Hukker i acceleration med fuld tank
Hukker i acceleration med fuld tank
Hej.
Et lidt underligt problem er opstået og jeg er gået i længere tid og undrede mig over hvorfor det nogle gange var helt vildt, og andre gange slet ikke eksisterende.
Det fandt jeg så ud af da det en dag slog mig jeg lige havde tanket og der før intet var galt med efter hakkede den sindssygt meget i accelerationen.
Og ved høje hastigheder over 110 gives der jo også relativt meget gas og derfor mærkes det også her ved konstant hastighed på eks. 130 at den hukker i det til tider. Og så er det ret irriterende og køre med når man sider der og mærkbart kan føle disse udsætter og fart piloten heftigt prøver og udligne udsætterene
Det kan beskrives fuldstændigt som en ældre benzin dreven bil hvor en defekt rotor eller tændkabler til tændspolen laver udsætter i et split sekund med varieret mellemrum og jo mere acceleration eller gas der gives jo mere mærker ma selvfølgelig disse udsætter.
Det er så man ligefrem sider og rykker i sædet og kan se bilen lave de her huk. Og det er på alle cyl. Så der er vel tale om en form for brændstof blokering eller lign.
Og som sagt kun når jeg har tanket fuld tank. Når jeg er nede omkring 3/4 begynder den og være lidt bedre og ved 1/2 tank er det næsten væk og så trækker den rent igennem.
Hvad hulen kan dette være.?
Et lidt underligt problem er opstået og jeg er gået i længere tid og undrede mig over hvorfor det nogle gange var helt vildt, og andre gange slet ikke eksisterende.
Det fandt jeg så ud af da det en dag slog mig jeg lige havde tanket og der før intet var galt med efter hakkede den sindssygt meget i accelerationen.
Og ved høje hastigheder over 110 gives der jo også relativt meget gas og derfor mærkes det også her ved konstant hastighed på eks. 130 at den hukker i det til tider. Og så er det ret irriterende og køre med når man sider der og mærkbart kan føle disse udsætter og fart piloten heftigt prøver og udligne udsætterene
Det kan beskrives fuldstændigt som en ældre benzin dreven bil hvor en defekt rotor eller tændkabler til tændspolen laver udsætter i et split sekund med varieret mellemrum og jo mere acceleration eller gas der gives jo mere mærker ma selvfølgelig disse udsætter.
Det er så man ligefrem sider og rykker i sædet og kan se bilen lave de her huk. Og det er på alle cyl. Så der er vel tale om en form for brændstof blokering eller lign.
Og som sagt kun når jeg har tanket fuld tank. Når jeg er nede omkring 3/4 begynder den og være lidt bedre og ved 1/2 tank er det næsten væk og så trækker den rent igennem.
Hvad hulen kan dette være.?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Stoppet ånderør til udluftningen vil være første skud i bøssen skrevet mens jeg venter på noget mad.
Fordi bilen så Ikke kan holde brændstof trykket oppe når den skal som følge af manglende udluftningen/udligning i tanken.
Andet skud defekt ledningsnet til dyser. Skud 3 mapsensor men de 2 passer Ikke med at tanken skal være fuld
Fordi bilen så Ikke kan holde brændstof trykket oppe når den skal som følge af manglende udluftningen/udligning i tanken.
Andet skud defekt ledningsnet til dyser. Skud 3 mapsensor men de 2 passer Ikke med at tanken skal være fuld
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Fejlkodeudlæsning = ??
Mine gæt:
Utæt dieselpumpe, så der blandes motorolie i dieselen. Er dieselfilteret sort og fedtet?
Dyse-ledningsnet.
Mine gæt:
Utæt dieselpumpe, så der blandes motorolie i dieselen. Er dieselfilteret sort og fedtet?
Dyse-ledningsnet.
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Men ånderøret har vel intet at gøre med om tanken er fuld eller ej.. Eller hvordan i så fald383CI skrev:Stoppet ånderør til udluftningen vil være første skud i bøssen skrevet mens jeg venter på noget mad.
Fordi bilen så Ikke kan holde brændstof trykket oppe når den skal som følge af manglende udluftningen/udligning i tanken.
