Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af kumse »

Jeg skiftede forlygtepære her til aften - en simpel opgave; men det skulle vise sig jeg ikke var så heldig.
Da jeg satte dækslet på og prøvede at lukke det med metalclipsen, så knækkede det lille øje hvori metalclipsen sidder :o :shock:
Pis...
Som jeg ser det er det af med det meste af fronten, af med lygtehuset, skaffe en brugt udskifter, splejse lugtehus og glas sammen, montere og justere lygten efterfølgende. Er det mon lettere end som så?
Er der en venlig sjæl der har en overskydende venstre forlygte til ovres jeg kan få lov at købe?

... jeg skylder udelukkende skylden på den er produceret af Magneti Marelli :lol:
IMG_3867 kopi.jpg
IMG_3867 kopi.jpg (144.08 KiB) Vist 5486 gange
IMG_3868 kopi.jpg
IMG_3868 kopi.jpg (184.96 KiB) Vist 5486 gange
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af doktorfrank »

Klassisk :cry:
Det kræver ganske rigtigt demontering af den halve bil. Og når man er nået dertil, er en brugt lygte ikke sagen, eftersom to nye effektive lygter på ebay koster under 600kr.
Hvis paraboler og glas er gode (se nu godt efter - det er de sjældent), ville jeg bare lime klappen fast med silicone! :roll:
:mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af Vyffe »

Et stykke gaffatape kan også løse problemet ;-)

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af kumse »

Ah, men den der tanke om man kører rundt med noget der er lappet med gaffatape.. det er ikke rigtig mig. Mine nuværende lygter er så fine (188tkm), kan man ikke pille glasset af, så jeg kan bruge huset fra en anden lygte? Eller er det limet på?

Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af sussi »

kumse skrev: kan man ikke pille glasset af, så jeg kan bruge huset fra en anden lygte? Eller er det limet på? Thomas
Prøv at søge lidt, der er flere opskrifter på hvordan (bageovn), men det er svært at få det til at lykkes :(
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af doktorfrank »

Nu har jeg set de første tre-fire eksempler på at løse netop dette problem med gaffa - efter en kort tid hænger det og flagrer. Det er no go.
Og adskillelse af disse italienske elendigheder er lige så no go ... det er forsøgt (naturligvis, sådan er jeg) ... illustrative fotos kan frembringes.
Jeg er imidlertid tilbøjelig til at tro, at man kan aralditte nogle ører på - med forborede huller, så befæstigelse kan udføres med galopskruer. Hvis det gør det mindre ala klamp - se også den nyoprettede tråd med dagens klamp; den skal jeg nok hjælpe på vej :oops:
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af kumse »

Takker mange gange for input :) Dokotor Frank, jeg tror fast og holdent på dine forsøg. Hælder mest til at købe en ny og polere den højre op.
Tænker en lygte fra en ophugget med 400+ på tælleren ikke er lykken

-Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Kragelund
Indlæg: 69
Tilmeldt: man 5. jul 2010 11:46
Geografisk sted: Løgumkloster, Sønderjylland

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af Kragelund »

Har kørt uden clips og bagklap i flere år nu, uden problemer.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af doktorfrank »

Jeg har også prøvet at køre uden klapperne ... Det forekommer mig, at det i lighed med så meget andet, der har med aldring at gøre, er en snigende, men sikker deroute. Eller mao: Det var alligevel ikke mit nattesyn, der så hurtigt blev så meget dårligere; jeg havde snarere svært ved at bøje mig tilstrækkeligt langt ned til at se, at det øverste af parabolerne havde lidt under fugt og snavs.
Endelig skal jeg da slet ikke blande mig i, om det er givtigt at købe en enkelt ny lygte, der så koster næsten 400 kr (forsendelsen er jo den samme som for to) og dertil spendere et par hundrede på det gode middel til at polere glasset på den anden.
:mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
H.J.Knudsen
Indlæg: 104
Tilmeldt: tirs 28. dec 2010 11:34
Geografisk sted: Køge

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af H.J.Knudsen »

Få fat i noget fjedertråd og lav en ny bøjle og gør bøjlen fast i et lille hul eller lignende.
Har kørt med en sådan i en del år uden problemer
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af kumse »

... Ja det skal ikke være let at købe nye reservedele.. Modtog et nyt venstre øje til Lupo i går, men overraskende nok var den beskadiget fra producentens side. Jeg synes jeg endnu en gang får bekræftet Magnetti Marelli er noget der kun hører til på Italienske og Franske biler :D

Fortsættelse følger ...
Vedhæftede filer
DSC03011.JPG
DSC03011.JPG (212.99 KiB) Vist 5378 gange
DSC03010.JPG
DSC03010.JPG (242.77 KiB) Vist 5378 gange
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Knækket clips til dæksel på forlygtehus

Indlæg af sussi »

Hvilket firma har emballeret på den måde, for der skal jeg da ALDRIG handle :twisted:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar