Nyt medlem ..

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
andlassen
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 18. mar 2017 19:50
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Nyt medlem ..

Indlæg af andlassen »

Hej allesammen

Jeg er nyt medlem med min 'nye' Lupo som jeg hentede hos sælger i aftes i Sdr/Vestjylland og kørte til dens nye hjem i Aalborg. Bilen havde stået siden oktober sidste år, men lidt diesel på tanken og lidt luft i dækkende og så var den frisk på turen som forløb helt uden problemer i moderat tempo omkring de 100-120 og en enkelt gang 140, og det var en kanon oplevelse for mig - den er bare så super!!

Lupo 1.2 3L 01/08/2003 Rød m. 114.411 på klokken, fejlfri nysynet 07/03/2017, een ejer (stadig samme VNxx.xxx nummerpl.), røgfri, udfyldt VW servicebog, undervognsbeh., skadefri, tidl. ejer Alice xxxxxxx konebil.

Den har kun en ting som skal fixes. Sælger ville gøre den pæn ren og startede sin højtryksrenser og vupti var den klare lak væk på forreste kofanger og lidt på hjelmen røg også af :shock:
Nå 'Shit happens' desværre og han var ked af det, men så fik jeg jo lidt afslag på prisen og den kører så stadig super selvom den er lidt mat foran. Mon ikke en maler kan få den til at stå shine igen over det hele ;)

Jeg tankede op igen i dag efter 312 km kørsel og et snit på 25,9/l hvilket er mega flot synes jeg. Med i tanken kom en lille flaske diesel rens som en kammerat anbefalede mig at gøre.

Jeg glæder mig til at hilse på jer ved lejlighed og høre om jeres oplevelser.

En glad Lupo ejer :D

PS: Er der mon noget jeg skal være obs. på som ny 'grøn' Lupo fan
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Nyt medlem ..

Indlæg af Rasbi »

Velkommen til :-) Mht. Dit sidste spørgsmål ville jeg se og få skiftet olien på gearkassen. Selvfølgelig med den rigtige olie og mængde (3,1 liter)

I FAQen står der hvad den rigtige olie er.

God fornøjelse med din lupo
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nyt medlem ..

Indlæg af sussi »

andlassen skrev: Er der mon noget jeg skal være obs. på som ny 'grøn' Lupo fan
Hej og velkommen.
Start med at opdatere din profil og derefter læse den meddelelse "Advarsel" du lige har fået, så bliver du meget klogere :-)
Næsten ALT er beskrevet i FAQén.
Den bedste måde at søge i forummet, er ved at kigge i FAQ eller bruge linket i min profil, her søges specifikt i Lupo3lklub
M.v.h. Sussi (Boardadmin)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Nyt medlem ..

Indlæg af Skipper »

Velkommen til forummet! Det lyder som en fin bil du der har fundet dig. :)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
rebmikk
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 11. aug 2016 09:13
Geografisk sted: Fyn, Vissenbjerg

Re: Nyt medlem ..

Indlæg af rebmikk »

Det var dig der købte den. Havde selv overvejet, men har allerede en. Men hold op et fint eksemplar. God fornøjelse med den.
Lupo 3L årgang 2005, 217000km
andlassen
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 18. mar 2017 19:50
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Nyt medlem ..

Indlæg af andlassen »

Tak for jeres gode inputs og henvisning til FAQ´n som virkelig er god og nyttig læsning.

I weekenden fik jeg skiftet gearolien med 3,1L Castrol Synth 75W-90. Som I kan se måtte snuden lidt til vejrs. Det passer præcis med 2 stk. fælge under forhjulene og baghjulene på jorden - så passer mængden med 3,1 liter. ;) Jeg målte den aftappede mængde til ca. 2,5L så det var vel en god ide at få skiftet og fyldt rigelig på. Den gamle olie så nu ok frisk ud.

Hydraulik olien blev også checket ved samme lejlighed. Frisk grøn og fedtet, og målte op til markeringen på beholderen så jeg lod det blive ved det.

Fik kigget grundigt efter under bunden nu den var på lift. Ingen rust at se og relativ nylig efterbehandlet og stadig temmelig fedtet at røre ved.

Har nu kørt omkring 1500km siden jeg hentede den og den triller fint afsted uden det store at bemærke - nice :)
Vedhæftede filer
IMG_20170325_121227 - Kopi.jpg
IMG_20170325_121227 - Kopi.jpg (224.38 KiB) Vist 4543 gange
IMG_20170319_123221 - Kopi.jpg
IMG_20170319_123221 - Kopi.jpg (170.02 KiB) Vist 4543 gange
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Nyt medlem ..

Indlæg af CJohansen »

Fedt med en rød, og ikke endnu en sølvmedalje. :D
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Besvar