Andet skud defekt ledningsnet til dyser. Skud 3 mapsensor men de 2 passer Ikke med at tanken skal være fuld
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Jeg tænker det kan være fordi der er mindre luft i tanken når den er helt fuld. Når du accelerere suger pumpen hårdere i tanken for at fodre.Brabus skrev:
Men ånderøret har vel intet at gøre med om tanken er fuld eller ej.. Eller hvordan i så fald
Hvis der ikke er ret meget luft i tanken og ånderøret er stoppet skal det luft der er jo "strække" for at pumpen kan suge diesel op.
Er det tilfældet vil 5 liter luft, alt andet lige, yde mere modstand fordi det ikke kan "strække" sig så meget som hvis det er 25 liter luft i tanken.
Pumpen skal jo, i det her tilfælde, suge undertryk i tanken og det vil kræve mindre undertryk hvis 25 liter luft skal udvide sig til det diesel pumpen mangler end hvis 5 liter skal.
Tror jeg *G* det er langskud men hørt før at ånderøret har drillet.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Ja det lyder som en god logisk forklaring. Det bare sjovt den sådan hukker i det så og ikke vedvarende så bliver træg når liften slipper op om man kan sige. Men hvor sider det ånderne så jeg kan få det tjekket?383CI skrev:Jeg tænker det kan være fordi der er mindre luft i tanken når den er helt fuld. Når du accelerere suger pumpen hårdere i tanken for at fodre.Brabus skrev:
Men ånderøret har vel intet at gøre med om tanken er fuld eller ej.. Eller hvordan i så fald
Hvis der ikke er ret meget luft i tanken og ånderøret er stoppet skal det luft der er jo "strække" for at pumpen kan suge diesel op.
Er det tilfældet vil 5 liter luft, alt andet lige, yde mere modstand fordi det ikke kan "strække" sig så meget som hvis det er 25 liter luft i tanken.
Pumpen skal jo, i det her tilfælde, suge undertryk i tanken og det vil kræve mindre undertryk hvis 25 liter luft skal udvide sig til det diesel pumpen mangler end hvis 5 liter skal.
Tror jeg *G* det er langskud men hørt før at ånderøret har drillet.
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Prøv at løsne tank dækslet næste gang den hakker
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Som 383CI skriver vaccum i tanken ??? Prøv ved næste tankning at lade værre med at spænde dit tankdæksel helt måske den så kan få luft
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Det er nu afprøvet og virker ikke, den hukker stadig i det med fuld tank og bliver mindre og mindre som tanken tømmes for til sidst at forsvinde ved kvart tank. Ca.Andreas1972 skrev:Som 383CI skriver vaccum i tanken ??? Prøv ved næste tankning at lade værre med at spænde dit tankdæksel helt måske den så kan få luft
Det synes jeg ikke jeg selv kan finde en forklaring på der giver mening andede end med ovenstående der så ikke hjalp
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
måske en dårlig brændstof pumpe,ellers er jeg desværre på bar bund ( ved godt det ikke giver mening )
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Læs 3. indlæg i denne tråd
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Tænker også det lyder som ledningsnet til dyserne, men har svært ved at kode det sammen med det kun er med fuld tank.
Andet der kan give "hakken" er jo det klassiske ledningsbrud på ledningen til MAP sensoren, her er tankprobemet jo også underligt.
Sav brandstoffilteret over for at tjekke hvordan det ser ud, sort er noget skidt.
Andet der kan give "hakken" er jo det klassiske ledningsbrud på ledningen til MAP sensoren, her er tankprobemet jo også underligt.
Sav brandstoffilteret over for at tjekke hvordan det ser ud, sort er noget skidt.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Hukker i acceleration med fuld tank
Fejlkodeudlæsning gav ingen fejl. Måske man skulle læse på scop over dysetrykket mens man køre?HamSjelv skrev:Fejlkodeudlæsning = ??
Mine gæt:
Utæt dieselpumpe, så der blandes motorolie i dieselen. Er dieselfilteret sort og fedtet?
Dyse-ledningsnet.
Den bruger intet olie mellem olieskift, så går ikke udfra pumpen er utæt og anede ikke det kunne give motorolie i brændstoffet, hvordan faen hænger det sammen
Dyse lednings net kunne godt lyde sandsynligt, men udsætterne er på alle 3 på samme tid, så er vi ude inden er en fælles ledning og er der det? Eller vil det give udsættere på den enkelte cyl? Og igen hvordan hænger det mon sammen med den fyldte tank og ikkke på Tom tank ... den er svær den her synes jeg
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I