Motorproblemer ved start

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kajkammer
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 19:14
Geografisk sted: Melby

Motorproblemer ved start

Indlæg af kajkammer »

Hej
Min Lupo 3L er begyndt periodisk at starte på en brutal måde. Den skratter som et tærskeværk og går op i nogle høje omdrejninger i nogle minutter. Jeg kører altid i eco-mode, men mens den er i den tilstand har den en trækkraft, som om eco-moden er slået fra. Dog stopper motoren, hvis jeg holder stille. Gearskiftet sker desuden på en abrupt måde. Den gør det både når den er kold, og når den er meget varm.
Mit værksted (Bekker) er blank over for problemet. Er der nogen, der kender fænomenet, og hvad gør man ved det?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Sv: Motorproblemer ved start

Indlæg af Vyffe »

Kør på 3L værksted :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af batmann67 »

Fejlkoder fra 01 motor og 02 gearsystemet, kan måske være en ledetråd.

Jeg kan ikke hel tolke om det er starteren du beskriver, der giver et hvin hver gang bilen starter.
For det må siges at være en klassisk svaghed for 3L.

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
HamSjelv
Indlæg: 1846
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Det er jo hørt før, dog ikke så ofte på L3L....

Flækket turbolader?


Hvis ja: pas på... :twisted:


/Claus
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af Thore J »

Bekker Auto... Er det ikke et VW-værksted??

Start med at skifte til værksted tiil JP. Auto.. http://www.3liter.dk/index.html
Det bliver både du, din 3L'er og især din pengepung glade for,,,
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
kajkammer
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 19:14
Geografisk sted: Melby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af kajkammer »

Tak for alle svarene.
Har talt med en mekaniker på 3liter Værkstedet. Det lød til at han havde flere bud på hvad der kunne være årsag til problemet, bl.a noget med en defekt turboventil. For øjeblikket står bilen hos Bekker. Hvis de må opgive, kører jeg den til 3liter Værkstedet.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af sussi »

Du må have penge nok :D :D
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af Thore J »

kajkammer skrev:.... Hvis de må opgive, kører jeg den til 3liter Værkstedet.
Forkert.. De famler i blinde (helt seriøst!)... stands ulykken og få blien over til 3liter værkstedet med det samme .. og spar en formue!!!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
kajkammer
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 19:14
Geografisk sted: Melby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af kajkammer »

Er på vej - over til 3liter værkstedet. Henter bilen i morgen.
Har i øvrigt haft fornøjelsen af et problem med rystelser i forhjulene ved opbremsning, som de heller ikke havde nogen kvalificeret løsning på. Jeg har fået en forklaring på problemet og hvordan det kan løses af en mekaniker på 3liter værkstedet. Hvis der er nogen der har brug for at trække på den viden, så deler jeg den gerne.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af sussi »

Pas på :!: :!: :!:
JP Auto og 3literværkstedet er 2 forskellige ting, de må for alt i verden ikke forveksles.
siden http://www.3litervaerkstedet.dk/ er ikke blevet opdateret siden 2008 :mrgreen:
3literværkstedet eksisterer som sådan ikke mere, det er i dag kun et "navn" som Morten Moe (Silver) i sin tid solgte til Eurobiler.
Hvorimod http://www.3liter.dk/ ejes af JP Auto.
M.v.h. Sussi
kajkammer
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 19:14
Geografisk sted: Melby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af kajkammer »

Hej Sussi
Tak for advarslen, men 3liter værkstedet eksisterer i bedste velgående, selv om de ikke opdaterer deres hjemmeside. Jeg har været der flere gange, og de er vældig kompetente.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af sussi »

kajkammer skrev:Hej Sussi
Tak for advarslen, men 3liter værkstedet eksisterer i bedste velgående, selv om de ikke opdaterer deres hjemmeside. Jeg har været der flere gange, og de er vældig kompetente.
Det er da godt du er klogere end mig :roll: :cry:
Men 3literværkstedet var = Jesper og Morten = Danmarks 2 bedste 3L mekanikere, ingen af dem er hos Eurobiler i dag.
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af Thore J »

Nå... der kan man bare se.. Jeg tænkte på 3liter.dk.. jeg var slet ikke klar over at jeg uforvarende var kommet til at henvise til et 3. værksted. :?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af sussi »

kajkammer
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 19:14
Geografisk sted: Melby

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af kajkammer »

Dejligt at blive klogere.
Jeg var ikke klar over at det jeg blev ved med at kalde 3liter værkstedet nu er Eurobiler.
Med den nye viden vil jeg se mig om og prøve at finde nogen, der kan løse problemet.
Tak for hjælpen :)
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Motorproblemer ved start

Indlæg af Mihail »

Hej.
Er problemet blevet løst? Har lignende symptomer på min. Ikke i Eco buster den pludseli helt vildt og skifter hårdt op i gear. Det er som om at den få mange flere kræfter. Har skifter ladetryk reg. ventil.
Mvh.
Besvar