Koblingsakurator spjætter *LØST*

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Dup
Indlæg: 52
Tilmeldt: fre 27. dec 2013 00:29
Geografisk sted: Kokkedal, 2980 Nordsjælland

Koblingsakurator spjætter *LØST*

Indlæg af Dup »

Hej allesammen

Jeg har et problem som nogle af jer måske har et teknisk forklaring på. Min koblingsskurator spjætter / går uregelmæssigt når hydraulikststionen har pumpet tryk. Normalt har den en jo fin vandring men op og ned når den er aktiveret af trykket inden bilen startes. Kan det være magnetventilen på hydraulikstationen der er defekt? Hydraulikstionen har været skilt ad og renset, men det gav inden forskel. Koblingsakuratoren er 2 år gammel og har kørt 10.000km

Mvh Thomas
Senest rettet af Dup fre 19. maj 2017 18:11, rettet i alt 1 gang.
Audi A2 3L kongeblå 2002 Xtend | Lupo 3L sølv 2004 | Audi Q7 2008 sline --> VCDS DK version - hjullejeværktøj 62 mm, Nordsjælland. Skriv gerne for en 3L sludder.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Koblingsakurator spjætter

Indlæg af sussi »

Den skal stå og "nykke", det er helt normalt ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Dup
Indlæg: 52
Tilmeldt: fre 27. dec 2013 00:29
Geografisk sted: Kokkedal, 2980 Nordsjælland

Re: Koblingsakurator spjætter

Indlæg af Dup »

Tak for dit indlæg Sussi, jeg er med på at den i udkoblet position normalt nøkker som du beskriver det, men det er ikke kun den sædvanlige bevægelse som akuratoren har når pumpeststionen er ladt med tryk, men mere spjætteri der også kan høres fra pumpestationen imens aktuatoren bevæger sig uregelmæssigt.

Jeg tror lige jeg flytter pumpestationen over fra lupoen før vi går dybere ind i de tekniske detaljer og eventuelt en forklaring omkring hvilken komponent på pumpestation eller evt potmeteret på akuratoren der forårsager dette.
Audi A2 3L kongeblå 2002 Xtend | Lupo 3L sølv 2004 | Audi Q7 2008 sline --> VCDS DK version - hjullejeværktøj 62 mm, Nordsjælland. Skriv gerne for en 3L sludder.
Dup
Indlæg: 52
Tilmeldt: fre 27. dec 2013 00:29
Geografisk sted: Kokkedal, 2980 Nordsjælland

Re: Koblingsakurator spjætter *LØST*

Indlæg af Dup »

Koblingsakurator / koblingspumpe var defekt (N255), og havde en ustabil vandring med tænding og tryk på i pos N. Den er nu udskiftet, og gearkasse grundjusteret. Fejlen er nu udbedret.
Audi A2 3L kongeblå 2002 Xtend | Lupo 3L sølv 2004 | Audi Q7 2008 sline --> VCDS DK version - hjullejeværktøj 62 mm, Nordsjælland. Skriv gerne for en 3L sludder.
Besvar