højre skærm, og har på intet tidspunkt savnet den.
Jeg tror at det er en over enginéered dims som kun teoretisk set kan blive nødvendig.
(men det er selvfølgeligt ikke bevist)

mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
thch
Indlæg: 32
Tilmeldt: søn 18. okt 2015 18:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af thch »

Hej Bo.
Tak for tippet, men fandt en køler til en billig penge, så nu er jeg kørende igen.
Btw så var den gamle køler oprindelig en smule utæt da jeg købte bilen for 2 år siden, det løste jeg med lidt krympeflex på den ene studs. Nu viser det sig at det var faktisk en pakning (lille blå fætter) inde i quick-connectoren der manglede. Kan man få sådan nogen løst anywhere ?
Bo Jacobsen skrev: søn 14. jan 2018 19:56 Tør man foreslå at prøve og køre uden.
Jeg har nu i 3-4 år kørt med blokeret slange ud til Vakum beholderen i højre skærm, og har på intet tidspunkt savnet den.
Jeg tror at det er en over enginéered dims som kun teoretisk set kan blive nødvendig.
(men det er selvfølgeligt ikke bevist)

mvh
Bo
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af Bo Jacobsen »

OK, tak for tilbagemelding.
Så må jeg bare vente til min egen køler står af :D
mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Diesel køler (under bilen i passagersiden)

Indlæg af Vyffe »

Det kan vi hurtigt arrangere Bo...
;)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar