Skift af hydrolic slanger.
Skift af hydrolic slanger.
Hej alle sammen.
Jeg har problemet med, at der siver noget hyldrolig olie ud under pumpen, så jeg vil skifte slanger og o-ringe. Jeg har fundet ud af hvordan jeg afmontere slanger og monter dem igen. Men når jeg monter de nye slanger, skal man så ikke på en måde lukke luften ud af dem, så der ikke komme luft i systemet?
Jan.
Jeg har problemet med, at der siver noget hyldrolig olie ud under pumpen, så jeg vil skifte slanger og o-ringe. Jeg har fundet ud af hvordan jeg afmontere slanger og monter dem igen. Men når jeg monter de nye slanger, skal man så ikke på en måde lukke luften ud af dem, så der ikke komme luft i systemet?
Jan.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Skift af hydrolic slanger.
Du kan udlufte systemet ved at åbne udluftningsskruen på koblingscylinderen.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Skift af hydrolic slanger.
Desvære, da jeg skruede på udluftningskrugen var den så rusten, at skrugen blev helt rund, så jeg ikke kunde løsne den.
Kan man købe en nu skrue uden at skulle købe en helt ny koblingscylinder.
Kan man købe en nu skrue uden at skulle købe en helt ny koblingscylinder.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Skift af hydrolic slanger.
Du kan få en brugt af mig ... men det kræver jo stadig, at du får den gamle ud. Prøv fx at rense den med fortynder el. lign. og støb en unbrakonøgle fast med fx Araldit.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Skift af hydrolic slanger.
Hvorfor skifte slangerne?
Skift o-ringene.
Skift o-ringene.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Skift af hydrolic slanger.
Jeg fandt også ud af, at det slet ikke var nødvendig med nye slanger, så jeg købte 6 o-ringe.Qaxius skrev:Hvorfor skifte slangerne?
Skift o-ringene.
Re: Skift af hydrolic slanger.
De er en god ide, jeg vil prøve at støbe en umbrakonøgle fast med Araldit.doktorfrank skrev:Du kan få en brugt af mig ... men det kræver jo stadig, at du får den gamle ud. Prøv fx at rense den med fortynder el. lign. og støb en unbrakonøgle fast med fx Araldit.
Re: Skift af hydrolic slanger.
Det virker næppe med araldit.
Du skal hellere tage hele koblingscylinderen af og splitte den ad og rense den grundigt.
Den er nederst i systemet, så den er propfyldt med snavs, som bundfælder sig i den.
Når den er ude, så kan du komme til med en tang, eller du kan banke en passende torx ned i den.
Bemærk at det blot er en M8 bolt, som er spidset lidt til.
Du kan med fordel lave en selv, så du får unbraco 6mm istedet for unbraco 5mm.
Gevindet på den originale skrue er også for kort, så du får nemt revet rynkerne ud af koblingscylinderen, da det jo kun er plastik.
Du skal hellere tage hele koblingscylinderen af og splitte den ad og rense den grundigt.
Den er nederst i systemet, så den er propfyldt med snavs, som bundfælder sig i den.
Når den er ude, så kan du komme til med en tang, eller du kan banke en passende torx ned i den.
Bemærk at det blot er en M8 bolt, som er spidset lidt til.
Du kan med fordel lave en selv, så du får unbraco 6mm istedet for unbraco 5mm.
Gevindet på den originale skrue er også for kort, så du får nemt revet rynkerne ud af koblingscylinderen, da det jo kun er plastik.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Skift af hydrolic slanger.
Koblings cylinderen ser også meget beskidt ud, så den kan godt trænge til at komme af og blive ren gjort.Qaxius skrev:Det virker næppe med araldit.
Du skal hellere tage hele koblingscylinderen af og splitte den ad og rense den grundigt.
Den er nederst i systemet, så den er propfyldt med snavs, som bundfælder sig i den.
Når den er ude, så kan du komme til med en tang, eller du kan banke en passende torx ned i den.
Bemærk at det blot er en M8 bolt, som er spidset lidt til.
Du kan med fordel lave en selv, så du får unbraco 6mm istedet for unbraco 5mm.
Gevindet på den originale skrue er også for kort, så du får nemt revet rynkerne ud af koblingscylinderen, da det jo kun er plastik.