ABS lampe lyser

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mort36
Indlæg: 26
Tilmeldt: man 20. dec 2010 17:11
Geografisk sted: Kastrup

ABS lampe lyser

Indlæg af Mort36 »

Hej forum

Jeg har en lupo, som tænder ABS lampe efter ca. 50 mtr kørsel (2. gear). Jeg synes at have tjekket alle fejl, som er beskrevet her på siden:

Skilt sikringsboks, renset den og sat nye sikringer i. Alle forbindelser virker fine.
Multistik taget ud af ABS blok og renset samt tjekket for løse kabler.

Jeg har læst på http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Symptoms, men ved ikke hvor Bremsemodul sidder - kan det være det og er der andre ideér?

Som jeg forstår, er det sjældent modulet, den er gal med men kabler og forbindelser.

Jeg har fået målt på den og vag kommer med fejlen 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Signal Outside Specifications.

På forhånd tak
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af Kim B Olesen »

Det lyder jo som om din ABS motor eller hele ABS klumpen er færdig :?
Det er før set - hvis du siger du har haft stikket af ABS blokken ved du vel også hvor den sidder ;)
Byt til nyere brugt, der er ikke noget der skal kodes eller noget 8-)
Hvis du vil gøre det uden at tage hul på selve bremsekredsene, kan du nøjes med at skifte el-delen og pumpen over, resten fejler formodentligt ikke noget 8-)
Mort36
Indlæg: 26
Tilmeldt: man 20. dec 2010 17:11
Geografisk sted: Kastrup

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af Mort36 »

Hej Kim

Tak for svar. Ja, det lyder sådan. Det er dog en periodisk fejl, nogle gange tænder den ikke, så den må vel virke??. Tænker at det kan være stikket på sikringsholderen, Har du erfaring med det?

Vh
Morten
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af 383CI »

Hvis ABS lampen lyser inde i bilen er systemet ikke aktivt og den kan blokere hjulene. Ej heller kan bilen synes med lampen lysende.

Det kunne lyde som du har en løs forbindelse et sted siden den er periodisk og bilens reaktion er helt den samme som hvis/når den grønne sikring i maskinrummet er irret og træls.

Har du mulighed for fejludlæsning? Det ville hjælpe en del.

Det kan også være en hjul føler eller ABS ring i lejerne. Begge dele er bestemt ikke ukendt og kan give periodiske fejl.
Hvis der ikke er logget en fejl er scop på hjulene næste skridt, så kan du se om signalerne fra følere er korrekte og hvilket der evt. er huller i.

Der er før reddet den slags fejl med en kompressor og grundig gennemblæsning.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af HamSjelv »

To fejl-scenarier jeg med held har rettet på Lupo'er der melder V64-fejl:

1.
Stik til forbindelse af ABS-pumpe flækket i lodninger på ABS-elektronikmodulet. Kræver lidt snilde med Dremel, loddekolbe og epoxy-lim (og selvfølgelig efterfølgende bremseudluftning)


2.
Rådne forbindelser i i det ?4-polede? stik på sikringskassen i motorrummet. Løses lettest med en ny sikringskasse til ca. 800 penge. Fuskerløsningen kræver lidt snilde med loddekolbe, krympeflex og sådan nogle ledningsmonterede sikringsholdere fra Thansen til ca. 20 kr/stk.


Jeg vil gætte på du er ramt af én af disse to fejl...
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS lampe lyser

Indlæg af 383CI »

Ohhh pis. Overså den mev V64 og beklager
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar