Slukke airbag lampe

Alt vedrørende teknikken på 3L
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Slukke airbag lampe

Indlæg af HamSjelv »

.. og lige for at svare mig selv:

Korrekt opsætning af VCDS er (tilsyneladende) ikke løsningen. En airbag styreenhed kan kun kodes ÉN gang, så jeg tror Knud skal på jagt igen...

Der findes måske andre værktøjer derude de kan omkode en airbagstyreenhed...
funktionel
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 22. feb 2014 23:24
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Slukke airbag lampe

Indlæg af funktionel »

Hej Lupo-folk.

Tak til Hamsjelv for input, - men måtte ganske rigtig sande, at jeg ikke kunne ormkode mit nye airbag modul.

I mangel af bedre kontaktede jeg Ntech Aps, Niels Ezerman, ( anbefales mht. ekspertviden inden for kodning ) - med henblik på fjern-kodning af modulet.
Desværre var det ikke muligt, men han kunne se hvori fejlen bestod, - at det oprindelige indeks nr. (32). og det nye var indeks nr. (39), - mens reservedels nr, var OK. :roll:

Til dem der vil læse lidt mere om kodning af airbag se nedenstående link.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Airbag_Coding
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/a ... oding.html

Er nu på jagt et tredje airbagmodul.
- Så hvis nogen har et doner-modul liggende til en Lupo 3L - årgang 2003 - til 4 airbags er jeg interesseret i at købe et. ;)


På forhånd tak.
Mvh Knud
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Slukke airbag lampe

Indlæg af doktorfrank »

Ja, indtil man har spurgt Niels E. er man altid i mangel af bedre. Spøg til side, han både et geni og tillige ufatteligt hjælpsom. Gid han undgår at blive misbrugt!
:roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
funktionel
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 22. feb 2014 23:24
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Slukke airbag lampe

Indlæg af funktionel »

Til Lupofolket :D

Har nu langt om længe fået løst Luppens airbagfejl. :P
Hamselv havde ret, - måtte bide i det sure æble og finde et nyt airbagmodul med præinstalleret kodning, - og det spillede igen. Har efterfølgende skilt airbagmodulet og kunne her konstatere, at lodninger på printpladen havde løsnet sig, - formentlig på grund af vibrationer. – Det stemmer også overens med, at fejlen var periodisk, og at jeg har brugt alt for mange timer til fejlsøgningen. :oops:

- Og lige for god ordens skyld vedrørende eksperten Niels E. – ganske enig med doktor Franks udlæg, men Niels driver også en forretning med ”online servere”- efter aftale, og hvilket han selvfølgelig skal og bør afregnes for !
Man kan også købe sit Ross-tech stik hos Niels E, - men det er en helt anden sag :)

Alt i alt tak for hjælpen – airbag lampen er slukket ! ;)

Med venlig hilsen
Knud - Nordjylland
Besvar