Defekt temperaturføler igen

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
helmuth2
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 10. mar 2012 11:35
Geografisk sted: Midtjylland

Defekt temperaturføler igen

Indlæg af helmuth2 »

Hej...
Jeg kæmper med temperturfølere. De holder kun et par dage ad gangen. Forløbet har været følgende : Jeg køber en Lupo (nr 2 :) ) den blinker blåt i displayet, jeg skifter temperaturføleren den grønne, alt er ok i 2 dage, så begynder den at blinke blåt en gang imellem, efter et par dage mere blinker den konstant. Den bliver så skiftet igen, samme forløb :shock: Hmm nu tænker jeg så at en original føler måske er bedre end de Refako følere, den har spist, så jeg køber en original, meenn det var den ikke ! Samme forløb den blinker blåt. Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller har gode ideer ?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af Vyffe »

Dårlig stik og/eller ledningsnet.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af 2a2 »

Øh du ved godt at her til vinter vil den lyse blåt indtil motoren er blevet lidt lun? Det er faktisk meningen - er det dette du oplever?

Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
helmuth2
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 10. mar 2012 11:35
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af helmuth2 »

Ha-ha :D ja 2a2 det er er ikke det, jeg har haft Lupo siden 2006, det er ikke den almindelige funktion, at det lyser blåt, når det er koldt.
Jeg har tjekket stikket i forbindelse med udskiftning af føleren, det er ok. Jeg har dog lige opdaget at tandemspumpen er lidt utæt, og der derfor drypper diesel ned på ledningerne til temperaturføleren, overvejer nu om det er det der laver en overgang eller ???
Anyway pumpen skal skiftes.
helmuth2
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 10. mar 2012 11:35
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af helmuth2 »

Lige en opdatering, tandemspumpen er skiftet. Temperaturlampen blinker periodisk blåt, jeg har tjekket ledninger og stik, jeg kan ikke finde nogen fejl. Igår aftes gik den helt amok blinkede skiftevis rødt og blåt, ydermere startede Ladelampen at blinke. Den mangler ikke kølervæske. Idag blinker den igen blåt periodisk. Det er nu den 4. Temperaturføler jeg har skiftet. HJÆLP !!!
Vh. Thomas
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af doktorfrank »

Det er faktisk ikke ukendt, at hele instrumentgruppen med de mange år på bagen begynder at gøre mærkelige ting. Hvis det var mit problem (og det er det jo heldigvis ikke - endnu?) ville jeg låne mig frem til en alternativ klump. Bare for eksperimentets skyld.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af HamSjelv »

Skille instrumentet ad og efterlodde revnede lodninger på de to multistik...?
helmuth2
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 10. mar 2012 11:35
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af helmuth2 »

Tak for input, jeg har prøvet et andet instrument idag, men ingen forskel. Jeg tror til gengæld at jeg har fundet fejlen eller rettere fejlene. Jeg fulgte ledningerne over til ledningsbundtet henover starteren, indeni plasticrøret var nogle af ledningerne ødelagt i isoleringen. Jeg tror plastikken er blevet hård efter den er blevet badet i diesel pga. defekt tandemspumpe.
Det blev for koldt og mørkt at fortsætte, men det bliver spændende at få repareret de ledninger og se om det stopper blinkeriet.
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af dykker5502 »

Nogen ny status?
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
helmuth2
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør 10. mar 2012 11:35
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Defekt temperaturføler igen

Indlæg af helmuth2 »

Bingo - det var isoleringen eller mangel på samme på føromtalte ledninger, der gav periodiske fejl, blinkeriet er ovre :) tak for input
Besvar