vacum
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
vacum
Jeg har et problem med at min turbo går lidt for højt op i tryk, ved accelration ryger trykket lige op på ca 1,4 bar men falder dog hurtigt til ca1,1 dog uden bilen går i nødprogram , min vnt regulering kører fint og n 75 er også ok har også kontroleret alle slanger men er i tvivl om der er nok vacum til stede , mit spørgsmål er hvor meget vacum skal der være til stede tænker milibar eller hvad det hedder når vi snakker vacum
Re: vacum
hurtig søgning på nettet siger generelt 750 til 850 millibar. og også minimum 770 millibar ved 2000 omdr. på ikke 3L biler generelt, så jeg gætter på du skal kunne måle mindst -0,75 bar, og gerne tættere på -1,0.
Lyder også fornuftigt at den ikke reagerer hurtigt nok hvis vakum er ikke nok
Lyder også fornuftigt at den ikke reagerer hurtigt nok hvis vakum er ikke nok
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: vacum
Jeg sidder lige og tænker at der jo også godt kan være det rigtige vakum, men at der måske ikke er flow nok, så vakumet hurtigt forsvinder når man bruger af det. Der kunne være klemte eller blokerede slanger. Der er vist noget med en vakuum buffer tank et sted også.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: vacum
Den der mærkelige tingest, med noget udenom ingenting, sidder foran højre forhjul, du kan følge slangen fra N75
Sussi
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: vacum
tak for svar ja der sidder et vacum resouar ude i den ene inderskærm men det er ok og tæt ( er kontroleret ) og umiddelbart er der fint flow i slangerne men vil lige prøve at måle på vacum snarest
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vacum
Det forekommer jævnligt, at det plastrør (som hellere skulle have været en slange af et blødere materiale), der forsyner vakuumforstærkeren med vakuum, begynder at revne. Og så forsvinder det nødvendige vakuum - til en start sikkert kun delvist og langsomt. Tjek det.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager