Hej, alle på forum...

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Astral
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 30. jun 2016 08:22
Geografisk sted: Svebølle, Vestsjælland

Hej, alle på forum...

Indlæg af Astral »

... bedre sent end aldrig. Men nu skal det være - mit første indlæg herinde.
Jeg har "været med" i et stykke tid, dog - har læst og læst, og jeg må til en start rose brugerne og folkene bag siden / 3L-klubben for dette glimrende opslagsværk for 3L-ejere, der allerede har været til stor nytte.
Min karriere som Lupoejer startede, da arbejdssituationen bød på små 200 km om dagen mellem vestsjællands udørk og det østligste København... og en 3L virkede som et fornuftigt bud.
Efter nogen tids søgen fandt jeg i Aalborg en 3L fra 2000, ikke noget glansbillede, men den kørte og skiftede godt - hvilket er det vigtigste. Handlen blev gjort, og den kørte som smurt. Kvik lille bil, der føltes overraskende "stor" i sine køreegenskaber, og ikke "flimsy" som andre i minibil-segmentet har det med at være. Men... der var langt hjem, og allerede ved Vejle lavede den den go'e gamle "taber effekten ved 120". Denne defekt læste jeg også om, dette kunne jo skyldes en N75-ventil, eller en utæt vacuumslange! Nuvel, den kunne jo køre hjem, og efter at have checket op på div. vacuumforbindelser uden held, fik den en flaske Bell-Add 1D og en dåse 2D - dette kurerede problemet, som den siden ikke har haft.
På ingen tid havde jeg kørt 15000 km. i den uden andre problemer end førnævnte... bremseskiver og -klodser blev fornyet, da de var slidte... og naturligvis et olieskift.
I dag forsvandt bakgearet så... for derefter kun at ville køre i første og andet...! Snige sig hjem ad sognevejene i 2. gear, max. 55 km/t., og så ind på forum og kigge...
Flere ting kunne være årsagen. Defekt skiftegaffel fx., og ... kugleleddet på gangstelleren! Sidstnævnte viste sig at være årsagen. Dog skifter den lidt hårdt også, så det må være tid til at investere i et VCDS-kabel fra Netech, og komme i gang med den grundjustering.

Så vidt min og Lupoens historie... jeg kan IKKE forestille mig nogen bedre pendlerbil...og er fuldt overbevist.

Jeg ser frem til flere hyggelige timer herinde... Tak for nu... :)
Kantrusten og småbulet Lupo 3L Årg. 2000, ANY, LR7V Planet silver, Km. 463500 and still counting...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hej, alle på forum...

Indlæg af sussi »

Selv tak og velkommen herinde :-)
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar