Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Too fast for you
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 19. dec 2010 11:27
Geografisk sted: Midtjylland

Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Too fast for you »

Hejsa :)
Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...
Kører og bremser ned til et højresving i byen, den begynder at hoppe, lige som om den ikke skifter til et lavere gear og ikke kan slæbe sig selv, og går ud. Den vil ikke starte og i display står den stadig i 5. gear, når den står i P. Når jeg skifter til R, N, D kan jegcse den skifter i display. Jeg sætter den i neutral for at skubbe bilen væk fra vejen.

Der er ingen fejl via VCDS. Jeg laver en grundjustering for at efter nogle fejl... den har 1,8V og den kommer frem med en RYFM fejl 12.

1. Jeg skifter stangen, da kugleledet er meget slidt. Men stadig samme fejl.
2. Checket sikringen osse nr. 47, alle sikringer er ok osse i motorrum.
3. Kan høre at hydraulik pumpe ikke kører, måske fordi dens tår i 5. gear.
4. Relæ nr 405 til hydraulikpumpen virker ikke så får et nyt, men lige lidt hjalp dette...
5. Ved grundjystering, bevæger gearmekanismen v. Gearkassen sig ikke, den klikker kun. Fejl?!?

Whaaaat toooo doooooo.... nogen der kan hjælpe?!?
Vh jens
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Vyffe »

Google: skifter ikke ned site:lupo3lklub.dk

Første indlæg konkluderer at manglende hydraulikolie var årsagen til et identisk problem.

1. Har du også skiftet kuglerne?
2. Ok.
3. Hvad siger VCDS når hydraulukstationen ikke starter? 02 Automatik -> - 08 measuring block -> Måleblok 020, felt 4. G270 måles i volt, som er udtryk for hydrauliktrykket. Starter ved 39 bar og slår fra ved 55 bar.
4. Næppe fejlen.
5. Manglende tryk grundet punkt 3 og manglende hydraulikolie.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Too fast for you
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 19. dec 2010 11:27
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Too fast for you »

Hejsa, følgende data udlæst i blok 020 og felt 4: 0,27V
Nye kugler osse skiftet:)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Vyffe »

Hvis ikke den overholder nedenstående, så start med at løse dét problem.

Display group 020
4 … V Voltage of sender for gearbox hydraulic pressure -G270-
- Specified value with ignition on (engine off): 2.7 … 3.2 V
- Specified value with engine running: 2.9 … 4.4 V
The specified values may be checked by alternately pressing and releasing the brake pedal or moving the selector lever repeatedly between “STOP” and “N”: The voltage value drops. On reaching the lower specified value, the hydraulic pump starts to operate. If the brake pedal is now no longer pressed, the voltage increases until it reaches the upper specified value. 4 V corresponds to approx. 48 bar in the pressure system, 3 V corresponds to approx. 36 bar.With deviations:
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Too fast for you
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 19. dec 2010 11:27
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Too fast for you »

Hejsa:)
Hvis jeg skifter mellem S, R, N og D, samt bremsepedalen, så er et samme volt, den ændres ikke. Motoren kan ikke startes, så kan ikke måle de værdier...
så er G270 der driller, eller er der nogle andre parameter der ikke giver besked til at hydraulikpumpen ikke skal starte, for pumpen starter jo ikke...
nogen der kan hjælpe?!?
Vh jens
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Vyffe »

Og sikring til pumpen er 100% ok? Sikring 43, som jeg husker det.
Får pumpen spænding, når spændingen i felt 20 er under 2,7 v?
Tryksensoren er nok et godt bud.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Clayton »

Frisk Hydraulikolie, det har jeg skrevet mange gange...

Min havde præcis den samme fejl for 11 år siden !! Vi skiftede Hydraulikolie på 3Literværkstedet, den var mørkgrå, og bilen var som ny bagefter.

Vildt Lupo er snart 15 år gammel!! Kører meget beder end ny mini biler
Hader FB :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af sussi »

Motoren kan ikke startes før grundjustering er gennemført
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Too fast for you
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 19. dec 2010 11:27
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af Too fast for you »

Grundjusteringen ender jo med fejl 12, så starter den ikke. Kontrollerede pumpen og der var gennemgang i, og der var strøm der til, den ville ikke starte med tvangsstrøm med plus og minus på de to ledninger.
Så pumpen fik nogle tæsk og så begyndte pumpen at køre igen og mere olie blev efterfyldt:)
Nogen der ved hvorfor der stadigvæk står 5 i displayet i stop?!?
Vh jens
Senest rettet af Too fast for you lør 25. feb 2017 22:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Gik i stå efter en nedbremsning i 5. gear og vil ikke starte igen...

Indlæg af 2a2 »

Og min blev hængende på samme måde da dens hydralikpumpe døde - tilfældigvis havde jeg lige fået fingrene i en på ebay så det var bare at swappe dem rundt

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar