billig bærbar

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

billig bærbar

Indlæg af Andreas1972 »

Hej alle som skrevet hvor køber jeg en billig ny bærbar computer ? Hvem har de bedste priser ?
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: billig bærbar

Indlæg af Skipper »

Bilka.......................... Black Friday....................næste fredag!
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: billig bærbar

Indlæg af Andreas1972 »

ok super tak :D
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: billig bærbar

Indlæg af Bo Jacobsen »

Det er vigtigt du gør op med dig selv hvad du skal bruge maskinen til.
Hvis du kun skal læse denne gruppes beskeder, bruge VCDS og lidt hjemmeregnskab kan det meste bruges.

Chromebooks, maskiner som skal være på nettet for at kunne
fungere (som jeg forstår det), kan i princippet have den samme chip som du har i din telefon, og er født med Chromes styresystem
Små bærbare, som kan have Intel i3 cpu'er eller AMD CPU kan klare lidt mere, men ikke meget, er født med Windows, kan bruges til lettere spil og lidt filmvisning
"rigtige bærbare" har en Core i5 CPU eller AMD (men de er ikke nær så gode) kan klare det meste, også til at spille eller afspille film
Store workstations har Core i7 CPU, og så begynder de at blive dyre.

Ram, tjah jeg er kke opdateret men mon ikke 4gB er absolut min, 8 er passende
Dedikeret grafikkort var engang vigtigt, hvis du vil spille er det stadigvæk en god ide.

Personligt låner jeg Alt om data en gang imellem, for at holde mig lidt opdateret. Desværre er billedet meget mudret, jeg tror der er mere end 10 forskellige CPU'er inden for hver familie, og en hurtig i3 kan nemt være et bedre køb end en langsom i5
Når vi kikker på CPU'er går nogen meget op i kerner, hvis du skal spille eller lave CAD hjælper mange kerner ikke, der er det bedre at have høj clockfrekvens.

Prøv at vurdere hvad du skal bruge maskinen til, derefter læs nogle tests, der er masser af sites som gør i sådan noget, bare husk din kritiske sans, der er masser selvbestaltede eksperter derude.
Jeg valgte for 5 år siden at købe en Medion maskine, som havde scoret godt i mange tests, den har også ydet godt, men touchpad'en begyndte at strejke efter et års tid og batteriet blev hurtigt træt...

held og lykke med købet
mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: billig bærbar

Indlæg af Andreas1972 »

Jeg takker :D
Jeg var nok lidt hurtigt ude med mit spørgsmål , ved ikke helt hvilke krav der er til maskinen , det er en skole pc til min datter ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: billig bærbar

Indlæg af sussi »

Andreas1972 skrev: det er en skole pc til min datter ;)
En til mellem 2,5 og 3 tusinde på fredag, burde dække hendes behov, måske endda en billigere (går ud fra at hun ikke er ret gammel :-))
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: billig bærbar

Indlæg af Skipper »

Gav 1900 for en super fin letvægts Lenovo 15,et eller andet tommer, til min datter som også netop er startet men skole pc. Den er helt upåklageligt til formålet, og mindst lige så hurtigt som min "topmodel" der er et par år gammel.

Tip: Gå efter SSD disk, så sparer hun vægt at slæbe på, og batteritiden er super.

Seriøst, der er ingen der har brug for mere i en skolepc.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: billig bærbar

Indlæg af sussi »

+1 :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: billig bærbar

Indlæg af Andreas1972 »

fedt :D igen tusind tak :D
Besvar