Iphone billader med audio line!

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Iphone billader med audio line!

Indlæg af vanquish99 »

Hallo i ICE sektionen!

Nu har jeg endelig fundet en fornuftig Iphone holder til ulven, så så langt så godt.. men nu kommer det så at jeg godt vil ha fat i et kabel jeg kan sæt i røven af den, som jeg så har planer om at tilslutte 12 volt ved radioen og så til AUX indgangen på anlæget.

Men jeg har googlet rundt og rundt og kan bare ik rigtig finde et fornuftigt kabel af denne type. Altså med audio inkluderet i bundstikket og så aller helst hvis det findes i sort. Er ved at være træt af at brænde CD'ere, så vil gerne bruge min iphone :)

håber der en der kender en biks? kan ik passe jeg er den eneste der dum nok til at ville gøre det her?
Lindberg
Indlæg: 90
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 17:54
Geografisk sted: Aalborg

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af Lindberg »

Apple laver sådan et kabel originalt :) køb det fx i Humac

Så det giver dig Line-out ud af dockstikket samt en usb, som du kan sætte i en billader.

Eller endnu bedre: køb en radio der understøtter afspilning og styring af iPod/iPhone :)
Solgt: Lupo 3L 2002 model
Jazz blå
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af KMDTHY »

Køb da en TomTom holder, den kan alt det du gerne vil, og så er du fri for at skal sætte kabler i din telefon hver gang du sætter dig i bilen, bare plug 'n' play :D

Ja ja, den koster lidt, men komfort det koster :-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af vanquish99 »

Når ja men så må jeg da prøve at løbe i Humac! Ved du om de os har det i sort?

Ja men den TomTom holder har jeg haft kig på, men den er jeg ikke så vild med... jeg bryder mig ik om en sugekop holder, så den jeg har fået her er en monteret i luftkanalgitteret, så den sidder nede over radioen i stedet.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:Når ja men så må jeg da prøve at løbe i Humac! Ved du om de os har det i sort?

Ja men den TomTom holder har jeg haft kig på, men den er jeg ikke så vild med... jeg bryder mig ik om en sugekop holder, så den jeg har fået her er en monteret i luftkanalgitteret, så den sidder nede over radioen i stedet.
OK. du kan jo bare lave en anden montering til den. Jeg er personligt ikke meget for at blæse varm luft på min iPhone.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af vanquish99 »

ja men så bliver det sku lidt dyrt at skære i, hvis jeg skal til at modificere sådan en sag, så er egenligt godt tilfreds med den holder jeg har fundet mig her... fra Bilka iøvrigt til 55 kr. med hensyn til varmen, så har jeg bare lukket for luften i de midterste kanaler.

Kan da egenligt se at det bare er sådan et Iphone AV kabel jeg skal ha fingre i. Der er både USB og lyd i phono stik, og det er phono jeg har bag på anlæget.

Kan bare ik finde den slags i sort? man vil jo helst skjule ledninger, og min interiøre og iphone er sort, så et hvidt er jo kun til at få øje på :/
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:ja men så bliver det sku lidt dyrt at skære i, hvis jeg skal til at modificere sådan en sag, så er egenligt godt tilfreds med den holder jeg har fundet mig her... fra Bilka iøvrigt til 55 kr. med hensyn til varmen, så har jeg bare lukket for luften i de midterste kanaler.

Kan da egenligt se at det bare er sådan et Iphone AV kabel jeg skal ha fingre i. Der er både USB og lyd i phono stik, og det er phono jeg har bag på anlæget.

Kan bare ik finde den slags i sort? man vil jo helst skjule ledninger, og min interiøre og iphone er sort, så et hvidt er jo kun til at få øje på :/
Tror desværre noppe du finder kabler fra apple selv der er sorte :-( Prøv at se om ikke der er en kina kopi et sted, på ebay eller DX, de plejer at lave i sort.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af vanquish99 »

Det lykkedes mig at finde en forhåbenligt fornuftig løsning hos AV-kables, der har et sort kabel, der går ud i USB og 3.5 mm jack, og så på med en jack til 2xphono adapter, og så tror jeg sku jeg er klar :) så mangler jeg bare liii at montere det på fornuftig vis :) håber det bliver godt. Er ved at være træt af at brænde CD'ere ved 1x speed fordi mit anlæg døjer så meget med at læse CD'erne : /
Lindberg
Indlæg: 90
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 17:54
Geografisk sted: Aalborg

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af Lindberg »

Lille note: :) også tomtom holderen har de hos Humac
Solgt: Lupo 3L 2002 model
Jazz blå
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af vanquish99 »

ved ik om det er smartes at oprette et nyt emne, men har rodet i 1 time med de satans ISO stil fordi de har byttet om på +12 volt og memory 12 volt, så mit anlæg slukker når bilen slukker i ECO mode. men jeg kan simpelthen ikke få de stik ud... jeg skal ha byttet om på 4 og 7, og har fået pillet en gul stav ud af siden på stikket som jeg egenlig troede holdte alle ledningerne fast, men nej nej... de sidder bare super fast... har prøvet med skruetrækker, papireklips, pindsæt, kødnål... ja alt hva jeg ku få fat i! er de umulige at skille ad? så skal jeg til at klippe og muffe? :/
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af sussi »

Nej lodde og krympeflex ;) eller
Du kan købe et stik der bytter om på strømmen eller
Så vidt jeg husker er det en lille smal tap der holder stikbenet på plads nede i holderen, en mini-skruetrækker skulle kunne klemme tappen ind, så benet kan trækkes ud af holderen.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Iphone billader med audio line!

Indlæg af vanquish99 »

ja jeg synes jo os det plejer at være en lille tap, men har sku forsøgt og forsøgt på alle lede og kander uden at få et eneste ben ud. Man skal godt nok ta den her gule pind ud ikke? Den sidder i modsatte sidde en der hvor man trykker for at løsne selve stikket. Det underlige er at "modhagerne" på den lille gule pind, vender omvendt end hvad jeg umiddelbart vil tro det skulle. altså at kanten skulle vende ind mod modhageren på stikbenet, men det lige omvendt.

det utroligt som det skal være mærkeligt.
Besvar