Sjælden gearkassefejl

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Sjælden gearkassefejl

Indlæg af Corpus s »

Hello Lupo guys:)


Er blevet gråhåret på en uge. Så håber i kan give lidt fif til hvordan jeg kan få min Lupo ud at køre igen:)

Det startede med at min Lupo lige pludselig hopper ud af gear under kørsel. Og det er i et hvilket som helst gear.
Har så fået skiftet koblingscylinderen. Når jeg så får udlæst fejl så kommer den med gearomdrejningføler, intet signal. Kan ikke slette fejlen. Har fået købt en ny føler, men stadig samme problem. Der er stadig samme fejl og jeg kan ikke slette den... Der er gennemgang mellem ledning og boks. Jeg har grundjusteret gearkassen, men den kan ikke fuldføre grundjusteringrn.. jeg kan kun starte bilen i N. Kan også køre med bilen, men den fedter sindssygt med koblingen og bliver nød til selv at skifte gear i triptronic...
Tror ikke den har fundet creeppoint..
Har i prøvet noget lignende, for hvis ikke, så bliver i fandme kloge hvis vi kan få løst denne gåde:));))

Håber i kan hjælpe:)
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af CJohansen »

hvad sku koblingscylinderen have at gøre med at den hopper ud af gear?

Ham 383 har lavet en ting som vi kalder for sangen. Tror du skulle synge den.

viewtopic.php?f=22&t=44

og så tjek ledning til den føler
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af Corpus s »

Omg..
Tror jeg har sunget den sang en del gange!! Nu er det min nr. 4 Lupo jeg har og har haft Lupo i rigtig mange år...

Men i stedet for at komme med sangen, så kom med nogle bud, og hvis ikke du har nogen, så lad vær med at kommentere...
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af Atjuh 3L »

Havde gul stue lukket i dag?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af Corpus s »

hold da op.. man skulle tro at i kørte Ferrari med jeres store ego!!
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af CJohansen »

Corpus s skrev:Omg..
Tror jeg har sunget den sang en del gange!! Nu er det min nr. 4 Lupo jeg har og har haft Lupo i rigtig mange år...

Men i stedet for at komme med sangen, så kom med nogle bud, og hvis ikke du har nogen, så lad vær med at kommentere...

Troede jeg da egentligt også jeg gjorde. Men du har da helt klart både tabt sutten, og super godt styr på tingene samtidigt, så jeg melder pas herfra :shock:
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af sussi »

Så så ROLIG nu ;)
CJohansen prøvede jo bare at hjælpe, ingen grund til at fare i flint.
Mvh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af Corpus s »

Det er en fin sang, men kan ikke rigtig se hvordan den skulle hjælpe en følerfejl?
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af CJohansen »

Og netop fordi du skrev "intet signal" foreslog jeg dig at tjekke ledningerne.........................................

Men held og lykke med det.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Corpus s
Indlæg: 58
Tilmeldt: fre 24. apr 2015 23:22
Geografisk sted: Køge

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af Corpus s »

Cjohansen. Det har jeg gjort... det har jeg også skrevet i første indlæg... tænker lidt om det kunne være boxen..
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af Atjuh 3L »

Slidt gearkasse.

Også over and out herfra!
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af KMDTHY »

Lidt en hård tone du starter ud med. Søg lidt på G38, så skal du nok finde fejlen.

Her-->> http://kortlink.dk/google/p42g
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af doktorfrank »

Nu kigger vi i kassen og ser, hvad vi finder 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Sjælden gearkassefejl

Indlæg af KMDTHY »

doktorfrank skrev:Nu kigger vi i kassen og ser, hvad vi finder 8-)
Spændene
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar