Gummipropper undervogn

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Gummipropper undervogn

Indlæg af Robert »

Jeg er ved at lave rust på min kones lupo og har afmonteret alle gummipropperne i bunden.
Jeg har brugt en times tid på at lede efter nogle nye på nettet og måtte opgive at finde nogen der passede.
Jeg ringede så og hørte hvad originale kostede.
5 kr stk for de store og 3 kr for de ovale :o
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af sussi »

:D :D :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af Søren »

Alt koster, ellers kan man ikke overleve..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Segadora
Indlæg: 93
Tilmeldt: fre 30. jun 2017 21:39
Geografisk sted: Køge

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af Segadora »

Robert skrev:Jeg er ved at lave rust på min kones lupo og har afmonteret alle gummipropperne i bunden.
Jeg har brugt en times tid på at lede efter nogle nye på nettet og måtte opgive at finde nogen der passede.
Jeg ringede så og hørte hvad originale kostede.
5 kr stk for de store og 3 kr for de ovale :o
Det lyder da billigt, synes jeg.
manuela
Indlæg: 119
Tilmeldt: fre 7. jan 2011 20:48
Geografisk sted: Køge

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af manuela »

undre mig lidt over dette indslag, prisen er da meget rimelig :?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af Atjuh 3L »

Wikipedia: Ironisk distance - kombineret med bare LIDT almindelig sund fornuft!

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af Robert »

Det er rigtigt billigt det var derfor jeg lavede et indlæg så andre ikke brugte tid på at finde dem.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af sussi »

+1
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af doktorfrank »

Pas på med det underforståede og ironiske, når sigtet er positivt ... er vi måske snart så kritisk indstillede, at sådan ca. det halve kunne være nok?
:x
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
manuela
Indlæg: 119
Tilmeldt: fre 7. jan 2011 20:48
Geografisk sted: Køge

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af manuela »

det er nok mig der har misforstået indslaget , men god information , VW er faktisk rimelige med nogle dele , har selv problemer med de ' propper ' , det er bare rust omkring hullet , på næsten alle i vognbunden, fik slebet så meget på dem, så propperne blev for små bagefter , måtte så have svejset lidt plade på , så nu skal der holdes øje med de huller :)
Vedhæftede filer
DSC_0038.jpg
DSC_0038.jpg (152.49 KiB) Vist 6742 gange
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af Robert »

Jeg er også noget chokeret over min kones lupo den så fin ud i bunden indtil jeg fik slebet lidt på den.

Den undervognsbehandling og sealing som har været vores ven i mange år er blevet vores fjende.

Rundt om alle propperne er vandet løbet ind så rusten rigtigt kan få fat ca 2-3 cm i omkreds,det var så kun en jeg måtte svejse et stykke i.
Jeg proppede rockwoll op i hullet mens jeg svejsede en ny skive på så jeg ikke skulle afmontere tæppet i kabinen.

Panelerne i begge sider er begyndt at ruste i samlingen der skulle et nyt stykke i den ene side.

Ophængende til bagbroen var fedtet ind i 2 cm sealer og inden under er den begyndt at ruste meget kraftigt.

Begge forskærme er der et buk i bunden med en skrue. Eller det var der engang.
Jeg bukker et stykke alu og limer det på indersiden.

Jeg tror ikke der er mange lupoer der overlever 5 år til hvis de ikke får en tur nu.
manuela
Indlæg: 119
Tilmeldt: fre 7. jan 2011 20:48
Geografisk sted: Køge

Re: Gummipropper undervogn

Indlæg af manuela »

enig i det , har altid været stor modstander af undervognsbehandling , det skjuler for det der sker i vognbunden , en af mine drænhuller så ud til at være ok, men da jeg stak hul på pvc behandlingen var hullet pilrådden, det er bedre lige at tjekke bunden hver sommer og så lige udbedre skaderne, hulrums behandling er måske ok :)
Besvar